Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rowery do jazdy po lesie, po pagórkach i bezdrożach


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
162 odpowiedzi w tym temacie

#21 nomo

nomo
  • Użytkownik
  • 300 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:K2
  • Imię :Zbyszek
  • Ulubiony stok:Zieleniec

Napisano 21 październik 2022 - 10:04

To może moje 3 grosze. Mieszkam na wsi i szukałem roweru do jazdy po ścieżkach leśnych, trochę dróg utwardzonych itp. Wybrałem rower crossowy, bo miał być uniwersalny. Niestety jedna sucha wiosna spowodowała, że ubite drogi gruntowe w lesie zrobiły się mega sypkie i na crossie już się ciężko jeździło. 

Dlatego kupiłem rower MTB, koła 26 cali i teraz jest dużo lepiej. Syn ma podobny rower z tym, ze koła 29". Przez lokalny patriotyzm kupowałem Unibika:

https://www.unibike.pl/mtb_sport.html

 

My mamy model Mission (26 i 29 cali). 


  • 1

#22 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 21 październik 2022 - 10:05


wyszalejemy sie w innych dziedzinach

 

Ciekaw jestem w których i jak, bo mnie zaczyna powoli doskwierać emerycka nuda, choć wciąż trochę jeszcze pracuję. ;)


  • 2

#23 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 21 październik 2022 - 10:21

Niestety jedna sucha wiosna spowodowała, że ubite drogi gruntowe w lesie zrobiły się mega sypkie i na crossie już się ciężko jeździło. 

 

 

To prawda. Pojeździłem moim crossem po Mazowszu. Okolice Płońska. Mniej więcej takie klimaty jak na poniższym zdjęciu. Zdecydowanie bardziej wolałbym MTB. Ale już nad morzem, okolice Lubiatowa czy Smołdzina, lepiej sie czułem na crossie (zdjecia). Mam porównanie, bo jeździłem tam przez wiele lat na MTB. W sumie - trudny wybór. :)

 

Załączony plik  mazowsze.jpg   141,22 KB   5 Ilość pobrań mazowieckie

Załączony plik  morze.jpg   153,82 KB   5 Ilość pobrań okolice Smołdzina

Załączony plik  lubiatowo.jpg   277,08 KB   5 Ilość pobrań okolice Lubiatowa


Użytkownik o_andrzej edytował ten post 21 październik 2022 - 10:21

  • 2

#24 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 21 październik 2022 - 10:47

Cześć

Nie no Panowie. Takie drogi to są drogi idealne na gravela czy nawet przełaja.

Wbrew pozorom gravel nawet na wąskiej gumie pięknie idzie po piachu.

Pozdrowienia


  • 2

#25 nomo

nomo
  • Użytkownik
  • 300 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:K2
  • Imię :Zbyszek
  • Ulubiony stok:Zieleniec

Napisano 21 październik 2022 - 11:28


To prawda. Pojeździłem moim crossem po Mazowszu. Okolice Płońska. Mniej więcej takie klimaty jak na poniższym zdjęciu. Zdecydowanie bardziej wolałbym MTB. Ale już nad morzem, okolice Lubiatowa czy Smołdzina, lepiej sie czułem na crossie (zdjecia). Mam porównanie, bo jeździłem tam przez wiele lat na MTB. W sumie - trudny wybór.

 

Crossa miałem 3 lata, jednak profil mojej jazdy to las, łąki, jakieś korzenie po drodze, górki w lesie itp. Czasami też asfalt i to miał być złoty środek. Jednak  praktyka pokazała, że zwykły góral (celowo 26") duzo lepiej się sprawdza. Jednak to są subiektywne odczucia, autor posta  może to zupełnie inaczej dobierać. 


  • 1

#26 moruniek

moruniek
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię :Krzysiek

Napisano 21 październik 2022 - 14:10

 

 

Jesień to może być dobry czas na zakup rowerów. Pomyślałem że fajnie by było mieć rowery do jazdy po lesie, po pagórkach i bezdrożach jakie mam koło domu..rowery ..takie wiecie, z szerszymi oponami. Co prawda mamy rowery, ale one to takie bardziej turystyczne są - sprawdzają sie na asfalcie po którym już niezbyt chce jeździć - nie sprawia mi przyjemności jazda pomiędzy samochodami, stresuje mnie zamiast odprężać.

Doradźcie czego szukać, do czego warto dołożyć a co można pominąć (nieistotne bajery), w która stronę sie rozglądać.... jakieś konkretne typy/przykłady..wszelkie rady mile widziane i cenne. Oczywiście mówimy o sprzęcie do rekreacji.

Nie znam sie kompletnie wiec liczę na wyrozumiałość w zakresie terminologii. :)

W zeszłym roku postanowiłem kupić rower dla siebie. Problem były tylko 2, po pierwsze był bardzo mały wybór dostępnych rowerów, po drugie te które mi się podobały strasznie podrożały. Po licznych poszukiwaniach, zakupiłem taki oto wynalazek, Torpado Devon 1.9 na kołach 29".

 

https://www.mediaexp...-czarno-zielony

 

W Polsce jego dystrybutorem jest ME. To chyba największa wada, bo ichniejszy serwis rowerowy, ogranicza się do podstawowej wiedzy (a często i tej brakuje), choć ostatnio jak odebrałem od nich rower z przeglądu, dostałem rower przesmarowanych, wyczyszczony, wyregulowane przerzutki. Pani zdradziła mi, że mają nowego kolegę od rowerów, który wcześniej pracował e Decu. 

 

Dlaczego akurat wybrałem ten rower. Po pierwsze mogłem się na nim przejechać, nie kupowałem kota w worku. Po drugie miał dobry stosunek jakości do ceny, zapłaciłem coś nieco ponad 3000 zł z dwoma przeglądami w tej cenie. Przez rok użytkowania, zrobiłem na nim coś nieco ponad 6000 kilometrów, więc coś niecoś mogę już o nim napisać. 

 

Wymieniłem - siodełko (2 razy), to firmowe porażka, drugie się rozpadło, trzecie super.

 

Pedały na pin-owe, te które są sprzedawane razem z rowerem, po prostu są.

 

Gripy - te firmowe sprzedawane przy rowerze, jakieś takie klejące, nie do moich dłoni. 

 

W ramach gwarancji (rękojmi) wymienili mi kasetę. Był to ewidentny błąd braku regulacji przerzutek, przed sprzedażą roweru. Starą zwrócili, teraz mam dwie (naprawiłem ją). W ramach przeprosin, dostałem jeszcze jakiś bon zakupowy, na kartę pamięci do aparatu akurat starczyło.

 

Dokupiłem dodatkowe łańcuch i przekładam je co pewien czas. Z scentrowanym kołem poradziłem sobie sam.

 

Piach, korzenie, podjazd, zjazd, nie stanowią dla mnie żadnego problemu.

 

p.s.

Warto sprawdzić czy mają rower fizycznie na stanie w jakimś sklepie, można coś urwać od ceny w Internecie. Robiąc u nich 2 przeglądy, dostajesz wieczystą gwarancję na ramę, a 2 przeglądy kupujesz z 50% rabatem, więc są w cenie 1 (obowiązkowego).      

 

Nie przejmuje sie pewnymi odezwaniami - sa ludzie, ktorzy na zestawie 140 (przod) 0 (tyl) swietnie sobie daja rade w kazdym terenie

 

Moim zdaniem - swietna cena w stosunku do jakosci - oczywiscie 2x10 to juz powoli odchodzi w zapomnienie, ale ja to lubilem

 

Ciekawe , w jaki sposob "naprawiles" kasette - chyba , ze wymieniles wszystkie tryby...

 

No i brakuje seat dropper

 

Cześć, 

 

to było dość proste, wymieniłem koronkę (uszkodzona była 1).

 

Seat dropper - to sztyca regulowana, rower ma fabryczne wyjście, więc można ją zamontować. W cenie tego roweru, chyba trudno byłoby ją zmieścić fabrycznie. 


  • 1

#27 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 21 październik 2022 - 16:47


Wbrew pozorom gravel nawet na wąskiej gumie pięknie idzie po piachu.

 

Nie jechałem na gravelu, ale na moim crossie z prawie slickami 700x42c czyli nieco ponad 1.6" po piaszczystej sieżce mazowieckiej. Niestety było tak sobie. Przesiadłem się na chwilę na klasycznego górala kolegi 26" z klasycznymi klockowatymi oponami typu 2.1". Było dużo lepiej. Oczywiście na moim crossie dawałem rady, ale znacznie pewniej czułem sie na góralu kolegi. Ale wszedzie indziej poza piaskiem na crossie było bardzo OK.


Użytkownik o_andrzej edytował ten post 21 październik 2022 - 16:47

  • 1

#28 Lexi

Lexi
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 838 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:San Escobar
  • Narty:RADAR SENATE PRO

Napisano 21 październik 2022 - 17:07

 


wyszalejemy sie w innych dziedzinach

 

Ciekaw jestem w których i jak, bo mnie zaczyna powoli doskwierać emerycka nuda, choć wciąż trochę jeszcze pracuję. ;)

 

Zwyczajnie ..łazimy na nogach dopóki sie da...

Załączony plik  7D851AB3-515C-4755-BDC6-BFEAE6303703_1_105_c.jpg   353,02 KB   4 Ilość pobrań


  • 0

#29 MarioJ

MarioJ
  • Użytkownik
  • 656 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 21 październik 2022 - 23:50


Seat dropper - to sztyca regulowana, rower ma fabryczne wyjście, więc można ją zamontować. W cenie tego roweru, chyba trudno byłoby ją zmieścić fabrycznie. 

 

Ogólnie wszystkim mogę polecić dropper model Brand-X Ascend, ja kupiłem go za 500zł.

Był dostępny w polskiej dystrybucji, ale coś widzę że to się skończyło.

Trzeba szukać gdzieś za granicą.

 

Używam przez 3 sezony i jest ok.


  • 2

#30 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3528 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 22 październik 2022 - 01:15

 


No i brakuje seat dropper

Rozumie że to jest już razem z amortyzatorem. Do czego służy w praktyce? ..obniżenie środka ciężkości?

 

 

Tak.......typowe zastosowanie w jezdzie w dol

ale tez , jezlei chcesz juz byc pro, to obnizenie srodka ciezkosci pozwala szybciej pokonywac zakrety

 

Vide : coraz wiecej rowerow szosowych wyczynowych (dla prawdziwych zawodowcow) ma dropper

 

BTW: po "polsku" to chyba myk-myk

 


Rozumie że to jest już razem z amortyzatorem. Do czego służy w praktyce? ..obniżenie środka ciężkości?

 

Amortyzator to inna sprawa. Z reguły z tyłu masz coś w rodzaju wahacza, sprężyny i tzw. dampera, który ma tłumić ruchy zawieszenia. Zresztą rozwiązań dotyczących tylnego zawieszenia jest kilka. Natomiast sam dropper (nie wiem jak sie mówi po polsku, pewnie nie ma nazwy) to sprytny patent związany z rurą siodłową, niezależny od tylnej amortyzacji. Jednym naciśnięciem dźwigni przy kierownicy siodełko obniża się do niskiej pozycji lub podwyższa do maksymalnej ustalonej przez regulację wysokości siodełka. Bardzo przydatne na trudniejszych zjazdach, gdy chcesz by tyłek był jak najniżej. Niestety w swoim MTB nie mam tego patentu. Można dokupic osobno, ale raczej wcześniej zmienię rower albo... się całkiem zestarzeję. :) Myślę, że ten patent możesz sobie darować.

 

chyba te dwa fragmenty sobie zaprzeczaja????

 

Cześć

Nie no Panowie. Takie drogi to są drogi idealne na gravela czy nawet przełaja.

Wbrew pozorom gravel nawet na wąskiej gumie pięknie idzie po piachu.

Pozdrowienia

 

hmmmm: dynamiki i praw fizyki nie zmienisz....


  • 1
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#31 Chertan

Chertan
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Blizzard SRC Firebird, Stockli SX
  • Imię :Piotr

Napisano 22 październik 2022 - 09:32

Każdy jakieś tam opinie ma i swoje rowery lubi, natomiast według podobnych dyskusji na forach rowerowych, MTB robi wszystko to co cross tylko lepiej i robi znacznie więcej jak trzeba. Zwykle jest też lżejszy i wyposażony w lepszy osprzęt. I tak w sumie nie wiem, w czym cross miałby być lepszy od mojego prostego górala HT.
  • 2

#32 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 22 październik 2022 - 13:04


I tak w sumie nie wiem, w czym cross miałby być lepszy od mojego prostego górala HT.

 

W zasadzie ta "lepszość" sprowadza się do opon. W crossie, jak napisałem, mam słabo rowkowane 700x42c, które odpowiadają szerokości 1.62". 28". Świetnie sie tym jeździ po asfalcie, lekkim terenie, typu las, drogi gruntowe, itp. Lepiej niż na typowych klocowych oponach MTB. Oczywiście można mieć dwa komplety kół do MTB, ale ja wolę mieć dwa rowery. Druga różnica, mniej wyraźna sprowadza sie do nieco innej geometrii. Ta w crossach jest "spokojniejsza". Oczywiście geometrię, np. stopień pochylnia możesz zmienić w MTB, jak i w każdym innym rowerze, kombinując mostkami (właśnie wymieniłem w MTB mostek na krótszy) czy nawet rurą sterową (też wymieniłem kiedyś na dłuższą). W sumie różnice między crossem i MTB nie są takie wielkie. Wiele zależy od konkretnego modelu. A HT ma dla mnie, korzonkowca, jedną zasadniczą wadę. Brak amortyzacji tyłu. Młody jesteś, więc tych kregosłupowych problemów jeszcze dobrze nie poznałeś. :) Ale od kiedy przekonałem się do amortyzowanej sztycy Suntoura i ten problem da sie rozwiązać. Mój kolega maratończyk, który podobnie jak Mitek ujeżdża tysiące km w różnych maratonach, jeździ na dość typowym MTB HT, ale z dołożoną sztycą Suntoura. I bardzo sobie to rozwiązanie chwali.


  • 1

#33 Lexi

Lexi
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 838 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:San Escobar
  • Narty:RADAR SENATE PRO

Napisano 22 październik 2022 - 18:25

Dobra ..to wychodzi na to ze nasze rowery mogę zaszeregować jako cross (chyba). Do roweru Ewy założę amortyzowaną sztyce, pewnie taką o jakiej pisze Andrzej bo i opinie ma niezłe to i cena znośna (nie chciałbym wydać za sztyce 1/3 wartości roweru jak za Cane Creek) liczę na poprawę komfortu jazdy dla kręgosłupa mojej drugiej połowy. Sprawa będzie połowicznie rozwiązana.

 

Acha..w tej sztycy bede musiał sprężynę zmienić na soft bo małżonka to całe 55kg żywej wagi czyli poniżej wartości nominalnej sprężyny z jaką sztyca ta jest sprzedawana.


Użytkownik Lexi edytował ten post 22 październik 2022 - 18:29

  • 0

#34 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 23 październik 2022 - 11:21


Bardzo przydatne na trudniejszych zjazdach, gdy chcesz by tyłek był jak najniżej. Niestety w swoim MTB nie mam tego patentu. Można dokupic osobno, ale raczej wcześniej zmienię rower albo... się całkiem zestarzeję. Myślę, że ten patent możesz sobie darować.

chyba te dwa fragmenty sobie zaprzeczaja????

 

Nie, bo pisałem odnośnie przyszłych zakupów lexi. On nie bedzie ujeżdżał gór z trudnymi, stromymi, kamienistyki zjazdami. A do takich bardzo przydaje się dropper. Jemu takie coś niepotrzebne. A mnie tak, bo wciąż jeszcze zdarza mi się pozjeżdżać bardzo wymagającymi ścieżkami. BTW chyba jednak szarpne się na kupno droppera do mojego fulla.

 


Acha..w tej sztycy bede musiał sprężynę zmienić na soft bo małżonka to całe 55kg żywej wagi czyli poniżej wartości nominalnej sprężyny z jaką sztyca ta jest sprzedawana.

 

Nie wiem czy się da. Ta sztyca wg opisu nadaje się od 60 kg wagi jeźdca. Podejdzie małżonce. Odkręcasz na minimm śrubkę i voila. Moje panie mają więcej kg ciała i takich problemów nie miałem. ;)


  • 0

#35 Lexi

Lexi
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 838 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:San Escobar
  • Narty:RADAR SENATE PRO

Napisano 23 październik 2022 - 15:17


Nie wiem czy się da.

Myślałem o takiej - https://allegro.pl/o...hRoC4SwQAvD_BwE

...a skoro są sprężyny to muszą być wymienne.. 


  • 0

#36 Lexi

Lexi
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 838 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:San Escobar
  • Narty:RADAR SENATE PRO

Napisano 23 październik 2022 - 15:23

Pomyśle jeszcze nad szerszymi oponami… w górach jest tak cholernie ślisko na tych liściach ze na nogach ciężko a co dopiero na kołach..dzisiaj byłem
Dołączona grafika


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 1

#37 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 23 październik 2022 - 15:36

Cześć

Na kołach bezpieczniej. Powierzchnia przylegania jest zdecydowanie mniejsza nić stopy a więc i nacisk jednostkowy zdecydowanie większy. Ważne aby nie zrywać przyczepności np niepotrzebnym kręceniem (ja już nawet nie mówię o kręceniu w skręcie). Podstawa to dobry wybór trasy oraz uwzględnianie poślizgu jako elementu jazdy.

Pozdrowienia


  • 1

#38 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 23 październik 2022 - 16:23

 


Nie wiem czy się da.

Myślałem o takiej - https://allegro.pl/o...hRoC4SwQAvD_BwE

...a skoro są sprężyny to muszą być wymienne.. 

 

Czyli da się. :) Być może juz na poziomie kupna sztycy można zamówić z odpowiednią sprężyną.

 

Faktycznie, dla Was bardziej odpowiedni wydaje sie MTB. 


  • 1

#39 Lexi

Lexi
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 838 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:San Escobar
  • Narty:RADAR SENATE PRO

Napisano 23 październik 2022 - 16:24

Cześć

Na kołach bezpieczniej. Powierzchnia przylegania jest zdecydowanie mniejsza nić stopy a więc i nacisk jednostkowy zdecydowanie większy. Ważne aby nie zrywać przyczepności np niepotrzebnym kręceniem (ja już nawet nie mówię o kręceniu w skręcie). Podstawa to dobry wybór trasy oraz uwzględnianie poślizgu jako elementu jazdy.

Pozdrowienia

Zdecydowanie masz racje - przynajmniej do momentu jak stracisz przyczepność i wtedy stopa ma zdecydowanie większe szanse na jej odzyskanie.... 

Zdrawim serdecznie 


  • 0

#40 Lexi

Lexi
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 838 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:San Escobar
  • Narty:RADAR SENATE PRO

Napisano 23 październik 2022 - 16:29

 

 


Nie wiem czy się da.

Myślałem o takiej - https://allegro.pl/o...hRoC4SwQAvD_BwE

...a skoro są sprężyny to muszą być wymienne.. 

 

Czyli da się. :) Być może juz na poziomie kupna sztycy można zamówić z odpowiednią sprężyną.

 

Faktycznie, dla Was bardziej odpowiedni wydaje sie MTB. 

 

Podobno sie nie da zamówić - trzeba wymieniać ..ale jeszcze zobaczymy

Co do MTB to nie wiem .. wydatek spory a ja urodzony w Krakowie ...wiec wiesz....  :) ...poza tym czy zdajesz sobie sprawe ile par nart można kupić za taki rower?


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych