no wiec nareszcie moglem porownac M5 z moimi Mantra'mi z 2012 - czy to nazwiemy M2/M3 czy cos innego - sprawa gustu.
Analiza rocker/camber: bialy rdzen to Mantra 2012, czerwony - to M5
specjalnie nie porownywalem modelu , nazwijmy M4 - z pelnym rocker'em - bo nigdy tego za bardzo nie lubilem, a poza tym, M4…..nie mial camber
Widac tutaj, ze rocker w M5 jest nieco dluzszy, zwlaszcza, ze M5 to 177 cm dlugosci, a 2012 - 184cm
Strzalka, czyli camber - mniej zaakcentowana w M5…..
Tail rocker bardzo delikatny w M5, nieistniejacy w 2012
wiec wczoraj wzialem M5 (177), 2012(2012 oraz "sklepowa"GS 185
Pojechalem do najblizszego osrodka…..7S - warunki byly wymarzone do testu nart - przez ostatnie 3 ipol dnia lal deszcz , temperatury 5-10 na plusie, dopiero w piatek nadszedl mroz. Wczoraj cala gora wygladala jak lodowisko. To co widac na tym zdjeciu to jedyne"skupisko" jakiegos sniegu….
Na poczatku mialem nietega mine, ale po paru przejazdach sytuacja sie odwrocila.
na pierwszy ogien poszla 2012 - dobra narta, ale w zasadzie do miekkiego sniegu
Po 3 przejazdach zmienilem na M5 - narta w zasadzie zupelnie nie powinna dobrze sie prowadzic na litym lodzie - coz….robila to. Na lodzie… nie odczulem zmainy dlugosci z 184 na 177. M5 prowadzila sie jak dobra narta gigantowa - do tego stopnia, ze juz nie wyciagnalem swojego GS- u , ktory czekal w bagazniku..
M5 doskonale wcinala sie w lod, co wiecej - pietka jest bardziej zaangazowana w ciecie skretu……..
Ok poludnia zaczal sypac snieg i pod koniec mialem tego chyba z ok 10 cm - iwtedy M5 zdecydowanie bardziej lubila jazda…...
Zjezdzajac w dol, mozna bylo zauwazyc kozakow w jakichs tylnonapedowych samochodach z "universalnymi" oponami - coz nie podjechali
Osobiscie , 4x4 w RDX nie jest najswietniejszy, ale daje sobie rade
POdsumowujac - nie wiem, jak to robia, ale M5 wydaje sie zdecydowanie lepsza wersja narty, ktora od poczatku stala sie legenda. Nowa wersja zdecydowanie bije wersje poprzednie, zwlaszcza z full rocker'em..
ale nawet sollidna konstrukcja z camber z 2012 nijak sie ma do obecnej. Na podstawie roznych doniesien, mialem obawe, ze M5 bedzie za bardzo elastyczna - nic z tego!! - na szczescie
zaznaczylem na zdjeciach niewielkie zmiany w uksztaltowaniu tej narty, ale najwazniejsze to to, ze M5 doskonale sobie radzi - mimo, ze lod jest najmniej prawdopodobna nawierzchnia, na ktorej m5 bedzie uzywana, doskonale sobie na nim radzi .
w momencie, kiedy poczula troche swiezego snie, zaczela dopiero okazywac, do czego byla stworzona
Slowem - doskonala narta pojawila sie w jeszcze lepszej wersji
Plusy :
swietne trzymanie w kazdych warunkach
dobra sztywnosc poprzeczna i wzdluzna
doskonala w dluzszym skrecie, natomiast da sie prowadzic w smigu
Minusy:
jezeli to minus - nie polecal bym M5 ludziom, przyzwyczajonym do jazdy lekkiej, latwej i przyjemnej - M5 wymaga pracy, trzymania dobrej pozycji, bo moze wywiezc w pole jak dobra GS-owa
PS:bonus dla malzonki 100eight - po Jej testach w WhiteFish, zdecydowanie odstawilo Sheero na glebokie sniegi - wiec nowe 100eight wlasnie czekaja na wyjazd do Utah
Użytkownik jan koval edytował ten post 18 luty 2018 - 21:08