Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony całoroczne w samochodach narciarza


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
201 odpowiedzi w tym temacie

#41 Bolek74

Bolek74
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 335 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 27 marzec 2019 - 14:06


Mitek, dnia 27 Marz 2019 - 07:08, napisał:
automatyczna skrzynia (upadek)dlaczego upadek
Nigdy nie miałem problemu ze skrzynią, uważam za zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż skrzynia mechaniczna

 

Ciezko tu uogolniac. Są różne automaty I różne samochody do różnych celów... W codziennym użytkowaniu nie wrócę juz do manuali. Xdrive z auto spisuje sie w zimie dobrze (nie przebijam sie przez metrowe zaspy).


  • 1

#42 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3529 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 27 marzec 2019 - 14:16

Cześć

Przy porządnym 4x4 i dobrych zimowych oponach, łańcuchy są zbędne. Przy "szosowym" 4x4 ważne jaki typ napędu. Nie wiem jak działa Xdrive - nie znam się - ale jak jest automatyczna skrzynia (upadek) to kup sobie łańcuchy i to szybko, jakich byś nie miłą opon.

Pozdrowienia

wiekszosc automatow obecnie jest lepsze niz wiekszosc kierowcow - zwlaszcze jezeli masz (jak moja Zona) mozliwosc wlaczenia centralnej blokady i wylaczenia traction control....Ten 4x4 w BMW jest dobrym systemem - "znawcy" umieszczaja go nieco nizej od systemu Toyoty AWD i Subaru. O Audi sie nie wypowiadam bo nie znam...

 

Problem z automated to nie podjazd pod gore, ale zjazd lub hamowanie silnikiem - niektore automaty maja zaprogramowany tzw downshifting, czyli bez ostrzezenia zmieniaja bieg na nizszy, co moze spowodowac zerwanie  marginalnej przyczepnosci (zdarzylo mi sie to raz i nie bylo to.......przyjemne)


Użytkownik jan koval edytował ten post 27 marzec 2019 - 14:18

  • 0
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#43 Jack

Jack
  • Użytkownik
  • 2054 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 27 marzec 2019 - 21:07

Tez nie wyobrazam sobie powrotu do manuala teraz jak mam automat w swoim xdrive.

A jak trzeba to przy kierownicy sa paddle shifters. 


  • 0

#44 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3529 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 28 marzec 2019 - 00:54

Tez nie wyobrazam sobie powrotu do manuala teraz jak mam automat w swoim xdrive.

A jak trzeba to przy kierownicy sa paddle shifters. 

powiedzmy sobie , ze te paddles sa...............jakie sa - manuala nie zastapia: dlaczego lubie manual? moze z sentymentu i lubie przerzucac biegi - a w SKRAJNYCH warunkach stale sie sprawdza

 

Ostatni argument - zuzycie paliwa, juz dawno padl........


  • 0
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#45 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 29 marzec 2019 - 09:53

 


automatyczna skrzynia (upadek)
dlaczego upadek 

Nigdy nie miałem problemu ze skrzynią, uważam za zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż skrzynia mechaniczna

 

To automatyczna nie jest mechaniczna?

Ja lubię decydować o tym co się dziej w samochodzie.

Pozdrowienia


Użytkownik Mitek edytował ten post 29 marzec 2019 - 09:53

  • 1

#46 J@n

J@n
  • Administrator
  • 9814 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:black crows atris
  • Imię :Jan
  • Ulubiony stok:FIS w Szczyrku

Napisano 30 marzec 2019 - 08:28


To automatyczna nie jest mechaniczna?
miało być manualna,

jeszcze kilka lat i samochody osobowe z manualną skrzynią biegów będzie można oglądać tylko w muzeum


  • 1
Dołączona grafika
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc,  Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere

#47 Jack

Jack
  • Użytkownik
  • 2054 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 30 marzec 2019 - 10:07


jeszcze kilka lat i samochody osobowe z manualną skrzynią biegów będzie można oglądać tylko w muzeum

 

Z autoamtyczna pewnie tez - bo elektryczny samochod nie potrzebuje skrzyni biegow...


  • 1

#48 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3529 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 30 marzec 2019 - 14:19

 


jeszcze kilka lat i samochody osobowe z manualną skrzynią biegów będzie można oglądać tylko w muzeum

 

Z autoamtyczna pewnie tez - bo elektryczny samochod nie potrzebuje skrzyni biegow...

 

na szczescie nie stanie sie to tak szybka

ciekawostka jezykowa: nie wiem, jack, czy tez sie z tym spotkales..

w jez ang/am  bylo okreslenie standard )manual) i automatic. Zauwazylem ostatnio, ze niektore osoby mowiac "standard" maja na mysli.....automatic..bo automatic to teraz....standard.

wiec lepiej uzywac "manual" dlas pewnosci


  • 1
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#49 MaxiBaby

MaxiBaby
  • Użytkownik
  • 664 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Fischer Progressor F18
  • Ulubiony stok:Stock

Napisano 30 marzec 2019 - 16:10

W Europie standard to jednak manual.
  • 1

#50 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 30 marzec 2019 - 20:11

 


To automatyczna nie jest mechaniczna?
miało być manualna,

jeszcze kilka lat i samochody osobowe z manualną skrzynią biegów będzie można oglądać tylko w muzeum

 

Cześć

Wiele rzeczy się zmienia w wyniku ciśnienia klienckiego - co nie znaczy, że na lepsze.

Powszechność  zawsze jest związana ze spadkiem jakości - w tym wypadku jakości kierowców.

Pozdrowienia


  • 1

#51 J@n

J@n
  • Administrator
  • 9814 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:black crows atris
  • Imię :Jan
  • Ulubiony stok:FIS w Szczyrku

Napisano 31 marzec 2019 - 00:34


jakości kierowców.
naturalnie - przychodzi z wiekiem, już na manuala nigdy bym nie zmienił
  • 0
Dołączona grafika
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc,  Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere

#52 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2019 - 19:43

W najnowszym numerze Motoru nr 48 jest test opon całorocznych. Wysoko półka: Goodyear, Continental, Michelin, Hankook i Bridgestone. Na śniegu pierwsze trzy są niezłe i zbliżone do siebie, Hankook ciut gorzej, Bridgestone dużo gorzej ( to przede wszystkim letnia opona). 


  • 1

#53 J@n

J@n
  • Administrator
  • 9814 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:black crows atris
  • Imię :Jan
  • Ulubiony stok:FIS w Szczyrku

Napisano 26 listopad 2019 - 08:33


Goodyear, Continental, Michelin, Hankook i Bridgestone.
to ja jeszcze testuję Nokian

Przejechały 35 tyś. km.

na przednim kole zostało 7 mm bieżnika

gallery_10_449_702206.jpg

 

gallery_10_449_143640.jpg

 

na tylnym 8 mm

gallery_10_449_74974.jpg

 

ani latem nawet w dużym deszczu ani  zimą bo ubitym stromym śniegu nie było żadnych problemów

chociaż mam wrażenie że zużywają się szybciej niż poprzednie zimówki tej samej firmy.


  • 0
Dołączona grafika
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc,  Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere

#54 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 26 listopad 2019 - 17:23

 


Goodyear, Continental, Michelin, Hankook i Bridgestone.
to ja jeszcze testuję Nokian

Przejechały 35 tyś. km.

na przednim kole zostało 7 mm bieżnika

gallery_10_449_702206.jpg

 

gallery_10_449_143640.jpg

 

na tylnym 8 mm

gallery_10_449_74974.jpg

 

ani latem nawet w dużym deszczu ani  zimą bo ubitym stromym śniegu nie było żadnych problemów

chociaż mam wrażenie że zużywają się szybciej niż poprzednie zimówki tej samej firmy.

 

Cześć

Rozumiem, że sprzedajesz. A ile chcesz i co to za rozmiar?


Użytkownik Mitek edytował ten post 26 listopad 2019 - 17:24

  • 1

#55 J@n

J@n
  • Administrator
  • 9814 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:black crows atris
  • Imię :Jan
  • Ulubiony stok:FIS w Szczyrku

Napisano 27 listopad 2019 - 14:39


Rozumiem, że sprzedajesz. A ile chcesz i co to za rozmiar
Jesienią przyszłego roku mogę oddać za darmo, rozmiar 235 60 R17
  • 2
Dołączona grafika
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc,  Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere

#56 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 27 listopad 2019 - 19:11

 


Rozumiem, że sprzedajesz. A ile chcesz i co to za rozmiar
Jesienią przyszłego roku mogę oddać za darmo, rozmiar 235 60 R17

 

Za wielkie. Pozdrowienia


  • 0

#57 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 15 grudzień 2019 - 19:33

Jeszcze jedna informacja, która trochę mnie zaskoczyła, dotycząca opon, tym razem zimowych, ale z wnioskami na całoroczne. W najnowszym Motorze 50/2019 test hamowania na śniegu opon zimowych:

 

1. Porównanie nowej i takiej z bieżnikiem 5 mm (nowa ma ok. 8-9 mm). Pogorszenie hamowania aż o 30%.

2. Porównanie dwóch nowych, nieużywanych, tego samego producenta, ale różnica wieku wynosi 8 lat. Pogorszenie o 20%.

 

Oczywiście test nie jest jednoznaczny, ale coś mówi. I dla mnie wynika jeden istotny wniosek dla opon całorocznych. One się zdecydowanie szybciej ścierają w skali roku niż sezonowe. Przyjmuje się, opona ściera się mniej więcej o 1 mm na 10000 km. Czyli przyjmując średnie polskie przebiegi na ok. 15 tys. km, np. taka Michelin Crossclimate+, która jako nowa ma ok. 8 mm głębokości bieżnika, po trzech latach w zasadzie nie powinna być używana w zimie, bo zostanie jej mniej niż 4 mm bieżnika. I to tłumaczy narzekania niektórych, że na początku z całorocznymi w zimie jest OK, ale po kilku latach jest źle.

 

W moim przypadku, gdy jeżdżę średnio ok. 8 tys. km rocznie może być. Wymienię opony za 5 lat. Ale jeśli ktoś jeździ więcej można się zastanowić czy kupno całorocznych, pomimo ich zalet, ma sens. 


Użytkownik o_andrzej edytował ten post 15 grudzień 2019 - 19:52

  • 1

#58 Bolek74

Bolek74
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 335 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 15 grudzień 2019 - 20:59

Nie wiem, jak ścierają się crossclimaty jednak na 2 kompletach Vector 4seasons, które miałem na poprzednim samochodzie, przejechałem po 60000 km (3 lata na komplecie). Do końca przejeżdżały kilka razy w roku przez zimowe Alpy. 2 razy wspomagane były łańcuchami (ale tam każdy zakładał łańcuchy, taka była lodowa rynna).
Teraz mam zimowe koła i szczerze mówiąc nie czuje różnicy. W poniedziałek przejechałem przez Sellę na Pordoi. Kilka lat temu zrobiłem podobna trasę na Vectorach. Warunki były gorsze, samochód z napędem na przód - obeszło się bez łańcuchów.
Jak tylko zjadę zimówki, kupuję wielosezonowe.
  • 1

#59 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3529 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 21 grudzień 2019 - 17:14

Nie wiem, jak ścierają się crossclimaty jednak na 2 kompletach Vector 4seasons, które miałem na poprzednim samochodzie, przejechałem po 60000 km (3 lata na komplecie). Do końca przejeżdżały kilka razy w roku przez zimowe Alpy. 2 razy wspomagane były łańcuchami (ale tam każdy zakładał łańcuchy, taka była lodowa rynna).
Teraz mam zimowe koła i szczerze mówiąc nie czuje różnicy. W poniedziałek przejechałem przez Sellę na Pordoi. Kilka lat temu zrobiłem podobna trasę na Vectorach. Warunki były gorsze, samochód z napędem na przód - obeszło się bez łańcuchów.
Jak tylko zjadę zimówki, kupuję wielosezonowe.

kwestia , czy zimowe opony pozwola sie obyc bez lancuchow - raczej nie - y=tutaj margines jest maly i zalezy od umiejetnosci kierowcy.


  • 0
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#60 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 21 grudzień 2019 - 17:27

 

Nie wiem, jak ścierają się crossclimaty jednak na 2 kompletach Vector 4seasons, które miałem na poprzednim samochodzie, przejechałem po 60000 km (3 lata na komplecie). Do końca przejeżdżały kilka razy w roku przez zimowe Alpy. 2 razy wspomagane były łańcuchami (ale tam każdy zakładał łańcuchy, taka była lodowa rynna).
Teraz mam zimowe koła i szczerze mówiąc nie czuje różnicy. W poniedziałek przejechałem przez Sellę na Pordoi. Kilka lat temu zrobiłem podobna trasę na Vectorach. Warunki były gorsze, samochód z napędem na przód - obeszło się bez łańcuchów.
Jak tylko zjadę zimówki, kupuję wielosezonowe.

kwestia , czy zimowe opony pozwola sie obyc bez lancuchow - raczej nie - y=tutaj margines jest maly i zalezy od umiejetnosci kierowcy.

 

Cześć

Nigdy nie użyłem łańcuchów.

Nigdy nie kupię opon wielosezonowych.

Pozdrowienia


  • 1




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych