Gdzie w warszawskich sklepach będzie największy wybór? Może macie jakieś gotowe modele godne polecenia ?? Czy to jest dobry pomysł zakup kasku ze sztywnymi uszami, dla osoby która jeździ 12-15 dni w sezonie ??
Podzielcie się swoimi doświadczeniami.

Zakup kasku ze sztywnymi uszami i gogli z polaryzacja??
#1
Napisano 10 październik 2015 - 17:10
#2
Napisano 12 październik 2015 - 14:53
nie dobry
Czy to jest dobry pomysł zakup kasku ze sztywnymi uszami,

pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc, Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere
#3
Napisano 13 październik 2015 - 09:06
Okulary polaryzacyjne zaciemniają widok wielu ekranów urządzeń elektronicznych, np telefonów. Z tego powody np nie są rekomendowane w lotnictwie.
Raczej skup się na wyborze odpowiedniej kategorii przepuszczalności światła. 100 % ochony UV to podstawa. Brak takiej ochony i przyciemniona szyba niszczy wzrok.Niepewne gogle lepiej wyrzucić do śmietnika.
I tu producenci gogli zapominaja poinformować jasno uzytkownika co to za szyby. Na pudełku kupa technologii ale informacji ile te gogle przepuszczaja światła z znanych mi przypadkach brak. Mam zapłacić 300 zł i nie wiedziec co kupuje??? Sama cat. 3 obejmuje 8-18% przepuszczanego światła. Uvex w katalogu podaje cat.3 ale ile im wyszło 18 czy 8% już nie informują.
Na okularach jest podana cat.choć okulary w tej samej cat. bardzo różnie wypadają. Najwyższy czas aby jakaś Unia nakazała producentom umieszczać na goglach informację jaka to categoria przepuszczalności.
Jest prawdziwa posucha na okulary, gogle w cat. 2
Ktokolwiek widział takowe ( szare, brązowe, z płaskimi dużymi szybami) proszony jest o kontakt.
Może na nartach nie ma to tak dużego znaczenia ale w lataniu kiedy naprawdę trzeba wszystko widzieć, często do staru i lądowania zdejmuje się okulary. Oko potrzebuje światła, żeby dobrze widzieć. Naszukałem sie okularów przeciwsłonecznych, bo jakoś nie mam ochoty na RayBany za 500 zł. Będę miał paskudny chumor jak je zgubie, podrapię itd.
Ciekawa oferta okularów jest w Decathlonie. Przebojem ostatnich dni jest koniec serii: brązowe Gavarnie firmy Orao. Cat 3, dość jasne. Cena na poziomie szklanki kawy.
Nosiłem są naprawdę dobre.
Co do kasku: taki z miękkimi uszami pasuje na każda głowę i to wystarczający powód dla producenta aby je lansować.
A mój kask? No ja jestem dziwadłem i dobrze mi z tym!
Użytkownik Maciej S edytował ten post 13 październik 2015 - 09:23
"ilość energii potrzebnej do obalenia bzdur jest o rząd wielkości większa niż do ich wyprodukowania"
#4
Napisano 13 październik 2015 - 12:43
Może na nartach nie ma to tak dużego znaczenia ale w lataniu kiedy naprawdę trzeba wszystko widzieć, często do staru i lądowania zdejmuje się okulary. Oko potrzebuje światła, żeby dobrze widzieć.
Dlaczego nie kupisz okularow ze szklami progresywnymi (photochromic)?
Mam 2 pary julbo - jedne ktore obejmuja cat 1-3 (glownie na rower), drugie mocniejsze cat 2-4.
Te 1-3 sprawdzaja sie w nocy i w angielskim sloncu. 2-4 ktore tez mocniej przylegaja do twarzy na narty i do sportow wodnych na Kariabach.
#5
Napisano 13 październik 2015 - 13:13
nie dobry
Czy to jest dobry pomysł zakup kasku ze sztywnymi uszami,
Jan znowu Cie nie poznaje
Może na nartach nie ma to tak dużego znaczenia ale w lataniu kiedy naprawdę trzeba wszystko widzieć, często do staru i lądowania zdejmuje się okulary. Oko potrzebuje światła, żeby dobrze widzieć.
Dlaczego nie kupisz okularow ze szklami progresywnymi (photochromic)?
Mam 2 pary julbo - jedne ktore obejmuja cat 1-3 (glownie na rower), drugie mocniejsze cat 2-4.
Te 1-3 sprawdzaja sie w nocy i w angielskim sloncu. 2-4 ktore tez mocniej przylegaja do twarzy na narty i do sportow wodnych na Kariabach.
a gdzie to jest??
#6
Napisano 13 październik 2015 - 15:01
a gdzie to jest??
Czeski blad... sie czepiasz.., tez Cie nie poznaje
#7
Napisano 13 październik 2015 - 15:30
Może na nartach nie ma to tak dużego znaczenia ale w lataniu kiedy naprawdę trzeba wszystko widzieć, często do staru i lądowania zdejmuje się okulary. Oko potrzebuje światła, żeby dobrze widzieć.
Dlaczego nie kupisz okularow ze szklami progresywnymi (photochromic)?
Mam 2 pary julbo - jedne ktore obejmuja cat 1-3 (glownie na rower), drugie mocniejsze cat 2-4.
Te 1-3 sprawdzaja sie w nocy i w angielskim sloncu. 2-4 ktore tez mocniej przylegaja do twarzy na narty i do sportow wodnych na Kariabach.
Jakoś nie trafiłem na odpowiedni model. Mam wymagania dotyczące oprawy ma być typu aviator a nie sportowa. Itd. Poza tym zmiana fotochroma jest wolniejsza od zmian światła w powietrzu.
"ilość energii potrzebnej do obalenia bzdur jest o rząd wielkości większa niż do ich wyprodukowania"
#8
Napisano 13 październik 2015 - 21:36
Poza tym zmiana fotochroma jest wolniejsza od zmian światła w powietrzu.
Od zmian swiatla to wszystko jest wolniejsze...tak mnie przynajmniej na fizyce uczyli
#9
Napisano 14 październik 2015 - 02:19
a gdzie to jest??Czeski blad... sie czepiasz.., tez Cie nie poznaje
C'monn read the emojis..............
#10
Napisano 14 październik 2015 - 09:27
Tu można poczytać jakie okulary używany w lotnictwie i dlaczego nie fotochromy i nie polaryzacyjne. Dlaczego brązowe. Z kokpitu niedaleka droga do miejsca za kierownicą.
http://www.zeiss.pl/...d-chmurami.html
Niżej porady dla rowerzystów, żeglarzy i właścicieli kabrioletów.
Kiedy żółte, kiedy brązowe a kiedy z polaryzacją.
Przy okazji zwrócie uwagę na to, że idealne w warunkach średniego oświetlenia są szkła przepuszczające 30% światła, najlepiej brązowe ze względu na kontrastowość. Odpowiada to środkowi skali dla okularów cat.2.
Dlatego pisałem wcześniej, że szukam takich. Prawdziwy rarytas.
Użytkownik Maciej S edytował ten post 14 październik 2015 - 09:52
"ilość energii potrzebnej do obalenia bzdur jest o rząd wielkości większa niż do ich wyprodukowania"
#11
Napisano 14 październik 2015 - 14:08
Tu można poczytać jakie okulary używany w lotnictwie i dlaczego nie fotochromy i nie polaryzacyjne. Dlaczego brązowe. Z kokpitu niedaleka droga do miejsca za kierownicą.
http://www.zeiss.pl/...d-chmurami.html
Niżej porady dla rowerzystów, żeglarzy i właścicieli kabrioletów.
Kiedy żółte, kiedy brązowe a kiedy z polaryzacją.
Przy okazji zwrócie uwagę na to, że idealne w warunkach średniego oświetlenia są szkła przepuszczające 30% światła, najlepiej brązowe ze względu na kontrastowość. Odpowiada to środkowi skali dla okularów cat.2.
Dlatego pisałem wcześniej, że szukam takich. Prawdziwy rarytas.
kontrastowosc zawsze zyskuje sie , tracac na przepuszczalnosci - mysle , ze Ty wiesz, co mowisz - natomiast moj punkt jest taki:
1/ w warunkach przecietnego naslonecznienia w zasadzie kazde okulary sa ok (z filtrami)
2/ w deszczu i sniegu uzywam gogle z niebieskimi szybami
3/ natomiast w najwiekszej zmorze narciarza, czyli gla i flat light jedynie clear lenses sa sensowne - zadne kolory tego nie zastapia
PS ale to tak w aspekcie nart, bo na lataniu (takze z kite) sie nie znam, wiec wierze Twojej opiniii
#12
Napisano 14 październik 2015 - 14:52
3/ natomiast w najwiekszej zmorze narciarza, czyli gla i flat light jedynie clear lenses sa sensowne - zadne kolory tego nie zastapia
Czy próbowałeś żóltych jasnych szyb? Nieco przyciemniają ale wycinają niebieski i podobno porawiają kontrasty.
Ja nie probowałem.
Tyle, że na nartach nie mamy praktycznie kontrastów kolorystycznych tylko białe i szare, więc pewnie cat. 0 są najlepsze.
"ilość energii potrzebnej do obalenia bzdur jest o rząd wielkości większa niż do ich wyprodukowania"
#13
Napisano 14 październik 2015 - 15:20
Ja mam jedne gogle z żółta szyba. Wole transparentne.3/ natomiast w najwiekszej zmorze narciarza, czyli gla i flat light jedynie clear lenses sa sensowne - zadne kolory tego nie zastapia
Czy próbowałeś żóltych jasnych szyb? Nieco przyciemniają ale wycinają niebieski i podobno porawiają kontrasty.
Ja nie probowałem.
Tyle, że na nartach nie mamy praktycznie kontrastów kolorystycznych tylko białe i szare, więc pewnie cat. 0 są najlepsze.
#14
Napisano 14 październik 2015 - 19:23
3/ natomiast w najwiekszej zmorze narciarza, czyli gla i flat light jedynie clear lenses sa sensowne - zadne kolory tego nie zastapia
Czy próbowałeś żóltych jasnych szyb? Nieco przyciemniają ale wycinają niebieski i podobno porawiają kontrasty.
Ja nie probowałem.
Tyle, że na nartach nie mamy praktycznie kontrastów kolorystycznych tylko białe i szare, więc pewnie cat. 0 są najlepsze.
jezeli w jez poslkim cat 0 to tzw clear (chyba rowna sie to "transparentne") , to np na tyczkach w flat light i mgle sa nie do zastapienia....
ale w lotnictwie moze byc inaczej - nie znam sie
#15
Napisano 14 październik 2015 - 22:02
Okulary przeciwsłoneczne podzielono na kilka kategorii ze względu na ilość przepuszczanego przez nie światła widzialnego:
cat. od kategoria
Użytkownik Maciej S edytował ten post 14 październik 2015 - 22:07
"ilość energii potrzebnej do obalenia bzdur jest o rząd wielkości większa niż do ich wyprodukowania"
#16
Napisano 02 listopad 2015 - 20:46
W związku z tym co napisaliście i tym że jestem na etapie kupna nowych gogli, pytanie czy warto kupić gogle z szybą "fotochrom" z zakresem kat. 1-3. Mam sporo wątpliwości czy przy zmiennych warunkach w czasie jazdy będzie to działać, czy bardziej będzie przeszkadzać?? Bo przy stabilnej pogodzie powinno być chyba dobrze. Widzę że Jack masz z takimi szybami doświadczenie możesz coś więcej napisać a może jeszcze ktoś używał już takich szyb w goglach narciarskich i może coś więcej na ten temat powiedzieć.
#17
Napisano 02 listopad 2015 - 21:10
Niestety, bardzo rzadko uzywam gogli na nartach, tylko jak wali sniegiem i wieje mocno.
Z reguly takie okulary sa w uzyciu (fotochrom i kategoria 1-3):
http://www.amazon.co...a/dp/B007X16OAE
Bardzo z nich jestem zadowolony. Nie tylko na narty ale i na rower sie nadaja, wiec mimo ceny wg mnie warto.
#18
Napisano 02 listopad 2015 - 21:18
Jack, rozumię że jadąc dość szybko przy zmiennych warunkach "fotochrom" działa a właściwie nie przeszkadza ( nie zniekształca ) tego co widzimy w czasie jazdy ?
gogle o których myślę to te: http://allegro.pl/go...5767387308.html
Użytkownik marecki edytował ten post 02 listopad 2015 - 21:22
#19
Napisano 02 listopad 2015 - 22:11
Napewno nie przeszkadza i nie znieksztalca. Ja przynajmniej czegos takiego nie zauwazylem. Te Zebry podobno potrzebuja 22-28 sekund zeby sie aktywowac. Nie wiem jak jest naprawde bo nie mierzylem, ale podobno to dobry wynik.
#20
Napisano 03 listopad 2015 - 01:36
Cześć
12 -15 dni w sezonie...
Mniej więcej tyle w sezonie gram o kosza. Ostatnio musiałem jechać około 30 km żeby kupić piłkę bo dzieci miały chęć zagrać z dziadami.
Człowieku kup cokolwiek co Cię bawi a jak w końcu pojedziesz na narty to coś Ci tam dadzą do zabawy.
Pozdrowienia
Użytkownik Mitek edytował ten post 03 listopad 2015 - 01:37
Podobne tematy
-
Zakup nart
Napisany przez Romcio, 03 lut 2020 w Sprzęt narciarski → Narty / forum narciarskie → Zakup nart- 6 odpowiedzi
- 3849 Wyświetleń
- J@n
- 28 gru 2021
-
K2 Spyne 130 LV - nowy zakup i jego motywy
Napisany przez Bolek74, 24 sty 2014 w Sprzęt narciarski → Pozostały sprzęt narciarski / forum narciarskie → Butybuty, K2
- Gorący 15 odpowiedzi
- 8368 Wyświetleń
- J@n
- 18 lis 2019
-
Zakup butów Head czy Salomon
Napisany przez Zygal, 22 lut 2018 w Sprzęt narciarski → Pozostały sprzęt narciarski / forum narciarskie → Buty- 5 odpowiedzi
- 6086 Wyświetleń
- Mitek
- 20 lis 2018
-
Zakup ciekawych używanych nart dla średniozaawansowanego
Napisany przez Bzymcio, 28 lut 2018 w Sprzęt narciarski → Narty / forum narciarskie → Zakup nart- 6 odpowiedzi
- 4447 Wyświetleń
- Bzymcio
- 04 mar 2018
-
Zakup butów
Napisany przez Kimas, 21 lut 2018 w Sprzęt narciarski → Pozostały sprzęt narciarski / forum narciarskie → Buty- 10 odpowiedzi
- 6489 Wyświetleń
- Kimas
- 01 mar 2018
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych