Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zakup kasku ze sztywnymi uszami i gogli z polaryzacja??


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
43 odpowiedzi w tym temacie

#1 Arek1982

Arek1982
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 10 października 2015 - 17:10

Gdzie w warszawskich sklepach będzie największy wybór? Może macie jakieś gotowe modele godne polecenia ?? Czy to jest dobry pomysł zakup kasku ze sztywnymi uszami, dla osoby która jeździ 12-15 dni w sezonie ??
Podzielcie się swoimi doświadczeniami.


  • 1

#2 J@n

J@n
  • Administrator
  • 9 871 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:black crows atris
  • Imię :Jan
  • Ulubiony stok:FIS w Szczyrku

Napisano 12 października 2015 - 14:53


Czy to jest dobry pomysł zakup kasku ze sztywnymi uszami,
nie dobry
  • 0
Dołączona grafika
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc,  Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere

#3 Maciej S

Maciej S
  • Użytkownik
  • 393 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 13 października 2015 - 09:06

Okulary polaryzacyjne zaciemniają widok wielu ekranów urządzeń elektronicznych, np telefonów. Z tego powody np nie są rekomendowane w lotnictwie.

Raczej skup się na wyborze odpowiedniej kategorii przepuszczalności światła. 100 % ochony UV to podstawa. Brak takiej ochony i przyciemniona szyba niszczy wzrok.Niepewne gogle lepiej wyrzucić do śmietnika.

I tu producenci gogli zapominaja poinformować jasno uzytkownika co to za szyby. Na pudełku kupa technologii ale informacji ile te gogle przepuszczaja światła z znanych mi przypadkach brak. Mam zapłacić 300 zł i nie wiedziec co kupuje??? Sama cat. 3 obejmuje 8-18% przepuszczanego światła. Uvex w katalogu podaje cat.3 ale ile im wyszło 18 czy 8% już nie informują.

Na okularach jest podana cat.choć okulary w tej samej cat. bardzo różnie wypadają. Najwyższy czas aby jakaś Unia nakazała producentom umieszczać na goglach informację jaka to categoria przepuszczalności.

Jest prawdziwa posucha na okulary, gogle w cat. 2

Ktokolwiek widział takowe ( szare, brązowe, z płaskimi dużymi szybami) proszony jest o kontakt.

 

Może na nartach nie ma to tak dużego znaczenia ale w lataniu kiedy naprawdę trzeba wszystko widzieć, często do staru i lądowania zdejmuje się okulary. Oko potrzebuje światła, żeby dobrze widzieć. Naszukałem sie okularów przeciwsłonecznych, bo jakoś nie mam ochoty na RayBany za 500 zł. Będę miał paskudny chumor jak je zgubie, podrapię itd.

Ciekawa oferta okularów jest w Decathlonie. Przebojem ostatnich dni jest koniec serii: brązowe Gavarnie firmy Orao. Cat 3, dość jasne. Cena na poziomie szklanki kawy.

Nosiłem są naprawdę dobre.

Co do kasku: taki z miękkimi uszami pasuje na każda głowę i to wystarczający powód dla producenta aby je lansować.

A mój kask? No ja jestem dziwadłem i dobrze mi z tym!


Użytkownik Maciej S edytował ten post 13 października 2015 - 09:23

  • 1

 "ilość energii potrzebnej do obalenia bzdur jest o rząd wielkości większa niż do ich wyprodukowania"


#4 Jack

Jack
  • Użytkownik
  • 2 079 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 13 października 2015 - 12:43


Może na nartach nie ma to tak dużego znaczenia ale w lataniu kiedy naprawdę trzeba wszystko widzieć, często do staru i lądowania zdejmuje się okulary. Oko potrzebuje światła, żeby dobrze widzieć.

 

Dlaczego nie kupisz okularow ze szklami progresywnymi (photochromic)?

Mam 2 pary julbo - jedne ktore obejmuja cat 1-3 (glownie na rower), drugie mocniejsze cat 2-4.

Te 1-3 sprawdzaja sie w nocy i w angielskim sloncu. 2-4 ktore tez mocniej przylegaja do twarzy na narty i do sportow wodnych na Kariabach.


  • 1

#5 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3 569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 13 października 2015 - 13:13

 


Czy to jest dobry pomysł zakup kasku ze sztywnymi uszami,
nie dobry

 

 

Jan znowu Cie nie poznaje :)

 

 


Może na nartach nie ma to tak dużego znaczenia ale w lataniu kiedy naprawdę trzeba wszystko widzieć, często do staru i lądowania zdejmuje się okulary. Oko potrzebuje światła, żeby dobrze widzieć.

 

Dlaczego nie kupisz okularow ze szklami progresywnymi (photochromic)?

Mam 2 pary julbo - jedne ktore obejmuja cat 1-3 (glownie na rower), drugie mocniejsze cat 2-4.

Te 1-3 sprawdzaja sie w nocy i w angielskim sloncu. 2-4 ktore tez mocniej przylegaja do twarzy na narty i do sportow wodnych na Kariabach.

 

a gdzie to jest?? :)  :D


  • 2
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#6 Jack

Jack
  • Użytkownik
  • 2 079 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 13 października 2015 - 15:01


a gdzie to jest??

Czeski blad... sie czepiasz.., tez Cie nie poznaje :P


  • 1

#7 Maciej S

Maciej S
  • Użytkownik
  • 393 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 13 października 2015 - 15:30

 


Może na nartach nie ma to tak dużego znaczenia ale w lataniu kiedy naprawdę trzeba wszystko widzieć, często do staru i lądowania zdejmuje się okulary. Oko potrzebuje światła, żeby dobrze widzieć.

 

Dlaczego nie kupisz okularow ze szklami progresywnymi (photochromic)?

Mam 2 pary julbo - jedne ktore obejmuja cat 1-3 (glownie na rower), drugie mocniejsze cat 2-4.

Te 1-3 sprawdzaja sie w nocy i w angielskim sloncu. 2-4 ktore tez mocniej przylegaja do twarzy na narty i do sportow wodnych na Kariabach.

 

Jakoś nie trafiłem na odpowiedni model. Mam wymagania dotyczące oprawy ma być typu aviator a nie sportowa. Itd. Poza tym zmiana fotochroma jest wolniejsza od zmian światła w powietrzu.


  • 1

 "ilość energii potrzebnej do obalenia bzdur jest o rząd wielkości większa niż do ich wyprodukowania"


#8 Jack

Jack
  • Użytkownik
  • 2 079 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 13 października 2015 - 21:36


Poza tym zmiana fotochroma jest wolniejsza od zmian światła w powietrzu.

 

Od zmian swiatla to wszystko jest wolniejsze...tak mnie przynajmniej na fizyce uczyli :)


  • 1

#9 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3 569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 14 października 2015 - 02:19

 


a gdzie to jest??

Czeski blad... sie czepiasz.., tez Cie nie poznaje :P

 

C'monn read the emojis..............


  • 0
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#10 Maciej S

Maciej S
  • Użytkownik
  • 393 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 14 października 2015 - 09:27

Tu można poczytać jakie okulary używany w lotnictwie i dlaczego nie fotochromy i nie polaryzacyjne. Dlaczego brązowe. Z kokpitu niedaleka droga do miejsca za kierownicą.

http://www.zeiss.pl/...d-chmurami.html

 

Niżej porady dla rowerzystów, żeglarzy i właścicieli kabrioletów.

Kiedy żółte, kiedy brązowe a kiedy z polaryzacją.

Przy okazji zwrócie uwagę na to, że idealne w warunkach średniego oświetlenia są szkła przepuszczające 30% światła, najlepiej brązowe ze względu na kontrastowość. Odpowiada to środkowi skali dla okularów cat.2.

Dlatego pisałem wcześniej, że szukam takich. Prawdziwy rarytas.


Użytkownik Maciej S edytował ten post 14 października 2015 - 09:52

  • 1

 "ilość energii potrzebnej do obalenia bzdur jest o rząd wielkości większa niż do ich wyprodukowania"


#11 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3 569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 14 października 2015 - 14:08

Tu można poczytać jakie okulary używany w lotnictwie i dlaczego nie fotochromy i nie polaryzacyjne. Dlaczego brązowe. Z kokpitu niedaleka droga do miejsca za kierownicą.

http://www.zeiss.pl/...d-chmurami.html

 

Niżej porady dla rowerzystów, żeglarzy i właścicieli kabrioletów.

Kiedy żółte, kiedy brązowe a kiedy z polaryzacją.

Przy okazji zwrócie uwagę na to, że idealne w warunkach średniego oświetlenia są szkła przepuszczające 30% światła, najlepiej brązowe ze względu na kontrastowość. Odpowiada to środkowi skali dla okularów cat.2.

Dlatego pisałem wcześniej, że szukam takich. Prawdziwy rarytas.

kontrastowosc zawsze  zyskuje sie , tracac na przepuszczalnosci - mysle , ze Ty wiesz, co mowisz - natomiast moj punkt jest taki:

 

1/ w warunkach przecietnego naslonecznienia w zasadzie kazde okulary sa ok (z filtrami)

2/ w deszczu i sniegu uzywam gogle z niebieskimi szybami

3/ natomiast w najwiekszej zmorze narciarza, czyli gla  i flat light jedynie  clear lenses sa sensowne - zadne kolory tego nie zastapia

PS ale to tak w aspekcie nart, bo na lataniu (takze z kite) sie nie znam, wiec wierze Twojej opiniii


  • 2
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#12 Maciej S

Maciej S
  • Użytkownik
  • 393 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 14 października 2015 - 14:52


3/ natomiast w najwiekszej zmorze narciarza, czyli gla i flat light jedynie clear lenses sa sensowne - zadne kolory tego nie zastapia

 

Czy próbowałeś żóltych jasnych szyb? Nieco przyciemniają ale wycinają niebieski i podobno porawiają kontrasty.

Ja nie probowałem.

Tyle, że na nartach nie mamy praktycznie kontrastów kolorystycznych tylko białe i szare, więc pewnie cat. 0 są najlepsze.


  • 1

 "ilość energii potrzebnej do obalenia bzdur jest o rząd wielkości większa niż do ich wyprodukowania"


#13 kordiankw

kordiankw
  • Użytkownik
  • 2 067 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 14 października 2015 - 15:20

3/ natomiast w najwiekszej zmorze narciarza, czyli gla i flat light jedynie clear lenses sa sensowne - zadne kolory tego nie zastapia

 
Czy próbowałeś żóltych jasnych szyb? Nieco przyciemniają ale wycinają niebieski i podobno porawiają kontrasty.
Ja nie probowałem.
Tyle, że na nartach nie mamy praktycznie kontrastów kolorystycznych tylko białe i szare, więc pewnie cat. 0 są najlepsze.
Ja mam jedne gogle z żółta szyba. Wole transparentne.
  • 2

#14 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3 569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 14 października 2015 - 19:23

 


3/ natomiast w najwiekszej zmorze narciarza, czyli gla i flat light jedynie clear lenses sa sensowne - zadne kolory tego nie zastapia

 

Czy próbowałeś żóltych jasnych szyb? Nieco przyciemniają ale wycinają niebieski i podobno porawiają kontrasty.

Ja nie probowałem.

Tyle, że na nartach nie mamy praktycznie kontrastów kolorystycznych tylko białe i szare, więc pewnie cat. 0 są najlepsze.

 

jezeli w jez poslkim cat 0 to tzw clear (chyba rowna sie to "transparentne") , to np na tyczkach w flat light i mgle sa nie do zastapienia....

ale w lotnictwie moze byc inaczej - nie znam sie


  • 1
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#15 Maciej S

Maciej S
  • Użytkownik
  • 393 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 14 października 2015 - 22:02

Okulary przeciwsłoneczne podzielono na kilka kategorii ze względu na ilość przepuszczanego przez nie światła widzialnego:

Kategoria i  Ilość przepuszczanego światła:
0     80 - 100%   clear, transparentne
1     43 - 80%    np żólte
2    18 - 43%    
3     8 - 18%  najbardziej powszechne
4     3 - 8%, nie nadają się do jazdy samochodem, bardzo ciemne, na lodowiec
 

cat. od kategoria


Użytkownik Maciej S edytował ten post 14 października 2015 - 22:07

  • 1

 "ilość energii potrzebnej do obalenia bzdur jest o rząd wielkości większa niż do ich wyprodukowania"


#16 marecki

marecki
  • Użytkownik
  • 1 055 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię :Marecki
  • Ulubiony stok:Blisko Domu

Napisano 02 listopada 2015 - 20:46

W związku z tym co napisaliście i tym że jestem na etapie kupna nowych gogli, pytanie czy warto kupić gogle z szybą "fotochrom" z zakresem kat. 1-3. Mam sporo wątpliwości czy przy zmiennych warunkach w czasie jazdy będzie to działać, czy bardziej będzie przeszkadzać?? Bo przy stabilnej pogodzie powinno być chyba dobrze. Widzę że Jack masz z takimi szybami doświadczenie możesz coś więcej napisać a może jeszcze ktoś używał już takich szyb w goglach narciarskich i może coś więcej na ten temat powiedzieć.


  • 1

#17 Jack

Jack
  • Użytkownik
  • 2 079 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2015 - 21:10

Niestety, bardzo rzadko uzywam gogli na nartach, tylko jak wali sniegiem i wieje mocno. 

 

Z reguly takie okulary sa w uzyciu (fotochrom i kategoria 1-3):

 

41Qijh7KbeL._SL1181_.jpg

 

http://www.amazon.co...a/dp/B007X16OAE

 

Bardzo z nich jestem zadowolony. Nie tylko na narty ale i na rower sie nadaja, wiec mimo ceny wg mnie warto.


  • 2

#18 marecki

marecki
  • Użytkownik
  • 1 055 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię :Marecki
  • Ulubiony stok:Blisko Domu

Napisano 02 listopada 2015 - 21:18

Jack, rozumię że jadąc dość szybko przy zmiennych warunkach "fotochrom" działa a właściwie nie przeszkadza ( nie zniekształca ) tego co widzimy w czasie jazdy ?

 

gogle o których myślę to te:  http://allegro.pl/go...5767387308.html


Użytkownik marecki edytował ten post 02 listopada 2015 - 21:22

  • 1

#19 Jack

Jack
  • Użytkownik
  • 2 079 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2015 - 22:11

Napewno nie przeszkadza i nie znieksztalca. Ja przynajmniej czegos takiego nie zauwazylem. Te Zebry podobno potrzebuja 22-28 sekund zeby sie aktywowac. Nie wiem jak jest naprawde bo nie mierzylem, ale podobno to dobry wynik.


  • 1

#20 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5 127 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 03 listopada 2015 - 01:36

Cześć

12 -15 dni w sezonie...

Mniej więcej tyle w sezonie gram o kosza. Ostatnio musiałem jechać około 30 km żeby kupić piłkę bo dzieci miały chęć zagrać z dziadami.

Człowieku kup cokolwiek co Cię bawi a jak w końcu pojedziesz na narty to coś Ci tam dadzą do zabawy.

Pozdrowienia


Użytkownik Mitek edytował ten post 03 listopada 2015 - 01:37

  • 1



Podobne tematy

  Temat Autor Podsumowanie Ostatni post



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych