Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tecnica Dragon


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 maxiklenczonu14

maxiklenczonu14
  • Użytkownik
  • 597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Atomic Redster D2 SL
  • Imię :Maciek

Napisano 10 grudzień 2012 - 03:34

Słuchajcie, zakupiłem buty Tecnica Dragon 120 i nurtuje mnie do czego służą elementy, które można dokręcać ( w zestawie jest kluczyk )
Może ktoś pomóc?
  • 0
Dołączona grafika

#2 J@n

J@n
  • Administrator
  • 9814 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:black crows atris
  • Imię :Jan
  • Ulubiony stok:FIS w Szczyrku

Napisano 10 grudzień 2012 - 07:30

Słuchajcie, zakupiłem buty Tecnica Dragon 120 i nurtuje mnie do czego służą elementy, które można dokręcać ( w zestawie jest kluczyk )
Może ktoś pomóc?

zapewne chodzi tutaj o regulację pochylenia buta na boki - canting chyba się to fachowo nazywa
Dołączona grafika
  • 1
Dołączona grafika
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc,  Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere

#3 maxiklenczonu14

maxiklenczonu14
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Atomic Redster D2 SL
  • Imię :Maciek

Napisano 11 grudzień 2012 - 10:35

Dzięki Janek za odpowiedź :) Poszperałem trochę i znalazłem... Faktycznie jeżeli chodzi o boczne to canting. A tylne podobno zmniejszają twardość o jakiś tam procent.
  • 0
Dołączona grafika

#4 deczko inny

deczko inny
  • Użytkownik
  • 1860 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:czarna d...ziura

Napisano 11 grudzień 2012 - 15:44

A tylne podobno zmniejszają twardość o jakiś tam procent.

Rola tylnych jest zdecydowanie ważniejsza, bowiem skręcają do kupy dwie części buta, żeby nie dyndały. Boczne spełniają zresztą podobną rolę, ale przy okazji założono pod nie podkładki mimośrodowe, które mogą a pewnym stopniu ustawiać boczny kąt górnej części buta i to wcale (jak wieść gminna niesie) nie po to, żeby komuś nogi prostować :blink:
W Twoich butach dizajnerzy się nie popisali, bo tylko przykręcili śrubki. U mnie dodali kawałek aluminium z napisem "kontrola mocy" więc technologicznie jesteś 100 lat za mną :lol:
Korzystając z okazji, że będę się brał za uzdatnianie butów do jazdy (likwidacja gniotących miejsc) przesyłam kilka rozkręconych zdjęć. Jeśli ktoś ma słabe serce to niech nie ogląda, bo widok zastosowanych technologii może zabić :D

Załączony plik  CIMG5951.JPG   129,12 KB   31 Ilość pobrań Załączony plik  CIMG5952.jpg   143,78 KB   39 Ilość pobrań Załączony plik  CIMG5953.jpg   99,42 KB   33 Ilość pobrań
  • 3

#5 maxiklenczonu14

maxiklenczonu14
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Atomic Redster D2 SL
  • Imię :Maciek

Napisano 11 grudzień 2012 - 16:03

W Twoich butach dizajnerzy się nie popisali, bo tylko przykręcili śrubki. U mnie dodali kawałek aluminium z napisem "kontrola mocy" więc technologicznie jesteś 100 lat za mną

Aaaa tam, byle wygodnie mi w nich było :D
  • 1
Dołączona grafika

#6 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 11 grudzień 2012 - 17:12

Rola tylnych jest zdecydowanie ważniejsza, bowiem skręcają do kupy dwie części buta, żeby nie dyndały.


Ciekaw jestem na czym mialaby polegac regulacja sztywnosci buta przy pomocy owych srubek z tylu. Nawet teoretycznie? :) Jesli juz to regulowalym sztywnosc przod-tyl, w sumie mniej wazna. Kiedys byla w tym miejscu regulacja pochylenia cholewki do przodu i to mialo sens. Czemu sie tego juz nie stosuje?
  • 2

#7 marecki

marecki
  • Użytkownik
  • 1055 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię :Marecki
  • Ulubiony stok:Blisko Domu

Napisano 11 grudzień 2012 - 19:53

O_Andrzej, podejrzewam że jest to to samo, tylko nazywają to teraz "kontrolą mocy" :o
  • 2

#8 deczko inny

deczko inny
  • Użytkownik
  • 1860 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:czarna d...ziura

Napisano 11 grudzień 2012 - 22:41

Ciekaw jestem na czym mialaby polegac regulacja sztywnosci buta przy pomocy owych srubek z tylu. Nawet teoretycznie?

Przepraszam bardzo, ale próby rozwiązania takiej zagadki nie podejmuję się nawet teoretycznie :)

Kiedys byla w tym miejscu regulacja pochylenia cholewki do przodu i to mialo sens. Czemu sie tego juz nie stosuje?

Nie wiem, ale pamiętam, że kiedyś projektanci lubili sobie poużywać i potrafili w butach montować różne niekonwencjonalne regulacje, które działały przy pomocy wszelakich pokręteł z poziomu stoku, a nie serwisu. Wtedy był czas urządzeń mechanicznych, więc to robiło wrażenie. Dziś, gdy wszystko jest ukryte w czipach i nanotechnologii wajcha do kantingu, czy innej zmiany kąta będzie tylko śmieszyła. Łatwiej więc dołożyć blaszkę, czy wstawkę z innego koloru plastiku napisać na tym parę koniecznie "agresywnych" słów po angielsku i szafa gra. W wersji mądrzejszej czyli sensowniejszej ekonomiczne nic się nie dokłada, a tylko pisze. Przykładów z własnego doświadczenia mógłbym podać wiele, ale nie w formie pisanej, bo książki na forum nie zamierzam pisać :)
  • 3

#9 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3529 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 12 grudzień 2012 - 03:36


Ciekaw jestem na czym mialaby polegac regulacja sztywnosci buta przy pomocy owych srubek z tylu. Nawet teoretycznie?

Przepraszam bardzo, ale próby rozwiązania takiej zagadki nie podejmuję się nawet teoretycznie :)

Kiedys byla w tym miejscu regulacja pochylenia cholewki do przodu i to mialo sens. Czemu sie tego juz nie stosuje?

Nie wiem, ale pamiętam, że kiedyś projektanci lubili sobie poużywać i potrafili w butach montować różne niekonwencjonalne regulacje, które działały przy pomocy wszelakich pokręteł z poziomu stoku, a nie serwisu. Wtedy był czas urządzeń mechanicznych, więc to robiło wrażenie. Dziś, gdy wszystko jest ukryte w czipach i nanotechnologii wajcha do kantingu, czy innej zmiany kąta będzie tylko śmieszyła. Łatwiej więc dołożyć blaszkę, czy wstawkę z innego koloru plastiku napisać na tym parę koniecznie "agresywnych" słów po angielsku i szafa gra. W wersji mądrzejszej czyli sensowniejszej ekonomiczne nic się nie dokłada, a tylko pisze. Przykładów z własnego doświadczenia mógłbym podać wiele, ale nie w formie pisanej, bo książki na forum nie zamierzam pisać :)


odpoweidz jest taka, ze:
nie ma regulacji nachylenia cholewki w stos do buta
te dwie sruby , sluza do regulacji flex'u przod/tyl

wkrecone 2 sruby = max sztywnosci
zero srub = najmiejsza sztywnosc przod/tyl

I tyle
  • 3
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#10 deczko inny

deczko inny
  • Użytkownik
  • 1860 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:czarna d...ziura

Napisano 12 grudzień 2012 - 11:09

Szczerze powiem Ci Kuba, że poprawiłeś mi humor poranny w sposób niezwykły :thumbsup: Choć z drugiej strony mój śmiech odbywa się lekko przez łzy. Dostrzegłem bowiem, że wszystkie moje, jak i Andrzeja, oraz innych wcześniejsze głośne zastanawiania się "jak to działa" były o kant narty rozbić. Teraz widzę, że odpowiedź na pytanie "jak to może działać?" jest oczywista: jak to jak? N o r m a l n i e ! ;)
  • 0

#11 maxiklenczonu14

maxiklenczonu14
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Atomic Redster D2 SL
  • Imię :Maciek

Napisano 12 grudzień 2012 - 11:23

A ja jestem zadowolony, że mój problem ( chyba za wielkie słowo :) ) został rozwiązany i jestem już mądrzejszy :D
  • 0
Dołączona grafika

#12 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3529 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 12 grudzień 2012 - 13:59

Szczerze powiem Ci Kuba, że poprawiłeś mi humor poranny w sposób niezwykły :thumbsup: Choć z drugiej strony mój śmiech odbywa się lekko przez łzy. Dostrzegłem bowiem, że wszystkie moje, jak i Andrzeja, oraz innych wcześniejsze głośne zastanawiania się "jak to działa" były o kant narty rozbić. Teraz widzę, że odpowiedź na pytanie "jak to może działać?" jest oczywista: jak to jak? N o r m a l n i e ! ;)


mi tez poprawiles!
czasami odpowiedz jest tak prosta, na jaka wyglada i nie ma sensu komplikowac zycia..
  • 0
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)



Podobne tematy

  Temat Autor Podsumowanie Ostatni post



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych