Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie narty wybrać (biegówki dla początkującej)


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 shizonek

shizonek
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:DG
  • Narty:brak
  • Imię :Marta

Napisano 05 grudzień 2010 - 18:03

Witam. Mam nadzieję, że zostanę kolejnym "nabytkiem" narciarskim, ale zanim to nastąpi, mam kilka pytań do doświadczonych kolegów i koleżanek.
Nigdy dotąd nie jeździłam na nartach i postanowiłam w tym roku, że spróbuję 'pobawić się' na biegówkach. To nie mają być żadne wyczyny, zamierzam po prostu trochę się poruszać po pracy (siedzącej), w weekendy. Stąd też wybór nart biegowych, a nie zjazdowych - tym bardziej, że w góry mam kawałek. Chcę po prostu zastąpić narciarstwem moją letnio-wiosenno-jesienną aktywność, tj. rower, nordic walking i turystykę górską.
Jestem kompletnie zielona - tak bardzo, jak tylko możecie sobie wyobrazić. ;) Stąd prośba o pomoc w wybraniu odpowiednich nart. Niestety, nie mam możliwości wypożyczenia, optymalnie byłoby, gdybym mogła kupić używany sprzęt, ale już wiem, że łatwo nie będzie. Wobec tego szukam czegoś w miarę taniego na początek (bo nie mam 100% pewności, że narciarstwo mi się spodoba).

Ale do rzeczy. Tereny, na których używałabym nart to głównie podmiejski lasek, a więc w grę wchodzą nieprzygotowane trasy, często świeży, kopny śnieg. Czasem jakieś rozległe pola, łąki, nieużytki. Zależy mi po prostu na możliwości powłóczenia się po okolicy (może w przyszłości jakieś dalsze wycieczki, kto wie..).
Czy do tego rodzaju aktywności dobre byłyby narty śladowe, czy może nawet back country?
Jeśli chodzi o inne moje parametry, to wiek 32, wzrost 160, waga 59 - czy dobrze liczę, że powinny to być narty o długości 180-185 cm?