Skocz do zawartości


Zdjęcie

zmieniam autko


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
86 odpowiedzi w tym temacie

#21 kordiankw

kordiankw
  • Użytkownik
  • 2057 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 25 listopad 2019 - 05:24

Ja czekam na to auto:
https://www.wyborkie...1d-SgsDjFbI20oA

1/ roznica w cenie - amortyzuje sie po ok 150 -200 tys mil
...


No chyba, że prąd ma się z własnej elektrowni na dachu, to wtedy szybciej.
  • 0

#22 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2019 - 09:09

Ta RAV-ka faktycznie wygląda interesująco. O ile dobrze zrozumiałem, to taka hybryda z dodatkową możliwością doładowania z gniazdka. Ale da się i bez doładowania, tyle że wtedy będzie doładowana jak zwykła hybryda, czyli z benzyny. Osobiście uważam elektryki, te w czystej postaci, za zwykłą ściemę i pseudoekologiczne mydlenie oczu. Ale hybryda, czyli połączenie elektryka z silnikiem benzynowym ma sens. Do tego odzyskuje się część energii przy hamowaniu. Choć nie jestem pewien globalnego rachunku ekologicznego. Co np. będzie się działo ze zużytymi bateriami? Nie mówiąc o ekologicznych kosztach ich produkcji.

 

Natomiast samo rozwiązanie hybrydowe Toyoty jest zadziwiająco trwałe i bezawaryjne.


  • 1

#23 Michał

Michał
  • Użytkownik
  • 1588 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Stoeckli Spirit Globe / Head Monster M77 / Kaestle BMX108

Napisano 25 listopad 2019 - 09:44


a w ogole - RAV jest lepsza niz Honda CRV, chociaz forester  jest co najmniej tak samo dobry...

 

Przestan, Subaru to zlom, o reszcie niewspominajac  :laughing:


  • 1

#24 kordiankw

kordiankw
  • Użytkownik
  • 2057 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 25 listopad 2019 - 10:07

Ta RAV-ka faktycznie wygląda interesująco. O ile dobrze zrozumiałem, to taka hybryda z dodatkową możliwością doładowania z gniazdka. Ale da się i bez doładowania, tyle że wtedy będzie doładowana jak zwykła hybryda, czyli z benzyny. Osobiście uważam elektryki, te w czystej postaci, za zwykłą ściemę i pseudoekologiczne mydlenie oczu. Ale hybryda, czyli połączenie elektryka z silnikiem benzynowym ma sens. Do tego odzyskuje się część energii przy hamowaniu. Choć nie jestem pewien globalnego rachunku ekologicznego. Co np. będzie się działo ze zużytymi bateriami? Nie mówiąc o ekologicznych kosztach ich produkcji.

 

Natomiast samo rozwiązanie hybrydowe Toyoty jest zadziwiająco trwałe i bezawaryjne.

Andrzej, tą zwykłą mam od maja, świetne auto. Następna będzie ta z linku. Zasięg 60 km w zupełności mi wystarczy, by żona dojechała do pracy i wróciła na silniku elektrycznym. Mam sporo energii niewykorzystywanej z fotowoltaiki, którą zwracam do Zakładu Energetycznego, jazda przynajmniej po Warszawie byłaby za darmo.


  • 0

#25 Bolek74

Bolek74
  • Użytkownik
  • 335 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2019 - 16:20

Co do elektryków i hybryd... Moim zdaniem hybryda łączy więcej problemów obu napędów, niż ich zalet. Ma to baterie, oba typy silników i ich osprzęt... za dużo bebechów jak dla mnie. Do miasta i okolic zamierzamy za jakieś dwa lata zakupić coś elektrycznego. Jakieś tanie i proste elektryczne pudło na zakupy i okoliczne dojazdy przy tragicznej pogodzie itp. Samochód długodystansowy będzie wynajmowany. Mamy teraz dwa spalinowe pojazdy, które były kupione w poprzedniej konfiguracji naszej rodziny. Na chwilę obecną nasz mix samochodowy zupełnie nie ma sensu. Poczekamy do końca gwarancji obu i wymienimy za jakieś elektryczne coś.
Do zabaw będzie moto, na codzien zaś rowery.
Fotowoltaika i generalnie rozproszona generacja to bardzo dobra drogami, szczególnie wsparta baterią siłowni jądrowych bioracych na siebie baseload.
  • 0

#26 Przemekc1

Przemekc1
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2019 - 16:44

Jakie problemy łączy hybryda? W mieście bardzo małe spalanie, do tego bardzo przyjemna kultura jazdy (dużo jazdy w ciszy na samym elektryku), niezauważalne przełączanie między napędami. Kiedy chcemy jechać gdzieś dalej to nie ma problemu, po prostu jedziemy, kład hybrydowy Toyoty udowodnił, że jest bardzo niezawodny i te silniki robią tysiące km bez żadnych problemów.


Użytkownik Przemekc1 edytował ten post 29 listopad 2019 - 16:45

  • 1

#27 Bolek74

Bolek74
  • Użytkownik
  • 335 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2019 - 16:52

Robiłem trasy hybrydami - nie zachwyciły mnie. Elektryczne wozidlo do miasta moim zdaniem lepsze, stąd stawiam na elektryk + najem czegoś fajnego, w zależności od chwilowej potrzeby, pory roku, chęci - będzie lepsze w trasie niż hybryda. Ostatnią hybrydą, która jechałem w trasiebyła właśnie toyota - bez urazy z ale dość siermiężne to jechali. Elektryczna Kia Niro o wiele lepiej.
  • 1

#28 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 29 listopad 2019 - 23:53

Cześć

Zero przyszłości Panowie.

Pozdrowienia


  • 0

#29 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 10 maj 2020 - 10:14

Moje refleksje po zimie 2019/20 zmieniłem auto w sezonie na audi A3 sportback 4/4 . Pierwszy z napędem 4/4 stały.Wrażenia zjazdy-świetnie w warunkach śliska droga,gołoledż spalanie przyzwoite przejechałem prawie 3tyś km głównie w Karpatach Ukrainskich drogi w różnym stanie.Jedyny mankament to szklany dach.Nie ma mowy o zamocowaniu bagażnika pozostaje wykorzystać hak.Korzysta ktoś z takiej opcji? myślę głównie o nartach chociaż rower też.
  • 1

#30 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 10 maj 2020 - 11:06

Moje refleksje po zimie 2019/20 zmieniłem auto w sezonie na audi A3 sportback 4/4 . Pierwszy z napędem 4/4 stały.Wrażenia zjazdy-świetnie w warunkach śliska droga,gołoledż spalanie przyzwoite przejechałem prawie 3tyś km głównie w Karpatach Ukrainskich drogi w różnym stanie.Jedyny mankament to szklany dach.Nie ma mowy o zamocowaniu bagażnika pozostaje wykorzystać hak.Korzysta ktoś z takiej opcji? myślę głównie o nartach chociaż rower też.

Nie, ale temat mam rozeznany. Nie wiem jak narty, ale rowery świetnie wozi się na bagażniku hakowym. We Francji używałem nawet bagażnik na tylną klapę i woziłem do trzech rowerów. Ale bagażnik na hak jest lepszy. Używam tego kilku znajomych. Mogę nawet podrzucić Ci namiary (musiałbym zadzwonić do swata :)).

 

Czyli "dobra zmiana". Samochodowa. :) Ja też jestem zadowolony ze swojej Kia Sportage. A najbardziej wtedy, gdy podjeżdżam pod chałupkę w każdych warunkach. Np. wtedy, gdy wiozę pralkę. :)


  • 1

#31 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 10 maj 2020 - 11:14

 

Moje refleksje po zimie 2019/20 zmieniłem auto w sezonie na audi A3 sportback 4/4 . Pierwszy z napędem 4/4 stały.Wrażenia zjazdy-świetnie w warunkach śliska droga,gołoledż spalanie przyzwoite przejechałem prawie 3tyś km głównie w Karpatach Ukrainskich drogi w różnym stanie.Jedyny mankament to szklany dach.Nie ma mowy o zamocowaniu bagażnika pozostaje wykorzystać hak.Korzysta ktoś z takiej opcji? myślę głównie o nartach chociaż rower też.

Nie, ale temat mam rozeznany. Nie wiem jak narty, ale rowery świetnie wozi się na bagażniku hakowym. We Francji używałem nawet bagażnik na tylną klapę i woziłem do trzech rowerów. Ale bagażnik na hak jest lepszy. Używam tego kilku znajomych. Mogę nawet podrzucić Ci namiary (musiałbym zadzwonić do swata :)).

 

Czyli "dobra zmiana". Samochodowa. :) Ja też jestem zadowolony ze swojej Kia Sportage. A najbardziej wtedy, gdy podjeżdżam pod chałupkę w każdych warunkach. Np. wtedy, gdy wiozę pralkę. :)

 

 


  • 0

#32 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 10 maj 2020 - 11:30

 

 

Moje refleksje po zimie 2019/20 zmieniłem auto w sezonie na audi A3 sportback 4/4 . Pierwszy z napędem 4/4 stały.Wrażenia zjazdy-świetnie w warunkach śliska droga,gołoledż spalanie przyzwoite przejechałem prawie 3tyś km głównie w Karpatach Ukrainskich drogi w różnym stanie.Jedyny mankament to szklany dach.Nie ma mowy o zamocowaniu bagażnika pozostaje wykorzystać hak.Korzysta ktoś z takiej opcji? myślę głównie o nartach chociaż rower też.

Nie, ale temat mam rozeznany. Nie wiem jak narty, ale rowery świetnie wozi się na bagażniku hakowym. We Francji używałem nawet bagażnik na tylną klapę i woziłem do trzech rowerów. Ale bagażnik na hak jest lepszy. Używam tego kilku znajomych. Mogę nawet podrzucić Ci namiary (musiałbym zadzwonić do swata :)).

 

Czyli "dobra zmiana". Samochodowa. :) Ja też jestem zadowolony ze swojej Kia Sportage. A najbardziej wtedy, gdy podjeżdżam pod chałupkę w każdych warunkach. Np. wtedy, gdy wiozę pralkę. :)

 

myślę o kufrze na hak ale wydaje mi się to wszystko trochę szerokie. Moje najdłuższe nart 176cm z kufrem pewnie będą lekko wystawać poza szerokość auta. Pewnie lepsza opcja w pionie ale jak osłonić wiązania przed błotem solnym ??

 

 

"Twój głos w wyborze auta w ubiegłym roku był pomocny dzięki." :cheers:


  • 1

#33 Sarensis

Sarensis
  • Użytkownik
  • 2086 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sari
  • Narty:Salomon X-Max X10
  • Imię :Adam

Napisano 11 maj 2020 - 08:51

Moje refleksje po zimie 2019/20 zmieniłem auto w sezonie na audi A3 sportback 4/4 . Pierwszy z napędem 4/4 stały.Wrażenia zjazdy-świetnie w warunkach śliska droga,gołoledż spalanie przyzwoite przejechałem prawie 3tyś km głównie w Karpatach Ukrainskich drogi w różnym stanie.Jedyny mankament to szklany dach.Nie ma mowy o zamocowaniu bagażnika pozostaje wykorzystać hak.Korzysta ktoś z takiej opcji? myślę głównie o nartach chociaż rower też.

Dlaczego w Audi nie można zamontować bagażnika przy szklanym dachu? 3 lata temu skradziono mi SUV-a z panoramą, w którym bez problemu montowało się relingi, belki i kufry, panorama w niczym mu nie przeszkadzała, jedyny jej mankament polegał na tym, że się złodziejom taka opcja bardzo spodobała ;) .


  • 0

#34 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 11 maj 2020 - 09:27

Dlaczego w Audi nie można zamontować bagażnika przy szklanym dachu? 3 lata temu skradziono mi SUV-a z panoramą, w którym bez problemu montowało się relingi, belki i kufry, panorama w niczym mu nie przeszkadzała, jedyny jej mankament polegał na tym, że się złodziejom taka opcja bardzo spodobała ;) .

 

 

Może chodzi o niekorzystne naprężenia? Kolega jeździł Hondą Civic. Taką klasyczną, stary model. Zakładał belki, bagażniki rowerowe, 2 rowery. I z powodu naprężeń zaczął mieć kłopoty. M.in. pękająca przednia szyba. Przeszedł na bagażnik na hol. Musiał sobie zamontować hak.


  • 1

#35 Sarensis

Sarensis
  • Użytkownik
  • 2086 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sari
  • Narty:Salomon X-Max X10
  • Imię :Adam

Napisano 11 maj 2020 - 09:29

 

Dlaczego w Audi nie można zamontować bagażnika przy szklanym dachu? 3 lata temu skradziono mi SUV-a z panoramą, w którym bez problemu montowało się relingi, belki i kufry, panorama w niczym mu nie przeszkadzała, jedyny jej mankament polegał na tym, że się złodziejom taka opcja bardzo spodobała ;) .

 

 

Może chodzi o niekorzystne naprężenia? Kolega jeździł Hondą Civic. Taką klasyczną, stary model. Zakładał belki, bagażniki rowerowe, 2 rowery. I z powodu naprężeń zaczął mieć kłopoty. M.in. pękająca przednia szyba. Przeszedł na bagażnik na hol. Musiał sobie zamontować hak.

 

Widocznie przekraczał limity zalecane przez producentów, to że się mieści nie znaczy, że można ładować ile wlezie do cyfra dachowego.


  • 0

#36 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 12 maj 2020 - 18:50

 

Moje refleksje po zimie 2019/20 zmieniłem auto w sezonie na audi A3 sportback 4/4 . Pierwszy z napędem 4/4 stały.Wrażenia zjazdy-świetnie w warunkach śliska droga,gołoledż spalanie przyzwoite przejechałem prawie 3tyś km głównie w Karpatach Ukrainskich drogi w różnym stanie.Jedyny mankament to szklany dach.Nie ma mowy o zamocowaniu bagażnika pozostaje wykorzystać hak.Korzysta ktoś z takiej opcji? myślę głównie o nartach chociaż rower też.

Dlaczego w Audi nie można zamontować bagażnika przy szklanym dachu? 3 lata temu skradziono mi SUV-a z panoramą, w którym bez problemu montowało się relingi, belki i kufry, panorama w niczym mu nie przeszkadzała, jedyny jej mankament polegał na tym, że się złodziejom taka opcja bardzo spodobała ;) .

 

Faktycznie w serwisie wręcz zabraniają przy większym obciążeniu lubią pękać.AUDI ma praktycznie cały dach przeszklony a ramki metalowe wzdłuż boków bardzo wąskie. :blush:


  • 2

#37 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 12 maj 2020 - 19:55

A nie lepiej wozić narty w środku. Ja tak ostatnio robię. Tzn. robiłem, bo ostatnio na nartach nie jeździłem. :)


  • 2

#38 J@n

J@n
  • Administrator
  • 9813 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:black crows atris
  • Imię :Jan
  • Ulubiony stok:FIS w Szczyrku

Napisano 12 maj 2020 - 20:12


praktycznie cały dach przeszklony

a właściwie to jaki sens ma w aucie przeszklony dach - by patrzeć na niebo ?

Przecież to zupełnie bez sensu. 


  • 3
Dołączona grafika
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc,  Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere

#39 Sarensis

Sarensis
  • Użytkownik
  • 2086 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sari
  • Narty:Salomon X-Max X10
  • Imię :Adam

Napisano 12 maj 2020 - 20:34

praktycznie cały dach przeszklony

a właściwie to jaki sens ma w aucie przeszklony dach - by patrzeć na niebo ?
Przecież to zupełnie bez sensu. 


Jest wiele zalet, jedna z nich to dobra widocznosc sygnalizacji Na skrzyzowaniach, nie trzeba robic wygibasow czekajac Na zielone;), ogolnie panorama daje bardzo duza frajde podczas podrozy, a Jak sie znudzi to zawsze mozna zaslonic, Na prawde fajna rzecz Na dlugie podroze.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#40 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 13 maj 2020 - 08:02

 


praktycznie cały dach przeszklony

a właściwie to jaki sens ma w aucie przeszklony dach - by patrzeć na niebo ?

Przecież to zupełnie bez sensu. 

 

Cześć

Dokładnie. Samochód jest do jeżdżenia a nie do podziwiania widoków. Podziwiający prędzej czy później w coś walą.

Pozdrowienia


  • 1




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych