Skocz do zawartości


Zdjęcie

zmieniam autko


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
86 odpowiedzi w tym temacie

#1 skifan

skifan
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 02 listopad 2019 - 18:07

budżet około 30 tyś. Myślę o samochodzie dla narciarza.W Alpy nim raczej nie pojadę w moim przypadku zbyt długa trasa wolę autokar. Ale nasze góry Czechy  ewentualnie najbliższe stoki Austrii chociaż ???

Mam na tapecie Subaru Forester lub Audi A3 quattro.Skłaniam się ku audi ma niższy przebieg i wolę auta raczej mniejsze i średnie. Oba w dieslu. O Subaru znam trochę niepochlebnych opinii odnośnie silnika.

Nie czuję się kompetentny w temacie mimo wielu lat za kółkiem. Jakie są wasze  opinie?
:)   Pozdrawiam.


  • 1

#2 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 03 listopad 2019 - 22:09

Szedłbym w Audi A3. Trzeba tylko sprawdzić jaki to diesel, bo 2.0 bywały wadliwe i to mocno.


  • 2

#3 J@n

J@n
  • Administrator
  • 9814 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:black crows atris
  • Imię :Jan
  • Ulubiony stok:FIS w Szczyrku

Napisano 04 listopad 2019 - 14:58


Subaru Forester lub Audi A3 quattro
a cóż to za porównanie ?

Auto a autko ?

Do Audika się z wnuczętami nie załadujesz

 

Może lepiej jakaś Octavia Kombi 4x4 ( jak już musi być od koncernu VW)


  • 1
Dołączona grafika
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc,  Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere

#4 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 04 listopad 2019 - 15:38

Szedłbym w Audi A3. Trzeba tylko sprawdzić jaki to diesel, bo 2.0 bywały wadliwe i to mocno.

  Jest Audi A3 4X4 stały napęd 170kM.silnik 2.0.Przeglądając forum motoryzacyjne doszedłem do wniosku że audi będzie tańsze w eksploatacji

ze względu na części oraz znany silnik przez warsztaty.


  • 1

#5 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 04 listopad 2019 - 15:49

 


Subaru Forester lub Audi A3 quattro
a cóż to za porównanie ?

Auto a autko ?

Do Audika się z wnuczętami nie załadujesz

 

Może lepiej jakaś Octavia Kombi 4x4 ( jak już musi być od koncernu VW)

 

nie przepadam za dużymi autami. Myślę że A3 dla dwóch osób ok w większą liczbę pasażerów zabieram sporadycznie.A porównanie wynikło z tego że miałem te dwa auta z pewnego pochodzenia.


  • 1

#6 Michał

Michał
  • Użytkownik
  • 1588 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Stoeckli Spirit Globe / Head Monster M77 / Kaestle BMX108

Napisano 05 listopad 2019 - 22:58


Jakie są wasze  opinie?

 

Subaru to choroba. Nie kupuje tego. Potem nie mozna sie uwolnic. Jak narkotyk. 

 

 

Pozdrawiam

Michal


  • 1

#7 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 06 listopad 2019 - 09:17

 

Szedłbym w Audi A3. Trzeba tylko sprawdzić jaki to diesel, bo 2.0 bywały wadliwe i to mocno.

  Jest Audi A3 4X4 stały napęd 170kM.silnik 2.0.Przeglądając forum motoryzacyjne doszedłem do wniosku że audi będzie tańsze w eksploatacji

ze względu na części oraz znany silnik przez warsztaty.

 

Sprawdź ten silnik. Jeśli diesel, to musi być po 2012 z common rail bo wcześniej, ten z pompowtryskami, były problemy, niekiedy duże. Z benzyna 2.0 tez bywało różnie. Brały olej. Po prostu sprawdź w internecie czy ten "twój" nie jest wadliwy.

 

A w Subaru należy unikać diesli i benzyny 2.5 l.


  • 1

#8 Jack

Jack
  • Użytkownik
  • 2054 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 06 listopad 2019 - 09:56


A w Subaru należy unikać diesli i benzyny 2.5 l.

 

Tak jest. Jak  Scooby Doo to tylko z e-Boxerem :boogie:


  • 1

#9 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 06 listopad 2019 - 10:17

 

 

Szedłbym w Audi A3. Trzeba tylko sprawdzić jaki to diesel, bo 2.0 bywały wadliwe i to mocno.

  Jest Audi A3 4X4 stały napęd 170kM.silnik 2.0.Przeglądając forum motoryzacyjne doszedłem do wniosku że audi będzie tańsze w eksploatacji

ze względu na części oraz znany silnik przez warsztaty.

 

Sprawdź ten silnik. Jeśli diesel, to musi być po 2012 z common rail bo wcześniej, ten z pompowtryskami, były problemy, niekiedy duże. Z benzyna 2.0 tez bywało różnie. Brały olej. Po prostu sprawdź w internecie czy ten "twój" nie jest wadliwy.

 

A w Subaru należy unikać diesli i benzyny 2.5 l.

 

Jest common reil więc myślę że wszystko będzie ok.


  • 1

#10 kajo50

kajo50
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Narty:Fisher RC4 SC, K2 Rictor
  • Imię :Kazimierz

Napisano 23 listopad 2019 - 12:15

A może Volvo XC70 z dobrych narciarskich rąk. Niezawodny w góry na narty i niesamowicie pojemny.
  • 0

#11 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3529 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 23 listopad 2019 - 14:28

A może Volvo XC70 z dobrych narciarskich rąk. Niezawodny w góry na narty i niesamowicie pojemny.

a  czemu jest taki wspaniialy?

 

osobiscie  w jednym i tym samyym okresie jezdzilem Outback, a w Kanadzie na nartach dali mi XC - Subaru zdecydowanie budzilo zaufanie, Volvo nie - pojemnosc ta sama, naped 4x4 lepszy u Subaru….

 

Te dwa samochody beda sie zachwowywaly doskonale w gorach, natomiast roznica moze w duzej mierze zalezec od opon…..


  • 1
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#12 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 23 listopad 2019 - 17:35

 

A może Volvo XC70 z dobrych narciarskich rąk. Niezawodny w góry na narty i niesamowicie pojemny.

a  czemu jest taki wspaniialy?

 

osobiscie  w jednym i tym samyym okresie jezdzilem Outback, a w Kanadzie na nartach dali mi XC - Subaru zdecydowanie budzilo zaufanie, Volvo nie - pojemnosc ta sama, naped 4x4 lepszy u Subaru….

 

Te dwa samochody beda sie zachwowywaly doskonale w gorach, natomiast roznica moze w duzej mierze zalezec od opon…..

 

z wyborem samochodu "już pozamiatane" jest Audi A3 quattro teraz tylko opony a raczej koła zimowe.To jeszcze kwestia otwarta. :stres:


  • 0

#13 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 23 listopad 2019 - 20:08

I pewnie dobry wybór. Pewnie, bo trochę zależy od stanu auta, a w szczególności silnika.

 

A odnośnie zimówek. Też musiałem kupić i zdecydowałem się na całoroczne. Michelin Crossclimate+. Rozważałem jeszcze Goodyear 4 sezony, które mają opinię nieco lepszych od Michelina jako zimówki i gorszych jako letnie. W końcu zdecydowałem się na Michelina.

 

Aha, jestem po pierwszym wyjeździe do mojej górskiej chatki Kia Sportage AWD. Podjeżdża bez najmniejszych problemów. :) Poprzednikiem (Peugeot 307) tez mi się udawało, ale nie zawsze. Niekiedy kończyło się na wspomaganiu traktorowym. I jeszcze jedno wrażenie z jazdy dieslem. Prawie całą drogę z Krakowa, oczywiście bez ostatnich 2 km pod górę, przejechałem na 5-ce, niekiedy na 6-ce. Ten diesel ma jednak potężny moment obrotowy.. 


  • 2

#14 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 24 listopad 2019 - 10:25

I pewnie dobry wybór. Pewnie, bo trochę zależy od stanu auta, a w szczególności silnika.

 

A odnośnie zimówek. Też musiałem kupić i zdecydowałem się na całoroczne. Michelin Crossclimate+. Rozważałem jeszcze Goodyear 4 sezony, które mają opinię nieco lepszych od Michelina jako zimówki i gorszych jako letnie. W końcu zdecydowałem się na Michelina.

 

Aha, jestem po pierwszym wyjeździe do mojej górskiej chatki Kia Sportage AWD. Podjeżdża bez najmniejszych problemów. :) Poprzednikiem (Peugeot 307) tez mi się udawało, ale nie zawsze. Niekiedy kończyło się na wspomaganiu traktorowym. I jeszcze jedno wrażenie z jazdy dieslem. Prawie całą drogę z Krakowa, oczywiście bez ostatnich 2 km pod górę, przejechałem na 5-ce, niekiedy na 6-ce. Ten diesel ma jednak potężny moment obrotowy.. 

Mam mętlik w głowie odnośnie opon.Dawno temu nawet nie rozróżniałem zimówek od letnich jeżdziło się na tym co fabryka dała ale bywalo róznie. Teraz mam ochotę wykorzystać autko zimą i w górach (takie są plany) im więcej czytam na ten temat tym gorzej. W najnowszych ocenach

opon niektóre całoroczne są niewiele gorsze od zimówek :kraken:muszę oprzeć się na ocenie bardziej doświadczonych kierowców.Cena nowych kół nie bez znaczenia ale nie chcę kompromisu za wszelką cenę??????????? Pozdrawiam serdecznie.


  • 0

#15 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 24 listopad 2019 - 10:54

snapback.png

I pewnie dobry wybór. Pewnie, bo trochę zależy od stanu auta, a w szczególności silnika.

 

Silnik nie budzi zastrzeżeń ale z kilometrami coś kombinowano.Raport na podstawie WIN wykazuje 185 tyś. km a licznik 153 tys.Reszta ok.

wtrysk camon rail  produkcja z grudnia 2011 a pierwsza rejestracja w 2012 kwiecień.Ewidentnie nie są to pompowtryskiwacze simensa a jazda

-przyspiesza na biegach od1-4prawie bez różnicy 5- zdecydowanie wolniej 6- można powiedzieć że nie przyspiesza.Silnik po badaniu bez zastrzażeń tylko wymiana rozrządu nie udokumentowana. :)


  • 0

#16 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 24 listopad 2019 - 11:36

Jeśli zamierzasz zimą więcej bywać w górach kup zimówki. Nawet Dębica Frigo 2 ma dobre opinie. I dobrą cenę. Ja bym tak zrobił. Zdecydowałem się na całoroczne, bo w górach zimą zamierzam bywać sporadycznie. Do mojej chatki pojadę dopiero na wiosnę. A drugi powód kupna całorocznych. Dość mam noszenia do piwnicy całych kół 2 razy w roku, co robiłem dotychczas. A umawianie się z oponiarzem, jeżdżenie do niego po zatłoczonym Krakowie mnie już przerasta. ;)

 

Przebieg diesla TDI z common railem poniżej 200 tys. km, o ile był prawidłowo eksploatowany, to nie tak dużo. Jeśli masz wątpliwości co do rozrządu, to wiesz co masz robić. Niestety. ;(


  • 0

#17 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3529 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 24 listopad 2019 - 14:40

snapback.png

I pewnie dobry wybór. Pewnie, bo trochę zależy od stanu auta, a w szczególności silnika.

 

Silnik nie budzi zastrzeżeń ale z kilometrami coś kombinowano.Raport na podstawie WIN wykazuje 185 tyś. km a licznik 153 tys.Reszta ok.

wtrysk camon rail  produkcja z grudnia 2011 a pierwsza rejestracja w 2012 kwiecień.Ewidentnie nie są to pompowtryskiwacze simensa a jazda

-przyspiesza na biegach od1-4prawie bez różnicy 5- zdecydowanie wolniej 6- można powiedzieć że nie przyspiesza.Silnik po badaniu bez zastrzażeń tylko wymiana rozrządu nie udokumentowana. :)

a nie powinno sie te badania zrobic PRZED kupnem??


  • 0
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#18 kordiankw

kordiankw
  • Użytkownik
  • 2057 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 24 listopad 2019 - 14:43

Ja czekam na to auto:

https://www.wyborkie...1d-SgsDjFbI20oA


  • 0

#19 J@n

J@n
  • Administrator
  • 9814 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:black crows atris
  • Imię :Jan
  • Ulubiony stok:FIS w Szczyrku

Napisano 24 listopad 2019 - 17:08


nie rozróżniałem zimówek od letnich jeżdziło się na tym co fabryka dała

Na poprzednim komplecie zimowek od Nokiana przejechałem bez zmieniania na lato  w ciągu  3,5 roku 82 tyś. kilometrów, 

 w zimie były świetne a latem bezproblemowe. Teraz mam od 1,5 roku całoroczne 35 tyś i wrażenie z jazdy są podobne.


  • 0
Dołączona grafika
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc,  Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere

#20 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3529 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 24 listopad 2019 - 22:39

1/ roznica w cenie - amortyzuje sie po ok 150 -200 tys mil

2/ ekologia - hybrydy (total costs, energy, batery disposal etc) sa bardziej szkodliwe dla srodowiska niz zwykle….

 

a w ogole - RAV jest lepsza niz Honda CRV, chociaz forester  jest co najmniej tak samo dobry...


Użytkownik jan koval edytował ten post 24 listopad 2019 - 22:40

  • 0
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych