Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mantra M5


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 2646 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 17 luty 2018 - 02:26

Jutro musz e sie przejechac na nowych M5 - 177 moddel na 2018/19

 

pre_1518830516__img_6666.jpg

 

 

 

 

od lewej ; Two, Mantra M3, Katana Werks , Mantra M5, The Code i katana - very first model

 

 

tutaj M5  dziob:wydajny tip rocker..

porownuje  M3    184 cm vs M5 177


Użytkownik jan koval edytował ten post 17 luty 2018 - 02:29

  • 0
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#2 Michał

Michał
  • Użytkownik
  • 1340 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Stoeckli Spirit Globe / Head Monster M77 / Kaestle BMX108

Napisano 17 luty 2018 - 07:21

177 zmieniasz na łyżwy? :)
  • 0

#3 jan koval

jan koval
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 2646 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 17 luty 2018 - 14:19

177 zmieniasz na łyżwy? :)

to jest jedna z 10 par w USA - nie mamy wyboru!!!!! to jest narta testowa/demo nie moja


  • 0
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#4 jan koval

jan koval
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 2646 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 18 luty 2018 - 20:13

no wiec nareszcie moglem porownac M5 z moimi Mantra'mi z 2012 - czy to nazwiemy M2/M3 czy cos innego - sprawa gustu.

Analiza rocker/camber: bialy rdzen to Mantra 2012, czerwony - to M5

 

specjalnie nie porownywalem  modelu , nazwijmy M4 - z pelnym rocker'em - bo nigdy tego za bardzo  nie lubilem, a poza tym, M4…..nie mial camber

 

 

pre_1518830415__img_6663.jpg

 

 

pre_1518981334__img_6660.jpg

 

Widac tutaj, ze rocker w M5 jest nieco dluzszy, zwlaszcza, ze M5 to 177 cm dlugosci, a 2012 - 184cm

 

 

 

pre_1518830436__img_6664.jpg

 

 

pre_1518981348__img_6661.jpg

 

Strzalka, czyli camber - mniej zaakcentowana w M5…..

 

pre_1518830494__img_6665.jpg

 

pre_1518981365__img_6662.jpg

Tail rocker bardzo delikatny w M5, nieistniejacy w 2012

 

wiec wczoraj wzialem M5 (177), 2012(2012 oraz "sklepowa"GS 185

 

pre_1518930482__img_6668.jpg

 

Pojechalem do najblizszego osrodka…..7S - warunki byly wymarzone do testu nart - przez ostatnie 3 ipol dnia lal deszcz , temperatury 5-10 na plusie, dopiero w piatek  nadszedl mroz. Wczoraj cala gora wygladala jak lodowisko. To co widac na tym zdjeciu to jedyne"skupisko"  jakiegos sniegu….

pre_1518930497__img_6669.jpg

 

Na poczatku mialem nietega mine, ale po paru przejazdach sytuacja sie odwrocila.

na pierwszy ogien poszla 2012 - dobra narta, ale w zasadzie do miekkiego sniegu

 

pre_1518930518__img_6672.jpg

 

Po 3 przejazdach zmienilem na M5 - narta w zasadzie zupelnie nie powinna dobrze sie prowadzic na litym lodzie - coz….robila to. Na lodzie… nie odczulem zmainy dlugosci z 184 na 177. M5 prowadzila sie jak  dobra narta gigantowa - do tego stopnia, ze juz nie wyciagnalem swojego GS- u , ktory czekal w bagazniku..

M5 doskonale wcinala sie w lod, co wiecej - pietka jest bardziej zaangazowana w ciecie skretu……..

 

Ok poludnia zaczal sypac snieg i pod koniec mialem tego chyba z ok 10 cm - iwtedy M5 zdecydowanie bardziej lubila jazda…...

 

 

pre_1518930534__img_6673.jpg

 

Zjezdzajac w dol, mozna bylo zauwazyc kozakow w jakichs  tylnonapedowych samochodach z "universalnymi" oponami - coz nie podjechali

 

Osobiscie , 4x4 w RDX nie jest najswietniejszy, ale daje sobie rade

 

 

pre_1518930550__img_6674.jpg

 

 

POdsumowujac - nie wiem, jak to robia, ale M5 wydaje sie zdecydowanie lepsza wersja narty, ktora od poczatku stala sie legenda. Nowa wersja zdecydowanie bije wersje poprzednie, zwlaszcza z full rocker'em..

ale nawet sollidna konstrukcja z camber z 2012 nijak sie ma do obecnej. Na podstawie roznych doniesien, mialem obawe, ze M5 bedzie za bardzo elastyczna - nic z tego!! - na szczescie

zaznaczylem na zdjeciach niewielkie zmiany w uksztaltowaniu tej narty, ale najwazniejsze to to, ze M5 doskonale sobie radzi - mimo, ze lod jest najmniej prawdopodobna nawierzchnia, na ktorej m5 bedzie uzywana, doskonale sobie na nim radzi .

w momencie, kiedy poczula troche swiezego snie, zaczela dopiero okazywac, do czego byla stworzona

 

Slowem - doskonala narta pojawila sie w jeszcze lepszej wersji

 

Plusy :

swietne trzymanie w kazdych warunkach

dobra sztywnosc poprzeczna i wzdluzna

doskonala w dluzszym skrecie, natomiast da sie prowadzic w smigu

 

Minusy:

jezeli to minus - nie polecal bym M5 ludziom, przyzwyczajonym do jazdy lekkiej, latwej i przyjemnej - M5 wymaga pracy, trzymania dobrej pozycji, bo moze wywiezc w pole jak dobra GS-owa

 

 

PS:bonus dla malzonki 100eight - po Jej testach w WhiteFish, zdecydowanie odstawilo Sheero na glebokie sniegi - wiec nowe 100eight wlasnie czekaja na wyjazd do Utah

 

pre_1518982920__img_6676.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 


Użytkownik jan koval edytował ten post 18 luty 2018 - 21:08

  • 3
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#5 Rakar

Rakar
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Austriackie

Napisano 24 luty 2018 - 23:27

wlasnie czekaja na wyjazd do Utah
 
pre_1518982920__img_6676.jpg

A My czekamy tutaj na relacje z Utah jak z lat poprzednich.
Pozdrawiam!
  • 0



Podobne tematy

  Temat Autor Podsumowanie Ostatni post



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych