Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony całoroczne w samochodach narciarza


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
201 odpowiedzi w tym temacie

#21 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 08 styczeń 2019 - 13:56

Wiesz Janie, niektórym "kierowcom" to i gąsienice nie pomogą ;) Ale fajnie. Dobrze wiedzieć, może przy kolejnej wymianie za 3 lata można będzie zaoszczędzić wydatków na jeden komplet. 

Cześć

To po pierwsze. Po drugie w Audi mogły być opony pi dwóch sezonach a u Ciebie nowe i już jest znaczna różnica.

Właśnie pojeździłem sobie po Warszawie na letnich oponach - spadło jakieś 5-7 cm i cały czas pada - i nie ma żadnej różnicy. Wszyscy jechali tak jakby byli na letnich. :)

Pozdrowienia


  • 1

#22 kwik44

kwik44
  • Użytkownik
  • 218 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 08 styczeń 2019 - 17:58

Mitku,

 

Aż takie są/będą różnice już po dwóch sezonach? Mam teraz trzecią zimę Nokiany, zakładane w styczniu 2017. Notabene po lekturze forum i dyskusjach z Andrzejem ;) Nie widzę jakiejś zasadniczej różnicy w drodze hamowania, ślizganiu się etc. Poprzednie opony z bieżnikiem 6mm postanowiłem wymienić po 5 zimach przed pierwszym samochodowym wyjazdem w Alpy. Dojeżdżam do Krakowa codziennie po kiepskiej jakości drodze, często słabo posypywanej lub wcale. 


  • 1

#23 Michał

Michał
  • Użytkownik
  • 1588 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Stoeckli Spirit Globe / Head Monster M77 / Kaestle BMX108

Napisano 08 styczeń 2019 - 22:38

 


Ale gdyby nie wyjazdy w góry, to jeździłbym na całosezonowych
właśnie przetestowałem moje całoroczne Nokiany

 

http://www.kochamnar...ciarza/?p=71704

 

w warunkach prawdziwej zimy, na stromym krętym podjeździe, droga biała niczym nie posypana,

auto szło w górę jak czołg - żadnych uślizgów

 

w tym samym miejscu Audi Q5 na zimowych Pirelli nie dał rady

 

 

Wiesz, te audi.......

 

Tez mamy opony tej firmy w swoim rodzinnym pojezdzie, tylko w wersji nordyckiej. Podjechac gdziekolwiek to nie problem. Schody zacznaja sie jak masz zjechac. I tu juz nie ma znaczenia czy jest to quatro czy rwd. Bez kolca i tak sie nie zatrzymasz. Niestety kolca nie mamy bo do piwnicy nie mozna na kolcu wjezdzac.

 

Ostatnio podobna historie opowiadal mi kolega. Na codzien jezdza evo, ale dostali ode mnie swifta sport i pojechali se tym malym czyms (zreszta MEGA auto) do Szczyrku. Pare dni temu po tych opadach. I z parkingu jako jedyni wyjechali bez problemow. No, ale on umie jezdzic. Podejrzewam, ze Ty Janie tez.

 

 

Pozdrawiam

Michal


  • 1

#24 J@n

J@n
  • Administrator
  • 9813 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:black crows atris
  • Imię :Jan
  • Ulubiony stok:FIS w Szczyrku

Napisano 09 styczeń 2019 - 14:42


Podejrzewam, ze Ty Janie tez.

Wprawdzie mam prawo jazdy już ponad 40 lat ale raczej uważam się za kierowcę przeciętnego.

Włoch w Audiku dawał za dużo gazu a u mnie automatyka wszystko fajnie wyregulowała.


  • 1
Dołączona grafika
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc,  Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere

#25 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 09 styczeń 2019 - 17:25


właśnie przetestowałem moje całoroczne Nokiany

 

Od dawna przymierzam się do całorocznych, ale zawsze jestem w dysonansie, tzn. jedne opony, np. letnie, się kończą, ale drugie mają dopiero 1-2 sezony. I szkoda. :) Tym bardziej, że sam zmieniam sobie koła. Ale w przyszłości, jak już małżonka zmusi mnie do kupna nowego samochodu, pomyślę o tych całorocznych Nokianach.


  • 1

#26 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 10 styczeń 2019 - 07:57

Mitku,

 

Aż takie są/będą różnice już po dwóch sezonach? Mam teraz trzecią zimę Nokiany, zakładane w styczniu 2017. Notabene po lekturze forum i dyskusjach z Andrzejem ;) Nie widzę jakiejś zasadniczej różnicy w drodze hamowania, ślizganiu się etc. Poprzednie opony z bieżnikiem 6mm postanowiłem wymienić po 5 zimach przed pierwszym samochodowym wyjazdem w Alpy. Dojeżdżam do Krakowa codziennie po kiepskiej jakości drodze, często słabo posypywanej lub wcale. 

Cześć

Ja odczuwałem różnicę bardzo znacznie. To może zależeć też od typu opony. Zazwyczaj jeździłem na oponach stricte zimowych, które mogły się znacznie szybciej zużywać. W każdym razie w moim przypadku różnice były bardzo odczuwalne zwłaszcza w drodze hamowania na śniegu. Myślę, ze jakieś 20%.

Pozdrowienia


  • 1

#27 J@n

J@n
  • Administrator
  • 9813 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:black crows atris
  • Imię :Jan
  • Ulubiony stok:FIS w Szczyrku

Napisano 10 styczeń 2019 - 14:11


ale drugie mają dopiero 1-2 sezony. I szkoda
też letnie czy zimowe ?
  • 0
Dołączona grafika
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc,  Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere

#28 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 10 styczeń 2019 - 20:26

Letnie mają ok. 6 lat, bieżnik jeszcze OK, ale nie jestem z nich zachwycony (Fulda), zimowe ok. 2 lata i są super (Nokian WR). I pewnie kupie nowe letnie. Chyba że żona zmusi do kupna nowego samochodu przed czym się bronię. :)


  • 1

#29 J@n

J@n
  • Administrator
  • 9813 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:black crows atris
  • Imię :Jan
  • Ulubiony stok:FIS w Szczyrku

Napisano 10 styczeń 2019 - 21:18


6 lat
szczerze pisząc 6 letnich opon bym nie zakładał, prędzej pozostawił bym te zimówki na lato (ile mają teraz bieżnika ?)

Moje ostatnie Nokiany WR

 http://www.kochamnar...zimowe/?p=71557

przejechały 82 tyś km bez zdejmowania na lato


  • 0
Dołączona grafika
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc,  Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere

#30 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2019 - 09:59

 


6 lat
szczerze pisząc 6 letnich opon bym nie zakładał, prędzej pozostawił bym te zimówki na lato (ile mają teraz bieżnika ?)

 

I tak pewnie zrobię. Jeździmy mało. Ok. 8-10 tys. rocznie (na rowerze wykręcam ok. 4 tys. :)). A w zimie jeszcze mniej. Te 2-letnie zimówki maja więc ujechane ok. 2-3 tys. km. Nówki. :)

 

Z naszego samochodu jestem mega zadowolony. Peugeot 307, kombi, siedzi się nieco wyżej, pakowny, wygodny, mocny (silnik benzyna 2.0). Silnik,wolnossący, należy do bardzo trwałych i bezawaryjnych. Takich już się teraz nie robi. A samochód ma przejechane jedynie 120 tys. km. I jak tu takiego zmienić. ;) Tyle że żona nastaje. I pewnie skończy się na jakimś 4 napędowcu (mamy domek w górach z trudnym dojazdem) i niewykluczone że - dla mnie wiocha i wstyd - SUV-ie :)


  • 1

#31 deczko inny

deczko inny
  • Użytkownik
  • 1860 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:czarna d...ziura

Napisano 19 styczeń 2019 - 11:57


szczerze pisząc 6 letnich opon bym nie zakładał

 

Przecież w tej chwili większość producentów daje na opony sześć lat gwarancji, a czasem nawet 10


  • 1

#32 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 19 styczeń 2019 - 12:14

Myślę, a wynika to bardziej z teorii niż praktyki, w przypadku opon letnich ich wiek ma małe znaczenie. Liczy się przede wszystkim wielkość bieżnika. Za mały nie odprowadzi wody w przypadku jazdy po mokrym. Gorzej jest w przypadku opony zimowej. Tu, prócz nacięć, ma znaczenia rodzaj mieszanki gumowej. Kiedyś w to nie wierzyłem, myślałem, że to mit, ale dałem się przekonać. I tak 6-letnia zimówka, nawet mało jeżdżona, jeszcze z dużym bieżnikiem i lamelkami, może już mieć gumę bardziej poślizgową. M.in. i z tego powodu, że była jeżdżona także w wyższych temperaturach. Tak twierdzą, bo ja nigdy tego nie doświadczyłem, mało jeżdżąc w trudnych warunkach. Zresztą wcześniej zmieniałem opony.


  • 2

#33 kwik44

kwik44
  • Użytkownik
  • 218 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 19 styczeń 2019 - 13:21

Miałem, i to nie raz, stare opony na zimę. Efekt jest taki, że przy hamowaniu tył "wyprzedza" przód. Nie umiem tego inaczej określić. Przód jeszcze jako tako hamuje, prawdopodobnie przez większy nacisk na osie, natomiast tył samochodu, mniej obciążony tańczy jak chce. Dlatego od jakiegoś czasu nie żałuję na oponach, podobnie jak na klockach, tarczach, wycieraczkach, a ostatnio nawet na reflektorach przednich. Chyba się starzeję  ;)


Użytkownik kwik44 edytował ten post 19 styczeń 2019 - 13:22

  • 2

#34 J@n

J@n
  • Administrator
  • 9813 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:black crows atris
  • Imię :Jan
  • Ulubiony stok:FIS w Szczyrku

Napisano 19 styczeń 2019 - 23:05

w przypadku opon letnich ich wiek ma małe znaczenie.

w poprzednim aucie żony miałem nieprzyjemność 2 krotnego pęknięcia 6 letnich opon letnich o całkiem dobrym bieżniku,

teraz żona jeździ na cały rok na zimówkach a ja na całorocznych


  • 0
Dołączona grafika
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc,  Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere

#35 Bolek74

Bolek74
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 335 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 26 marzec 2019 - 15:57

Przyczynek do dyskusji

Przyklad: jade za tydzien w Alpy. W Luksemburgu +15, po drodze asfalt pewnie +25 i wiecej, w Hochgurgl bedzie nocami ponizej zera i jest szansa na snieg (do tego po drodze Fernpas itp).

Na czym jechac? Przez 9 lat mialem samochod na 4seasons. W Alpach byly dziesiatki razy - snieg, lod - zero prolemow. Na wszelki wypadek lancuchy w bagazniku. Nowy samochod byl na letnich, mial w komplecie kola zimowe... No i problem.

 

Zalozmy, ze musze hamowac awaryjnie na goracej autostradzie jadac na zimowkach - jade na nich kilka metrow dalej. W gorach zas nie ryzykuje, ze utkne gdzies pod przelecza.

Samochod jest AWD, kola 19. Mam na to kupowac dwa komplety nowych lancuhow (stare za male)? Pewnie za rok kupie - jeden komplet; I bede zakladal na tylna os, ale najpierw kupie wielosezonowki.

 

Tym razem pojade na zimowkach. Jak je szybciej zuzyje, kupie komplet wielosezonowych i znow zapomne o sprawie na lata. Uwazam, ze takie rozwiazanie jest odpowiednie dla 95% mieszkancow Niziny Srodkowoeuropejskiej a moje doswiadczenie mowi, ze i w solidnych gorach sie sprawdza.


  • 1

#36 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4192 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 26 marzec 2019 - 20:11

Też bym pojechał na zimówkach. Pewnie w wyższych temperaturach trochę się zużyją, ale bezpieczeństwo jest ważniejsze. I też myślę poważnie o wielosezonówkach. Tylko wciąż ten problem, że letnie (lub zimowe) są jeszcze OK i żal się ich pozbywać, a te drugie już zużyte. Właśnie tak mam obecnie. 2 letnie, mało używane zimówki Nokiany i kiepskie letnie, który przydałoby się wymienić. No chyba że małżonka każe kupić nowy samochód i problem się sam rozwiąże. :)


  • 1

#37 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3528 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 27 marzec 2019 - 01:55

Też bym pojechał na zimówkach. Pewnie w wyższych temperaturach trochę się zużyją, ale bezpieczeństwo jest ważniejsze. I też myślę poważnie o wielosezonówkach. Tylko wciąż ten problem, że letnie (lub zimowe) są jeszcze OK i żal się ich pozbywać, a te drugie już zużyte. Właśnie tak mam obecnie. 2 letnie, mało używane zimówki Nokiany i kiepskie letnie, który przydałoby się wymienić. No chyba że małżonka każe kupić nowy samochód i problem się sam rozwiąże. :)

to zamiast nowych letnich kup nowe wielosezonowe i stale wymieniaj na zimowe zima...

Przyczynek do dyskusji

Przyklad: jade za tydzien w Alpy. W Luksemburgu +15, po drodze asfalt pewnie +25 i wiecej, w Hochgurgl bedzie nocami ponizej zera i jest szansa na snieg (do tego po drodze Fernpas itp).

Na czym jechac? Przez 9 lat mialem samochod na 4seasons. W Alpach byly dziesiatki razy - snieg, lod - zero prolemow. Na wszelki wypadek lancuchy w bagazniku. Nowy samochod byl na letnich, mial w komplecie kola zimowe... No i problem.

 

Zalozmy, ze musze hamowac awaryjnie na goracej autostradzie jadac na zimowkach - jade na nich kilka metrow dalej. W gorach zas nie ryzykuje, ze utkne gdzies pod przelecza.

Samochod jest AWD, kola 19. Mam na to kupowac dwa komplety nowych lancuhow (stare za male)? Pewnie za rok kupie - jeden komplet; I bede zakladal na tylna os, ale najpierw kupie wielosezonowki.

 

Tym razem pojade na zimowkach. Jak je szybciej zuzyje, kupie komplet wielosezonowych i znow zapomne o sprawie na lata. Uwazam, ze takie rozwiazanie jest odpowiednie dla 95% mieszkancow Niziny Srodkowoeuropejskiej a moje doswiadczenie mowi, ze i w solidnych gorach sie sprawdza.

konkretnie : kaki AWD? kaki samochod?

zwykle w AWD lancuchy, jezlei juz, zalecane na wszystkie kola

 

BTW z 4x4 i dobrymi wielosezonowymi oponami nigdy nie uzywalem lancuchow , nawet po opadzie 1 metra przez dobe ( a mieszkam w zasadzie w terenie gorzystym.....


  • 2
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#38 Bolek74

Bolek74
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 335 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 27 marzec 2019 - 06:46

konkretnie : kaki AWD? kaki samochod?

BMW z tym ich Xdrive. Pod gore tej zimy, na zimowych, jechał po śniegu jak po czystej drodze. Faktycznie, może i lepiej dwa komplety łańcuchów (gdzieś coś Internet szmera o problemach z Xdrive przy łańcuchach na dwóch kołach...), to mi się jednak wydaje overkill przy moich wyjazdach.
Faktycznie, kupię w przyszłości wielosezonowe, chyba jednak będę zmieniał na letnie w lecie, bo jak już czułem ich słaby punkt, to było to właśnie mokre lato.
  • 0

#39 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 27 marzec 2019 - 07:08

Cześć

Przy porządnym 4x4 i dobrych zimowych oponach, łańcuchy są zbędne. Przy "szosowym" 4x4 ważne jaki typ napędu. Nie wiem jak działa Xdrive - nie znam się - ale jak jest automatyczna skrzynia (upadek) to kup sobie łańcuchy i to szybko, jakich byś nie miłą opon.

Pozdrowienia


  • 1

#40 J@n

J@n
  • Administrator
  • 9813 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:black crows atris
  • Imię :Jan
  • Ulubiony stok:FIS w Szczyrku

Napisano 27 marzec 2019 - 09:20


automatyczna skrzynia (upadek)
dlaczego upadek 

Nigdy nie miałem problemu ze skrzynią, uważam za zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż skrzynia mechaniczna


  • 0
Dołączona grafika
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc,  Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych