Skocz do zawartości


Zdjęcie

BUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
76 odpowiedzi w tym temacie

#1 skifan

skifan
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 09 grudzień 2017 - 08:06

Bum i sikfan bez autka. Jak zwykle w tym momencie konieczna zmiana. W moich rozważaniach;

-Subaru w gazie (nie lubię zbyt często tankować duże spalanie mały zasięg) rocznik 2008-12

-Toyota RAV 4 2006-12 2.2D

-Honda CRV III generacja 2007-12 2.2l D

-Nissan Qashqai 2007-13 2.0 D

Podaję roczniki bo te auta są w zasięgu cenowym dla mnie.

Jężdi ktoś z wymienionych modeli? proszę o opinie.

Wskazuję na diesla bo w większości jezdiłem dieslami (może się uzależniłem)

ma być w miarę oszczędne w eksploatacji.

Pozdrawiam. :stres:


  • 1

#2 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 09 grudzień 2017 - 08:08

Bum i sikfan bez autka. Jak zwykle w tym momencie konieczna zmiana. W moich rozważaniach;

-Subaru w gazie (nie lubię zbyt często tankować duże spalanie mały zasięg) rocznik 2008-12

-Toyota RAV 4 2006-12 2.2D

-Honda CRV III generacja 2007-12 2.2l D

-Nissan Qashqai 2007-13 2.0 D

Podaję roczniki bo te auta są w zasięgu cenowym dla mnie.

Jężdi ktoś z wymienionych modeli? proszę o opinie.

Wskazuję na diesla bo w większości jezdiłem dieslami (może się uzależniłem)

ma być w miarę oszczędne w eksploatacji.

Pozdrawiam. :stres:

Ma być 4x4


  • 0

#3 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 09 grudzień 2017 - 08:17

 

Bum i sikfan bez autka. Jak zwykle w tym momencie konieczna zmiana. W moich rozważaniach;

-Subaru w gazie (nie lubię zbyt często tankować duże spalanie mały zasięg) rocznik 2008-12

-Toyota RAV 4 2006-12 2.2D

-Honda CRV III generacja 2007-12 2.2l D

-Nissan Qashqai 2007-13 2.0 D

Podaję roczniki bo te auta są w zasięgu cenowym dla mnie.

Jężdi ktoś z wymienionych modeli? proszę o opinie.

Wskazuję na diesla bo w większości jezdiłem dieslami (może się uzależniłem)

ma być w miarę oszczędne w eksploatacji.

Pozdrawiam. :stres:

Ma być 4x4

 

I ma być jeżdżi


  • 0

#4 Maciej S

Maciej S
  • Użytkownik
  • 393 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 09 grudzień 2017 - 09:31

Mam CRV 2010 automat w benzynie,  ale diesel też ma bardzo dobre opinie. Benzynę można zagazować. Doskonałe światła,  świetny tempomat adaptacyjny, rozbudowany system bezpieczeństwa. Napęd na tył załączany automatycznie. Rozważałem Toyotę i Qashqaia


Użytkownik Maciej S edytował ten post 09 grudzień 2017 - 09:33

  • 0

 "ilość energii potrzebnej do obalenia bzdur jest o rząd wielkości większa niż do ich wyprodukowania"


#5 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4204 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 09 grudzień 2017 - 10:25

Napisz co się stało. Jakie to było bum. Ku przestrodze. I dlaczego zależy Ci na 4x4? Osobiście żadnego nie znam. Zacytuję po znajomych i literaturze.

 

Subaru - najlepsze rozwiązanie 4x4, silniki 2.0 benzynowe OK, 2.5 l i diesla unikać

Toyota RAV - dobry, zwłaszcza benzyna 2.0, kolega używa od 5 lat i b. zadowolony, diesle, z wyjątkiem 1.4, którego i tak nie montowano w tych samochodach, unikać

Honda CRV III - dobre w każdej wersji silnikowe, diesel świetny, choć części do niego drogie, wszyscy znajomi zadowoleni

Nissan - dobry w każdej wersji silnikowej, diesle 2.0 (wspólne dzieło Renault i Nissana) - bardzo udane

 

Tak więc wszystko do wzięcia z pewnymi zastrzeżeniami silnikowymi. Raczej wybierałbym co się trafi, tzn. najlepiej się prezentuje w aspekcie zużycie, uczciwość sprzedającego, historia .

 

A może Dacia Duster? Nowy. Nie taki zły. :) Napęd 4x4 taki sobie, ale reszta niezła. I możesz kupić nowego. Nawet kiepskie kiedyś diesle 1.5 są już OK.


Użytkownik o_andrzej edytował ten post 09 grudzień 2017 - 10:29

  • 0

#6 J@n

J@n
  • Administrator
  • 9837 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:black crows atris
  • Imię :Jan
  • Ulubiony stok:FIS w Szczyrku

Napisano 09 grudzień 2017 - 12:13


auta są w zasięgu cenowym dla mnie.

kumpel ma Citroen C Crosser rocznik 2008, diesel i jest b.zadowolony 

prawie 200 tyś km i nic większego się nie zepsuło

(podobną opinię mają jego bliźniaki Peugot 4007 i Mitsubishi Outlander)


  • 0
Dołączona grafika
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc,  Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere

#7 paolomario

paolomario
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Fischer Progressor 800, Salomon X-Drive 8.0Ti
  • Ulubiony stok:Southampton

Napisano 09 grudzień 2017 - 12:19

Za Rav4 w dieslu niesie się fama o szybko padającym kole dwumasowym. W Nissanie w dieslach (z tych roczników) trzeba nasłuchwać czy łańcuch rozrządu nie rechocze (wyrabiające się napinacze, co nie ujawnia się w benzynówkach). Honda zdobyła za 2.2 kiedyś tytuł silnika roku, ale z biegiem czasu wychodzi, że mogą trapić usterki podobne innym dieslom (szwagier ma w Accordzie, ostatnio robił czujnik położenia wału).
Mitsubishi ujawniło, że też kombinowało z oprogramowaniem, ale po tym, co VW zrobił info chyba nie uderzyło ich tak mocno.

Mam CRV III 2.0 benzyna, w topowej wersji, z przed f-liftingu. Super autko, fajnie wygląda, pakowne, a wcale nie duże - fajnie się prowadzi, fajny, żwawy silnik, i nawet spalanie OK (jeżeli to ma znaczenie, u mnie to nawet po wymianie końcówek drążków kierowniczych i ustawieniu zbieżności znacznie się poprawiło, ale i tak wychodzę z założenia, że spali ile wleję, grunt, że do celu dowiezie). Polecam. Moje: 9 lat, 200tyś (w ostatnim roku zrobiłem ok 30tyś km) i tylko eksploatacja. Odpukać :)
Miałem też 2 gen z podobnym silnikiem. Też wszystko było OK. Sprzedałem tylko dlatego, że mój bank daje darmowe assistance na całą Europę tylko na auta młodsze niż 12 lat.

Podobnie miałem sytuację z Nissana X-Trail I gen. 2.0 benzyna - wspominam bardzo dobrze. Szkoda było sprzedawać. Ma blokowany napęd. Byłem zaskoczony ile w Zakopanem ich jeździ - dobre auto na podjazdy i wygrzebanie się ze śniegu. Po lifcie ma fajniejszy kokpit. II gen też fajna. :)
Ostatnia generacja 7-miejscowa, to akurat czasami ma dla mnie znaczenie i być może właśnie kiedyś zastąpi CRV (ale to za jakieś 2 lata).


Zawsze kupuję japońskie, benzynowe, z łańcuchem.

Użytkownik paolomario edytował ten post 09 grudzień 2017 - 12:21

  • 2

#8 kordiankw

kordiankw
  • Użytkownik
  • 2061 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 09 grudzień 2017 - 14:22

Mam Nissan Qashqai 2.0D 150 kucy 4x4 z 2011r po lifcie. Zrobiłem nim 100k, złego słowa nie powiem. Przeglądy z wymiana oleju co 15k, a nie jak podaje producent 30k i tylko tankuję. Zużycie paliwa około 7 litrów na setkę przy jeździe mieszanej. Jedynie bagażnik mógłby być większy. Przy 4 osobach 400 litrów czasami trochę za mało.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 1

#9 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5127 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 09 grudzień 2017 - 15:17

Cześć

Nie znam się na samochodach za bardzo ale jeżeli ma być to rzeczywiście 4x4 to zwróć uwagę na samochody ze stałym napędem na obie osie, nie żądnymi dołączanymi automatycznie czy dopędzanymi wymysłami oraz manualną skrzynią biegów.

Pozdrowienia


  • 1

#10 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3554 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 09 grudzień 2017 - 16:10

Mitek ma racje - jezeli  4x4 to staly, lub ten tradycyjny, sterowany "wajcha" -czyli tzw part time 4x4. Inne sa slabsze w extremalnych warunkach - np na co dzien jezdze Acura RDX z 3.5 litra wlasnie z typowym dla hondy "dolaczanym automatycznie" 4x4 - jezdzi dobrze, w 99% warunkach ten 4x4 jest wystarczajacy, ale np Zony 350 RX to juz zupelnie inna klasa napedu 4x4. Subaru - oczywiscie w ciemno - ale z diesel'em nie mam nic wspolnego. Ten Nissan Roque prowadzil sie ok, nic nie wiem nt  jaki to jest 4x4.

 

No I co dla mnie jest jednym z najwazniejszych rzeczyw napedzie: MUSI byc latwo wylaczany traction control

 

w sumie - jezeli 4x4 to najlepszy albo najprostszy (taki jak w moim Wrangler) , albo bardzo "zmyslny" jak w Lexus/Toyota lub Subaru


  • 1
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#11 kordiankw

kordiankw
  • Użytkownik
  • 2061 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 09 grudzień 2017 - 19:17


Ten Nissan Roque prowadzil sie ok, nic nie wiem nt  jaki to jest 4x4.
 


Taki sam jak w Qashqai, dołączany. Powyżej nie pamietam dokładnie, ale chyba 40 km/h się wyłącza a w wypadku utraty przyczepności dołącza się automatycznie również powyżej tej prędkości. Gdy pierwszy raz zaczął mi się dołączać i rozłączać przy prędkości 80 km/h nie wiedziałem co się dzieje. Dopiero gdy zobaczyłem jak obróciło beemke przede mną o 360 stopni zorientowałem się że na jezdni występuje tzw czarny lód. Ten rodzaj napędu nie umywa się do stałego napędu na cztery koła z Audi A8, gdzie auto prowadzi się jak po szynach. Nazwałbym to wyrobem coś tam podobnym, jak kiedyś nazywało się wyroby czekoladopodobne. Ale do ruszania na śliskiej nawierzchni czy wjazd na niezbyt stroma ośnieżona górkę w zupełności wystarczy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 1

#12 bum

bum
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rybnik
  • Imię :Artur

Napisano 09 grudzień 2017 - 19:40

:hi: Wywołany do tablicy - czuję się zobligowany do jednoznacznego zdementowania pojawiających się tu i ówdzie pomówień i plotek:


Bum i sikfan bez autka.

Otóż co do kolegi skifan - pewności nie mam... Natomiast jeśli chodzi o mnie - wręcz przeciwnie: autko cały czas mam i w najbliższym czasie nie wygląda raczej na to, bym je zmieniał.

Co prawda pewien mój kolega, który przemieszcza się na co dzień Golfem R 4x4 z ilością kaemów bodajże 280 - próbował mnie kiedyś obrazić, mówiąc że poruszam się "autkiem tatusia"...

http://img.over-blog...-the-usa-ca.jpg

Jednak byłem dzielny i nie dałem się. Przynajmniej mieszczę w środku narty. Nie tylko łyżwy. :alegosc:


  • 2

**********************************ŚNIEGU!


#13 paolomario

paolomario
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Fischer Progressor 800, Salomon X-Drive 8.0Ti
  • Ulubiony stok:Southampton

Napisano 09 grudzień 2017 - 20:46

O, a myślałem, że w Qashqai'u można sterować ustawieniami napędu (i chyba w pierwszych wersjach było pokrętło, jak w X-Trail, Stały-Auto-Tylko przedni).
Z większości tych aut, z segmentu SUV/cross-over, to najbardziej 4x4 byłoby... Suzuki GrandVitara, którą podobno lubią początkujący miłośnicy off-road'u (łatwa w modyfikacji do tego celu, ponoć). Reszta raczej nie powącha nawet bezdroży. Największa zaleta to trochę większy prześwit, na jakąś zaspę, krawężnik, "polny" dojazd do domu lub taki sam parking przy stoku ;)
W Hondzie jest sprzęgło wiskotyczne. Nie jest to najgorszy patent, ale i czasem zastanawiający w działaniu. W 2gen CRV wystarczyło na rondzie mocniej skręcić kierownicą i tył się załączał, wyprzedzając przy okazji przód ;) :D Niezłe zdziwko, ale i patent na zapobieganie korozji układu (trzeba było od czasu do czasu wymusić działanie i na parkingu pokręcić trochę kółek). W 3 gen właśnie kontrola trakcji opóźnia załączanie się układu. Nawet dziś rano miałem okazję się przekonać, bo było mroźno, a wyjazd z mojej ulicy mam na sporą ściankę - koła zaczęły buksować, na zegarach zaczął migać "trójkącik", a dopiero po chwili wszystkie koła popchnęły w górę.
  • 0

#14 kordiankw

kordiankw
  • Użytkownik
  • 2061 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 09 grudzień 2017 - 20:54

O, a myślałem, że w Qashqai'u można sterować ustawieniami napędu (i chyba w pierwszych wersjach było pokrętło, jak w X-Trail, Stały-Auto-Tylko przedni).
.

Pokrętło jest, a jakże i pozwala wybrać trzy tryby - napęd tylko na przód, auto i 4x4. Tylko, że po przekroczeniu 40 km/h w trybie 4x4 przełącza się automatycznie w tryb auto.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
  • 1

#15 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4204 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 09 grudzień 2017 - 20:54

Nie żebym ironizował, ale po co Wam 4x4? Ja miałbym powody, bo moja chatka górska jest ciężko dostępna. Po opadzie śniegu nie ma mowy by tam wyjechać "zwykłym" napędem. Poza zimą wyjeżdżam tak bez większych problemów. Ale mimo to nie decyduję się na 4x4 na zasadzie, że jednak zdecydowanie więcej jeżdżę bez takiej potrzeby, a przecież nie kupuje się browaru do wypicia piwa. Choć kto wie w przyszłości. Ale ciekaw jestem motywów. Bezpieczniejsza trakcja? Na pewno. Co jeszcze w niegórskich warunkach?


  • 0

#16 kordiankw

kordiankw
  • Użytkownik
  • 2061 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 09 grudzień 2017 - 21:01

Mieszkam w okolicy gdzie stan dróg wymaga wiele do życzenia. Zdecydowałem się na auto z pseudo napędem 4x4 ze względu na bardziej wytrzymałe elementy zawieszenia niż w typowej osobowce. Teraz w Szczyrku gdzie mam 300 m dość stromego podjazdu, będzie jak znalazł w zimie.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
  • 0

#17 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 09 grudzień 2017 - 21:34

Napisz co się stało. Jakie to było bum. Ku przestrodze. I dlaczego zależy Ci na 4x4? Osobiście żadnego nie znam. Zacytuję po znajomych i literaturze.

 

Subaru - najlepsze rozwiązanie 4x4, silniki 2.0 benzynowe OK, 2.5 l i diesla unikać

Toyota RAV - dobry, zwłaszcza benzyna 2.0, kolega używa od 5 lat i b. zadowolony, diesle, z wyjątkiem 1.4, którego i tak nie montowano w tych samochodach, unikać

Honda CRV III - dobre w każdej wersji silnikowe, diesel świetny, choć części do niego drogie, wszyscy znajomi zadowoleni

Nissan - dobry w każdej wersji silnikowej, diesle 2.0 (wspólne dzieło Renault i Nissana) - bardzo udane

 

Tak więc wszystko do wzięcia z pewnymi zastrzeżeniami silnikowymi. Raczej wybierałbym co się trafi, tzn. najlepiej się prezentuje w aspekcie zużycie, uczciwość sprzedającego, historia .

 

A może Dacia Duster? Nowy. Nie taki zły. :) Napęd 4x4 taki sobie, ale reszta niezła. I możesz kupić nowego. Nawet kiepskie kiedyś diesle 1.5 są już OK.

Sytuacja prozaiczna i nie do przewidzenia, byłem na drodze głównej z prawej strony spod znaku stop ruszył fiat dukato i mnie staranował.Na skrzyżowaniu pomimo ograniczonej widoczności żywopłot i wysoki płot z cegły mieliśmy kontakt wzrokowy.Ja znam tą krzyżówkę bo to niespełna 200m od mego domu.Przed skrzyżowaniem zwolniłem i patrzyłem na Dukato które zatrzymało się i w momencie gdy ja wjeżdżałem na skrzyżowanie dodał gazu i mnie zdemolował.Tłumaczył się że nie widział stopu i potraktował skrzyżowanie jako równorzędne.GDYBY TAK BYŁO FAKTYCZNIE MIAŁBY PIERWSZEŃSTWO. Szczęście że wszystko było na niewielkiej prędkości.Jednak masa Dukato swoje zrobiła i mój ROVEREK NADAJE SIĘ DO KASACJI. O samochodzie z napędem 4x4 myślałem już od dłuższego czasu.Pozazdrościłem właścicielom 4x4 gdy kilka krotnie próbowałem wjechać na ulicę Kolorową w Szczyrku podczas oblodzenia drogi . W tej sytuacji wszyscy z napędem 4x4 nie mieli problemów.Podobne zdarzenie na Czarnej Górze jest droga z KLETNA  na SIENNĄ  skrót pomijający Stronie Śląskie .Zjazd do Siennej kosztował mnie sporo zdrowia.Jest to droga letniego utrzymania . Niezbyt rozsądne było korzystanie z niej w okresie zimowym przy śliskiej nawierzchni.

Pozdrawiam i dzięki wszystkim za odzew.Pomoże mi to dokonać wyboru. :)


  • 0

#18 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 09 grudzień 2017 - 22:10

Mam Nissan Qashqai 2.0D 150 kucy 4x4 z 2011r po lifcie. Zrobiłem nim 100k, złego słowa nie powiem. Przeglądy z wymiana oleju co 15k, a nie jak podaje producent 30k i tylko tankuję. Zużycie paliwa około 7 litrów na setkę przy jeździe mieszanej. Jedynie bagażnik mógłby być większy. Przy 4 osobach 400 litrów czasami trochę za mało.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Na Qashaia mam ochotę w roczniku 2007-13.Auto dość mocne 150KM 9,9 do setki to przyzwoity wynik a i spalanie na przyzwoitym poziomie 8,6 ;5,5 ;6,7 jeżeli oczywiście te dane nie są naciągane. Z reguły podróżuję sam lub we dwoje z żoną.

A więc miejsca wystarczająco i nie lubię dużych aut. Jak sobie radzi na stromych podjazdach i zjazdach bo z tego względu myślę o 4x4. Nie mam zamiaru robić ekstremalnych jazd.Podobno Subaru ze stałym 4x4 jest super ale ma duży apetyt na paliwo.W gazie jest do zniesienia ale ma niewielki zasięg i wyklucza parkowanie podziemne z którego często korzystam.

Pozdrowienia.


  • 0

#19 kordiankw

kordiankw
  • Użytkownik
  • 2061 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 09 grudzień 2017 - 22:16

Mam model z tym silnikiem i średnie spalanie 50% miasto 50% trasa, oscyluje około 7 litrów na 100 km. Przy śliskich, stromych podjazdach włączam napęd na 4 kapcie i przez ostatnie 6 lat nie miałem problemów, żeby gdzieś podjechać w górach (mowa oczywiście o drogach publicznych prowadzących do ośrodków narciarskich a nie offroadzie) Nie można tylko przekraczać wspomnianej prędkości 40 km/h bo wówczas napęd tylnej osi się wyłącza.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#20 paolomario

paolomario
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Fischer Progressor 800, Salomon X-Drive 8.0Ti
  • Ulubiony stok:Southampton

Napisano 09 grudzień 2017 - 22:28

Pokrętło jest, a jakże i pozwala wybrać trzy tryby - napęd tylko na przód, auto i 4x4. Tylko, że po przekroczeniu 40 km/h w trybie 4x4 przełącza się automatycznie w tryb auto.


A, czyli po staremu :)
  • 1




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych