jan koval, dnia 22 Paź 2022 - 03:16, napisał:
Bolek74, dnia 18 Paź 2022 - 15:03, napisał:
Ja się przesiadłem jakie czas temu z BMW w Alfę... Tak jakoś wyszlo. Hmmm... Gdyby ta Alfa miała silnik B58 to byłby samochód niemal idealny. Lekkością i zwinnością na drodze Alfa przewyższa BMW, które miałem. Układ kierowniczy Alfy też klasa sama w sobie, tylko ten silnik... Daje radę, ale brak mu do B58. Do tego na codzien wolę alfowski napęd na 4 koła niż Xdrive. Zobaczymy w Alpach w ziemię
Kupiłem właśnie koła z Pilot Alpin 5. Pierwsza próba (oby śnieg dopisał) w grudniu w drodze do Tux.
czemu?
Działa płynniej. Do tego żądło się uaktywnia, w zasadzie cały czas pozostaje RWD, poza momentem ruszania. Generalnie Alfa jest bardziej nadsterowna, albo raczej mniej podsterowna jak się ją przyciśnie. Xdrive mojego 440i było bardziej zachowawcze, ale potrafiło zaskoczyć i pociągnąć przedem... To wszystko jednak moje subiektywne wrażenia, inne opony inna masa samochodu, układ kierowniczy...
w alfie 50 proc na przód chyba zawsze
Generalnie niemal stale jest 100% tył. Przód dostaje moment przy ruszaniu i ostrzejszej jeździe (rzadko mi się zdarza).