Opony zimowe
#1
Napisano 06 listopad 2016 - 09:42
#2
Napisano 06 listopad 2016 - 10:52
Test opon zimowych
http://m.auto-swiat.pl/zdjecia,z1y01k
Też to widziałem. Niestety AutoSwiat jak i Motor są gazetami "niemieckimi" i produkty niemieckie przeważnie w nich wygrywają. Dotyczy to zwłaszcza porównań samochodów. Mimo wszystko czytając uważnie i czujnie (a starsi mają w tym wprawę po przeżyciu "komuny" ) można sporo wyczytać.
A propos testu (mam dokładnie ten sam rozmiar opon):
- widać, że większość opon zimowych jest dobra (właśnie kupiłem Nokiany, Finowie znają się na zimie),
- trzeba unikać "chińszczyzny", nie tylko wśród opon,
- opona całoroczna kusi, bo niewiele ustępuje zimowym w zimie i letnim w lecie, a ma jedna wielką zaletę: nie trzeba ich zmieniać 2x w roku. Tylko jeden argument przeciw: opony zimowe lubią mieć dużo bieżnika, a przy całorocznym jeżdżeniu ten szybko się zużywa.
#3
Napisano 06 listopad 2016 - 10:59
Test opon zimowych
http://m.auto-swiat.pl/zdjecia,z1y01k
Też to widziałem. Niestety AutoSwiat jak i Motor są gazetami "niemieckimi" i produkty niemieckie przeważnie w nich wygrywają. Dotyczy to zwłaszcza porównań samochodów. Mimo wszystko czytając uważnie i czujnie (a starsi mają w tym wprawę po przeżyciu "komuny" ) można sporo wyczytać.
A propos testu (mam dokładnie ten sam rozmiar opon):
- widać, że większość opon zimowych jest dobra (właśnie kupiłem Nokiany, Finowie znają się na zimie),
- trzeba unikać "chińszczyzny", nie tylko wśród opon,
- opona całoroczna kusi, bo niewiele ustępuje zimowym w zimie i letnim w lecie, a ma jedna wielką zaletę: nie trzeba ich zmieniać 2x w roku. Tylko jeden argument przeciw: opony zimowe lubią mieć dużo bieżnika, a przy całorocznym jeżdżeniu ten szybko się zużywa.
Cześć
"Niemieckie gazety.Unikanie chińszczyzny."
Andrzej jakbym słuchał jakiegoś oszołoma w Radio Maryja a nie rozsądnego kolegi. Nie szokuj albo nie żartuj.
Pozdrowien
Użytkownik Mitek edytował ten post 06 listopad 2016 - 11:03
#4
Napisano 06 listopad 2016 - 11:01
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#5
Napisano 06 listopad 2016 - 14:26
Test opon zimowych
http://m.auto-swiat.pl/zdjecia,z1y01k
Też to widziałem. Niestety AutoSwiat jak i Motor są gazetami "niemieckimi" i produkty niemieckie przeważnie w nich wygrywają. Dotyczy to zwłaszcza porównań samochodów. Mimo wszystko czytając uważnie i czujnie (a starsi mają w tym wprawę po przeżyciu "komuny" ) można sporo wyczytać.
A propos testu (mam dokładnie ten sam rozmiar opon):
- widać, że większość opon zimowych jest dobra (właśnie kupiłem Nokiany, Finowie znają się na zimie),
- trzeba unikać "chińszczyzny", nie tylko wśród opon,
- opona całoroczna kusi, bo niewiele ustępuje zimowym w zimie i letnim w lecie, a ma jedna wielką zaletę: nie trzeba ich zmieniać 2x w roku. Tylko jeden argument przeciw: opony zimowe lubią mieć dużo bieżnika, a przy całorocznym jeżdżeniu ten szybko się zużywa.
Cześć
"Niemieckie gazety.Unikanie chińszczyzny."
Andrzej jakbym słuchał jakiegoś oszołoma w Radio Maryja a nie rozsądnego kolegi. Nie szokuj albo nie żartuj.
Pozdrowien
Andrzej ma zupelna racje jezei chodzi o ranking aut niemieckich przez np ADAC
auta niemiieckie zajmuja wg ADAC czolowe miejsca - zgadnij - porownaj ich z rankingami przez Consumer Report, ktora to instytucja jest najblizsza bezstronnosci jako oceniajaca firma
wg CR auta niemieckie of dawna plasuja sie nisko w sensie zawodnosci I jakosci - jedynie audi trzyma sie jako tako: zreszta potwierdza to moje wycinkowe doswiadczenia - nowy Mercedes byl jednym z 2 najgorszych samochodow, jakimi jezdizlem......(razem z ..range rover)
natomiast wszystkie Subaru, toyoty, acury I lexus'y a nawet Isuzu byly/sa" bezobslugowe"
#6
Napisano 06 listopad 2016 - 17:25
"Niemieckie gazety.Unikanie chińszczyzny."
Andrzej jakbym słuchał jakiegoś oszołoma w Radio Maryja a nie rozsądnego kolegi. Nie szokuj albo nie żartuj.
Mitku, z Radiem Maryja nie mam nic wspólnego. Powiedziałbym, że wręcz przeciwnie. Odnośnie "niemieckości" (zwróć uwagę na cudzysłów) Auto światu i Motoru wystarczy poczytać stopkę redakcyjną. Tak się składa, że Motor czytam regularnie od... 23 lat, a i wcześniej robiłem to sporadycznie. Auto Swiat przeglądam rzadziej, ale nie jest mi obcy. Mogę sobie zatem wyrobić własne zdanie na to i owo. Oba pisma są tendencyjnie pozytywnie nastawione na produkty Made in Germany, zwłaszcza, gdy są porównywane z pochodzącymi z innych krajów. Szczególnie widać to przy porównywaniu nowych samochodów. Przeważnie wygrywa produkt niemiecki, wliczając w to także Skodę i Seata, a kryteria są często mocno naginane. Bardzo często pojawiają się też niemieckie rankingi niezawodnościowe, typu TUV, Decra czy ADAC, w dużym stopniu niemiarodajne. Nie twierdzę, że samochody niemieckie są złe, sam przez całe lata jeździłem VW, ale nie są w żadnym stopniu lepsze, cokolwiek to znaczy. Firmy niemieckie zaliczyły bardzo poważne wpadki, które były mocno przemilczane. Bardziej miarodajne i rzetelne są artykuły dotyczące samochodów używanych, gdzie tendencyjności widzę o wiele mniej.
Odnośnie "chińszczyzny" (znów cudzysłów). Bynajmniej nie oznacza to, że produkty Made in China są złe. Np. z powodzeniem używam znakomitych laptopów firmy Lenovo, wywodzącej się korzeniami z IBM. Coraz większym powodzeniem i... szacunkiem cieszą się produkty Huawei. Przez "chińszczyznę" rozumiem masowy, tani produkt pochodzenia przeważnie azjatyckiego, który spotykamy wszędzie w supermarketach: zabawki, klucze do samochodu, wiertarki, itp. Ich jakość jest przeważnie kiepska, ale cena niska. Kiedyś, w latach 60. podobnie było w Stanach z produktami japońskimi. Były synonimem taniochy i lichoty. A dziś? Wszyscy wiemy.
#7
Napisano 06 listopad 2016 - 17:34
ADAC
auta niemiieckie zajmuja wg ADAC czolowe miejsca - zgadnij - porownaj ich z rankingami przez Consumer Report, ktora to instytucja jest najblizsza bezstronnosci jako oceniajaca firma
ADAC zaliczył niedawno ciężką wtopę odnośnie wiarygodności, np. niezawodności Mercedesów. Można wygooglować. Jeśli wczytać sie w kryteria ocen ADAC-u też szybko wychodzi, że z obiektywizmem niewiele tu mamy do czynienia. Consumer Report jest zapewne amerykański, a więc dotyczy rynku amerykańskiego, nieco innego niż europejski, ale niezły jest brytyjski (jeszcze przed brexitem ) Warrenty Direct, gdzie kryterium jest bardzo obiektywne: pieniądze jakie płaci się firmie ubezpieczeniowa za przedłużenie gwarancji samochodu. I tu samochody niemieckie wypadają co najmniej średnio a faktycznie przodują japończyki.
Sorry za przydługie wpisy niewiele mające z nartami wspólnego. Trochę tak, bo na narty często jeździmy samochodami, ale w sumie to mocno OT. Do tego pisze to zapalony rowerzysta, który w mieście unika samochodu jak może.
Użytkownik o_andrzej edytował ten post 06 listopad 2016 - 17:37
#8
Napisano 06 listopad 2016 - 19:22
- opona całoroczna kusi, bo niewiele ustępuje zimowym w zimie i letnim w lecie, a ma jedna wielką zaletę: nie trzeba ich zmieniać 2x w roku. Tylko jeden argument przeciw: opony zimowe lubią mieć dużo bieżnika, a przy całorocznym jeżdżeniu ten szybko się zużywa.
Przez cały rok używam 1 kompletu i są to opony zimowe, zużywają się normalnie
i tu masz pełną rację Autoświat to praktycznie przedruk czasopisma Auto Bild
AutoSwiat jak i Motor są gazetami "niemieckimi" i produkty niemieckie przeważnie w nich wygrywają.
tu wersja cyfrowa:
http://www.autobild....6-10811081.html
a ten należy do prawicowego brukowca BILD
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc, Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere
#9
Napisano 06 listopad 2016 - 20:21
Przez cały rok używam 1 kompletu i są to opony zimowe, zużywają się normalnie
Janie, źle robisz. I tak lepiej niż jeździć przez cały rok na letnich. Ale zimówki zdecydowanie gorzej hamują na suchym, nawet w zimie, i gorzej zachowują się w przypadku aquaplaningu czyli w jeździe po dużej warstwie wody (gorzej odprowadzają wodę). Ale przede wszystkim szybko się zużywają w wyższych temp. Jeśli już to przejdź na całoroczne.
Właśnie wysłuchałem w dzienniku franc., o nowej aferze z fałszowaniem testów, tym razem Audi. Dotyczy fałszowania nie tlenku azotu, jak w przypadku VW, ale zaniżania CO2, i to zarówno diesli i benzyn. Ponoć test reagował na położenie kierownicy.
#10
Napisano 06 listopad 2016 - 20:46
Coś mi wydaje ze świadczy to raczej o tym ze obecne normy można osiągnąć tylko drogą oszustwa. Nie ma uczciwych. Sa niezłapani. Ot... miara zidiocenia 'ustawodawcow'...
Właśnie wysłuchałem w dzienniku franc., o nowej aferze z fałszowaniem testów, tym razem Audi. Dotyczy fałszowania nie tlenku azotu, jak w przypadku VW, ale zaniżania CO2, i to zarówno diesli i benzyn. Ponoć test reagował na położenie kierownicy.
PozdrawiamM
Użytkownik mig edytował ten post 06 listopad 2016 - 20:47
#11
Napisano 06 listopad 2016 - 20:57
Też na wiosnę nie wymieniłem zimowek na letnie bo i tak miałem na zimę kupić nowe. Nie zauważyłem jakiegoś znaczącego zużycia bieżnika, może dlatego, że i tak niewiele go już było. Jednak się wyząbkowały i pod koniec były już trochę głośne. W Sarajewie zauważyłem że dużo kierowców jeździło na zimowkach cały rok.Przez cały rok używam 1 kompletu i są to opony zimowe, zużywają się normalnie
#12
Napisano 06 listopad 2016 - 21:11
W Sarajewie zauważyłem że dużo kierowców jeździło na zimowkach cały rok.
W Falcade miejscowi jeździli na oponach z drobnym bieznikiem. Jak spadł snieg to załozyli łancuchy.... Mysle że tez wiedzieli co robią.... ;-)
Użytkownik mig edytował ten post 06 listopad 2016 - 21:26
#13
Napisano 06 listopad 2016 - 21:58
Warto poczytać np. to: http://autokult.pl/1...mowych-poradnik Myslę, że najgorsze co nas czeka w zimówkach latem to jazda w dużym deszczu. Podobno są nieprzewidywalne.
A z narciarskiej beczki. Trudno znaleźć w Zillertal kwaterę dla 5 par w jednym domu (dwie z małymi dziećmi). I żeby nie było sypialni przechodnich.
#14
Napisano 06 listopad 2016 - 23:52
Przez cały rok używam 1 kompletu i są to opony zimowe, zużywają się normalnie
Janie, źle robisz. I tak lepiej niż jeździć przez cały rok na letnich. Ale zimówki zdecydowanie gorzej hamują na suchym, nawet w zimie, i gorzej zachowują się w przypadku aquaplaningu czyli w jeździe po dużej warstwie wody (gorzej odprowadzają wodę). Ale przede wszystkim szybko się zużywają w wyższych temp. Jeśli już to przejdź na całoroczne.
Właśnie wysłuchałem w dzienniku franc., o nowej aferze z fałszowaniem testów, tym razem Audi. Dotyczy fałszowania nie tlenku azotu, jak w przypadku VW, ale zaniżania CO2, i to zarówno diesli i benzyn. Ponoć test reagował na położenie kierownicy.
Andrzej - przeciez to ta sama firma!!
BTW CR nie zajmuje sie badaniem tylko wyrobow amerykanskich - bada produkty (takze samochody EU i JPN) dostepne na rynku am
Też na wiosnę nie wymieniłem zimowek na letnie bo i tak miałem na zimę kupić nowe. Nie zauważyłem jakiegoś znaczącego zużycia bieżnika, może dlatego, że i tak niewiele go już było. Jednak się wyząbkowały i pod koniec były już trochę głośne. W Sarajewie zauważyłem że dużo kierowców jeździło na zimowkach cały rok.Przez cały rok używam 1 kompletu i są to opony zimowe, zużywają się normalnie
zabki nie robia sie wskutek zuzycia - robia sie, jezeli zawieszenie nie jest OK
#15
Napisano 07 listopad 2016 - 09:44
Cześć
Andrzej dzięki za wyjaśnienie co jak rozumiesz. Ja na stopki redakcyjne nie mam zwyczaju patrzeć - albo coś jest dla mnie wiarygodne albo nie. Z gazet czytam praktycznie jedynie Świat Nauki i zupełnie mi nie przeszkadza jego źródło.
Co do "chińszczyzny" właśnie za radą na priv. kolegi z forum, który zna się na oponach bo prowadzi od wielu lat hurtową sprzedaż tego artykułu nabyłem produkowane w Chinach opony. Jak przyjadą wyważą się i założą dam znać co i jak. Wiem jedno - będą głośne.
- opona całoroczna kusi, bo niewiele ustępuje zimowym w zimie i letnim w lecie, a ma jedna wielką zaletę: nie trzeba ich zmieniać 2x w roku. Tylko jeden argument przeciw: opony zimowe lubią mieć dużo bieżnika, a przy całorocznym jeżdżeniu ten szybko się zużywa.Przez cały rok używam 1 kompletu i są to opony zimowe, zużywają się normalnie
...........
Cześć
Widać nie są to naprawdę opony zimowe, choć może tak jest napisane. Miałem parę razy opony zimowe, które znakomicie spisywały się w zimie. Podobnie jak Andrzej sugeruje a ja potwierdzam - były to opony skandynawskie do jazdy po śniegu i lodzie przy solidnych minusach - po to były kupione. Na suchy czy mokry asfalt albo błoto pośniegowe wystarczy cokolwiek a jak jest lód nic nie pomoże tylko kolce. Jedyna rada jechać wolniej i nie hamować.
Te opony zimowe przy dodatnich temperaturach tak powyżej +5 darły się w sposób natychmiastowy.
Oczywiście były i inne np Dunlop Winter, w który swego czasu zainwestowałem i jeździłem w lecie bo do tego się nadawał na pewno. Porównywaliśmy tego Dunlopa z różnymi innymi oponami na podobnych lub identycznych autach i był to zdecydowanie największy syf jaki miałem za to drogi.
Pozdrowienia
#16
Napisano 07 listopad 2016 - 09:47
zabki nie robia sie wskutek zuzycia - robia sie, jezeli zawieszenie nie jest OK
I wykrakałeś, to nie wyząbkowane opony, a łożysko w piaście przedniej tak huczało. Do wymiany.
#17
Napisano 07 listopad 2016 - 10:02
łożysko w piaście przedniej tak huczało. Do wymiany.
w tym nowym Qashqaiu ?
Użytkownik J@n edytował ten post 07 listopad 2016 - 10:06
- Hundai
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc, Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere
#18
Napisano 07 listopad 2016 - 10:06
w tym nowym Hundaju ?
Ja mam Qashqai-a, już pięcioletni, co prawda przebieg niewielki bo dopiero 75 tys. km, ale to chyba przypadłość Nissana te łożyska. Kolega w X-trailu przy podobnym przebiegu musiał wymienić oba łożyska. A w tym modelu wymiana łożyska razem z piastą .
#19
Napisano 07 listopad 2016 - 10:07
przepraszam już poprawiłem
Ja mam Qashqai-a
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc, Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere
#20
Napisano 07 listopad 2016 - 10:42
A w tym modelu wymiana łożyska razem z piastą .
w fordach gałki razem wahaczem.... :-( . czy ktoś pokusił sie o zestawianie samochodów pod wzgl 'user friendly'.... a raczej przyjazne dla kieszeni?
Podobne tematy
-
Opony całoroczne w samochodach narciarza
Napisany przez Bolek74, 15 gru 2017 w Pozostałe → Góry nie tylko dla narciarzy / forum narciarskie → Rozmowy w stoku- Gorący 201 odpowiedzi
- 43021 Wyświetleń
- J@n
- 01 mar 2024
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych