Witku, amorek z przodu nie jest gadzetem, moze z wyjatkiem jazdy po aslfalcie. Docenila to moja corka, ktora tez swedzialy rece na rowerze bez amorka. Ona jezdzi na meskim MTB, ale o dosc lagodnej geometrii, czytaj bez nadmiernego pochylenia. Wstawilem prosty amor elastomerowy i ten probem zniknal. Zona jezdzi na damskim MTB z amorkiem z przodu i pantografowa sztyca z tylu. Nie narzeka. Ale nikogo nie namawiam do MTB, nawet w zlagodzonej damskiej wersji. Twierdze tylko, ze kanapowa pozycja, wbrew pozorow, jest bardzo niewygodna, nawet na krotkich dystansach. Trzeba sie troche pochylic do przodu i typowy cross to zapewnia. Taki kompromis miedzy efektywnoscia i wygoda, do tego pozorna. Przerzutka w piascie jest bardzo wygodna, ale nie niezbedna. Dobra klasyczna tez swoje zrobi.
Niech będzie rower 2016
#41
Napisano 08 kwiecień 2016 - 19:32
#42
Napisano 08 kwiecień 2016 - 20:12
https://m.youtube.co...h?v=cdzKnW2noVI
Użytkownik kordiankw edytował ten post 08 kwiecień 2016 - 20:14
#43
Napisano 08 kwiecień 2016 - 20:38
Ja bym się może tak nie zastanawiała, ale wsiadłam kiedyś na rower szwagra we Włoszech, łomamo, ależ to płynęło po prostu. A tam jednak mają górki, nie takie jak w Opolu. To tu bym sobie mogła dopiero fajnie pojeździć. Nie pamiętam co to było, chyba jakiś włoski rower.
#44
Napisano 08 kwiecień 2016 - 21:15
jA SIE AKURAT NA TAKICH "ROWERACH" NIE ZNAM 9Sorry za duze litery)
ale wez pod uwage pare rzeczy:
Twoj stary rower jest .........stary - ja bym go trzymal w zapasie....
Wszystkie te gadzety (kosz, lampki etc) mozna kupic dodatkowo
To , co pisal Andrzej o oswietleniu - jak najbardziej sluszne - lzejsze od dynama.................I jasniejsze
PW musisz sobie odpowiedziec na pytanie, gdzie bedziesz jezdzic (zawsze przeprowadzam analogie z ...nartami - dawniej byly biegowki I zjazdowki teraz 10.000 roznych odmian)....
Za wyjatkiem MTB NIE POTRZEBUJESZ zawieszenia tylnego - zwlaszcza, ze "wygodne" siodelko "kobiece" zwykle jakies tam sprezyny ma - a jezeli juz cos musisz miec, to sztyca z niewielkim amortyzatorem wystarczy.
Jezeli bedziesz jezdzila bez wzgledu na pogode, stos duzo np w blocie - KONIECZNIE hamulce tarczowe. Inaczej V-brakes wystarcza...
Rozmiar kola - najlepiej 29
szerokosc opon zalezy od terenu - prosto: szosa wylacznie - b waskie opony.
szutr - szersze
piasek szersze itp itd
Nie zawracaj sobie glowy geometria , tylko po odpowiedzi na w/w pytania wybierz kilka modeli (ludzie z Polski pomoga Ci wybrac specyficzne modele) I znajdz sklep, w ktorym maja kilka firm oferujacych dana klase (np cross-trail). Miej pewnosc, ze maja dobrego Fitter'a. pozwol mu dobrac pare PODOBNYCH
modeli ROZNYCH firm I usiadz na nich, a nastepnie przejedz sie na nich.
Po kilku przejazdzkach bedziesz miala juz jako takie wrazenie, ktory Ci lezy....
BTW: NIE LUBIE przekladek w piascie - zawodne, zwlaszcza pod wiekszym obciazeniem, klopotliwe w obsludze, klopotliwe przy zmianie detki...
Z moja Zona poszlo mi gladko - ma jeden rower na szutry, a ostatnio dokupilem Jej Santa Cruz Bronson do wyglupow w gorach - Ona go uwielbia .......
Ale zdaje sobie sprawe, ze szukasz czegos innego......
#45
Napisano 08 kwiecień 2016 - 22:31
#46
Napisano 09 kwiecień 2016 - 01:25
Po czymś takim mniej więcej
To w takim razie idealny byl by CrossTrail specialized - szerokosc opony 38 mm to idealna na takie warunki
oczywiscie , to przyklad
do tego np torby albo koszyk
mozna tez troche zamortyzowac siodlo
#47
Napisano 09 kwiecień 2016 - 06:24
No i wszystkie te warunki spełnia Batavus Mambo , a opony to ma jeszcze szersze, nawet koszyk dodałem na kierownicy, tylko jest niestety w grupie rowerów miejskich a nie Cross Trail .To w takim razie idealny byl by CrossTrail specialized - szerokosc opony 38 mm to idealna na takie warunki
oczywiscie , to przyklad
do tego np torby albo koszyk
mozna tez troche zamortyzowac siodlo
#48
Napisano 09 kwiecień 2016 - 11:59
Skłaniam się powoli do wymiany kierownicy (żeby była wyżej) w tym moim rowerze i coraz bardziej podoba mi się idea roweru crossowego do lasu. Bym miała dwa rodzaje rowerów. Ten mój nie jest wcale stary, ma 3 lata. To jest rower firmy Kross, tylko robiony dla sieci Media Expert i ma nic nie mówiącą nazwę Park 3. Rama aluminiowa, nie jest bardzo ciężki. Ma lampkę na baterie, hamulec torpedo (lubię) i przerzutki (3) Shimano w piaście.
Zastanawiają mnie niskie ceny rowerów holenderskich na OLX. Skąd one są??????
http://olx.pl/oferta...html#45be768049
Użytkownik hintertux edytował ten post 09 kwiecień 2016 - 11:59
#49
Napisano 09 kwiecień 2016 - 14:29
Z prywatnego importu .Zastanawiają mnie niskie ceny rowerów holenderskich na OLX. Skąd one są??????
http://olx.pl/oferta...html#45be768049
#50
Napisano 09 kwiecień 2016 - 14:35
Skłaniam się powoli do wymiany kierownicy (żeby była wyżej) w tym moim rowerze i coraz bardziej podoba mi się idea roweru crossowego do lasu. Bym miała dwa rodzaje rowerów. Ten mój nie jest wcale stary, ma 3 lata. To jest rower firmy Kross, tylko robiony dla sieci Media Expert i ma nic nie mówiącą nazwę Park 3. Rama aluminiowa, nie jest bardzo ciężki. Ma lampkę na baterie, hamulec torpedo (lubię) i przerzutki (3) Shimano w piaście.
Zastanawiają mnie niskie ceny rowerów holenderskich na OLX. Skąd one są??????
nie wymieniaj kierownicy - sprobuj ja zrotowac do gory, ew zmien sztyce , ktora kierownice trzyma
#51
Napisano 09 kwiecień 2016 - 14:48
Z prywatnego importu .Zastanawiają mnie niskie ceny rowerów holenderskich na OLX. Skąd one są??????
http://olx.pl/oferta...html#45be768049
No, tylko jak bardzo prywatnego....
Skłaniam się powoli do wymiany kierownicy (żeby była wyżej) w tym moim rowerze i coraz bardziej podoba mi się idea roweru crossowego do lasu. Bym miała dwa rodzaje rowerów. Ten mój nie jest wcale stary, ma 3 lata. To jest rower firmy Kross, tylko robiony dla sieci Media Expert i ma nic nie mówiącą nazwę Park 3. Rama aluminiowa, nie jest bardzo ciężki. Ma lampkę na baterie, hamulec torpedo (lubię) i przerzutki (3) Shimano w piaście.
Zastanawiają mnie niskie ceny rowerów holenderskich na OLX. Skąd one są??????
nie wymieniaj kierownicy - sprobuj ja zrotowac do gory, ew zmien sztyce , ktora kierownice trzyma
Tak, właśnie raczej tę sztycę chciałam wymienić (nie znam na razie tego nazewnictwa). Odnalazłam mój rower w sieci - zgadza się, jest produkowany przez Krossa. Niestety ma za małą ramę, dlatego mi kierownica jest za nisko.... Ma 17 cali a ja mam mieć 19 według tabelki z firmy Kross. Myślicie, że można to uratować wymianą sztycy? Brakuje mi jakieś 2cm.
#52
Napisano 09 kwiecień 2016 - 15:10
Z prywatnego importu .Zastanawiają mnie niskie ceny rowerów holenderskich na OLX. Skąd one są??????
http://olx.pl/oferta...html#45be768049
No, tylko jak bardzo prywatnego....
Skłaniam się powoli do wymiany kierownicy (żeby była wyżej) w tym moim rowerze i coraz bardziej podoba mi się idea roweru crossowego do lasu. Bym miała dwa rodzaje rowerów. Ten mój nie jest wcale stary, ma 3 lata. To jest rower firmy Kross, tylko robiony dla sieci Media Expert i ma nic nie mówiącą nazwę Park 3. Rama aluminiowa, nie jest bardzo ciężki. Ma lampkę na baterie, hamulec torpedo (lubię) i przerzutki (3) Shimano w piaście.
Zastanawiają mnie niskie ceny rowerów holenderskich na OLX. Skąd one są??????
nie wymieniaj kierownicy - sprobuj ja zrotowac do gory, ew zmien sztyce , ktora kierownice trzyma
Tak, właśnie raczej tę sztycę chciałam wymienić (nie znam na razie tego nazewnictwa). Odnalazłam mój rower w sieci - zgadza się, jest produkowany przez Krossa. Niestety ma za małą ramę, dlatego mi kierownica jest za nisko.... Ma 17 cali a ja mam mieć 19 według tabelki z firmy Kross. Myślicie, że można to uratować wymianą sztycy? Brakuje mi jakieś 2cm.
2 cm powinno dac sie uratowac, ale to tez zalezy od geometrii ramy : nie znam polskiego nazewnictwa , ale kierownica jest trzymana przez pozioma sztyce, osadzona na pionowej sztycy : obie mozna wymienic i dostaosowac wysokosc, a takze odleglosc siodelko / pierownica, ktore jest wazna dla postawy na rowerze... nie zapomnij tez, ze samo siodelko osadzone jest na "sankach" i siodelko mozna na nich przesuwac przod/tyl - zazwyczaj w zakresie 5-10 cm w zaleznosci od stem
#53
Napisano 09 kwiecień 2016 - 15:41
To się nazywa wspornik kierownicy. Ja do swojej szosówki kupiłem regulowany przy pomocy klucza ampulowego na alledrogo za śmieszne pieniądze. Jest w komplecie ze sztycą, szukaj regulowanego. Zmierz średnice sztycy, bo są rożnej grubości.
Niestety ma za małą ramę, dlatego mi kierownica jest za nisko.... Ma 17 cali a ja mam mieć 19 według tabelki z firmy Kross. Myślicie, że można to uratować wymianą sztycy? Brakuje mi jakieś 2cm.
Mój rower na dojazdy do pracy przy wykorzystaniu również komunikacji miejskiej ma o wiele za małą ramę . Dłuższa sztyca pod siodełko załatwiła sprawę .
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Użytkownik kordiankw edytował ten post 09 kwiecień 2016 - 16:15
#54
Napisano 09 kwiecień 2016 - 16:26
To się nazywa wspornik kierownicy. Ja do swojej szosówki kupiłem regulowany przy pomocy klucza ampulowego na alledrogo za śmieszne pieniądze. Jest w komplecie ze sztycą, szukaj regulowanego. Zmierz średnice sztycy, bo są rożnej grubości.
Niestety ma za małą ramę, dlatego mi kierownica jest za nisko.... Ma 17 cali a ja mam mieć 19 według tabelki z firmy Kross. Myślicie, że można to uratować wymianą sztycy? Brakuje mi jakieś 2cm.
Mój rower na dojazdy do pracy przy wykorzystaniu również komunikacji miejskiej ma o wiele za małą ramę . Dłuższa sztyca pod siodełko załatwiła sprawę .
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dziekuje za info - wzbogaci moj polski
Justyna: nie znaczy, zebys z roweru robila karykature jak Witek (sorry Witek, ale to wyglada............................. nietypowo -wiem ze skladak co tlumaczy wszystko)
#55
Napisano 09 kwiecień 2016 - 16:32
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#56
Napisano 09 kwiecień 2016 - 16:33
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#57
Napisano 09 kwiecień 2016 - 17:10
A ten Twoj Kross Park 3 wyglada bardzo dobrze i nadaje sie do malych jazd miejskich. A do lesnych wycieczek "zapracuj" sobie na czegos w rodzaju crossa (to tak naprawde nieco zmodyfikowany trekking) z mozliwie pelna amortyzacja. Jak juz bedziesz przy wyborze modelu daj znac.
#58
Napisano 09 kwiecień 2016 - 18:22
No więc ja mam siodełko wyciągnięte prawie na maxa, tylko kierownicy się już wyżej nie da w fabrycznym ustawieniu, ale już kiedyś mi pan w sklepie rowerowym mówił, że nie powinno być problemu z tym sztukowaniem. Ino muszę tam dotrzeć (do sklepu). Muszę rowerem, bo moje samochody są za małe, żeby przewieźć rower Dlatego zresztą kupiłam ten rower niebieski, bo mieszkam koło centrum handlowego i po prostu poszłam na piechotę, a wróciłam rowerem. Zakup był spontaniczny, przed długim weekendem majowym, żeby syna czymś zająć przez 4 dni, pogoda była super, więc jeździliśmy na wycieczki. Ale w tym sklepie nie mają wielkiego wyboru części zamiennych.
Poza tym, to pomyślałam sobie tak (moja myśl okołorowerowa niniejszym ewoluuje, na co liczyłam pisząc tutaj i wymieniając się uwagami), że nie jeżdżę szybko po tym lesie, nie nabijam kilometrów, bo po prostu się nie da tym rowerem, który mam, a może nawet to całkiem polubię. Mam całkiem fajne tereny koło domu do jazdy, tak po 20km w jedną stronę. Mam też obwodnicę ze ścieżką asfaltową i krótkie wypady na zioła mogę robić tym rowerem niebieskim. Rower ma już 4 lata, rany jak ten czas leci!
Wygrzebałam zdjęcia, jak to wyglądało na początku 072.JPG 216,71 KB 2 Ilość pobrań
078.JPG 128,95 KB 2 Ilość pobrań
081.JPG 104,73 KB 2 Ilość pobrań 016.JPG 99,83 KB 2 Ilość pobrań 023.JPG 144,31 KB 2 Ilość pobrań
Jak już się wjedzie w las, to potem można sobie jeździć w różne strony
#59
Napisano 09 kwiecień 2016 - 18:25
Witek, z czego Ty ten rower zrobiłeś????
Wygląda jak z "Pelikana"
#60
Napisano 09 kwiecień 2016 - 19:08
A ja wam pokaże coś niesamowitego. Akurat w wiadomościach była mowa o wprowadzeniu nakazu posiadania karty rowerowej dla osób nie posiadających prawa jazdy. Stwierdziliśmy, że poszukamy starych kart rowerowych z lat 70. Jak przeczytałem tylni opis karty to buchnąłem śmiechem Nie wiedziałem, że w PRL'u trzeba było posiadać kartę rowerową aby móc poruszać się wózkiem inwalidzkim.
Użytkownik Wardziu edytował ten post 09 kwiecień 2016 - 19:34
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych