Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie narty na początek ?


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 kamil206

kamil206
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 10 grudzień 2014 - 13:45

Witam po raz drugi :)

 

Poszukuję dla siebie używanych nart do 300-350zł (wiem że mału budżet, ale inne zainteresowania też dużo kosztują niestety). Mam 23lata 178cm i 72kg. Jeżdżę tylko i wyłącznie po stokach przygotowanych, do tej pory byłem w Zieleńcu i Białce Tatrzańskiej i było super. Mój poziom  to zakochany z lekką nutką szaleństwa. Niestety w doborze sprzętu to jestem mega zielony. Troszkę poczytałem i znalazłem nartę Salomon 24 Daytona która podobno spełni moje oczekiwania.Na narty jeżdzę w ciagu roku 4-5 dni, także super sprzętu nie potrzebuję. Jaką długość nart powinien mieć do swoich parametrów ? Posiadam buty Salomon sensifit.

 

http://allegro.pl/na...4852125951.html

http://allegro.pl/ex...4868885871.html

 

Co myślicie o tych 2 ? 

 

Dzięki za pomoc, i czekam na wasze propozycję :)


Użytkownik kamil206 edytował ten post 10 grudzień 2014 - 13:46

  • 0

#2 marecki

marecki
  • Użytkownik
  • 1055 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię :Marecki
  • Ulubiony stok:Blisko Domu

Napisano 10 grudzień 2014 - 19:07

Długość 170 będzie dobra i takich szukaj, a z tych dwóch to te pierwsze wydają się w lepszym stanie i póki co powinny Ci wystarczyć i jakoś z Salomonem  mam lepsze doświadczenie.

 

Pozdrawiam


Użytkownik marecki edytował ten post 10 grudzień 2014 - 19:14

  • 0

#3 kamil206

kamil206
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 11 grudzień 2014 - 00:42

Dzieki za odzew :) a jaki bys polecal jeszcze model ? Te 2 to tak aby pokazalem
  • 0

#4 ALEX ALEX

ALEX ALEX
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Rossignol
  • Imię :Aleksy

Napisano 11 grudzień 2014 - 09:01

A ja polecam rossignol radical.Super deski dla początkujących, ale z werwą ;) Z ceną też powinieneś się zmieścić, pozdr! :)


  • 0

#5 kamil206

kamil206
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 11 grudzień 2014 - 20:36

Chyba jednak zdecyduje sie na daytona, zadzwonie do wypozyczalni u mjie czy maja w ofercie.
  • 0

#6 airborn

airborn
  • Użytkownik
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:okolice Tarnowa
  • Narty:Tigershark 10 FT PS, REV85 PRO
  • Imię :Krzysiek

Napisano 12 grudzień 2014 - 19:44

Pierwsze - Nordica Spitfire Pro to narty dla zaawansowanych narciarzy, są wymagające, lubią pewne prowadzenie. Wiem, bo trochę na nich pomykałem :)

Daytona to dobry wybór, choć wizulanie te z aukcji trochę dni na stoku już mają. Możesz poszukać Race 24h o szczebel wyżej od modelu Daytona.

Na nieco mniej twarde warunki fajnym wyborem od Salomona i w zakładanym budżecie mogą być np. te:

http://allegro.pl/na...4888378895.html

Wyglądają na bardzo zadbane.


  • 0

#7 kamil206

kamil206
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 13 grudzień 2014 - 17:08

Poczytałem trochę o tych Tornado i same superlatywy są. Martwi mnie trochę długość 170cm, wcześniej jeżdziłem na 163cm i czy czasem nie będą one za długie ?


  • 0

#8 marecki

marecki
  • Użytkownik
  • 1055 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię :Marecki
  • Ulubiony stok:Blisko Domu

Napisano 14 grudzień 2014 - 19:32

Przy Twoim wzroście tak jak pisałem wyżej, 170 długość będzie w sam raz. 


  • 0

#9 marvello

marvello
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 15 grudzień 2014 - 11:26

Podłączę się, bo chyba nie ma sensu zakładać nowego tematu. Również szukam jakiś desek na start, najlepiej do 1500 zł. Myślałem o Atomic Cloud d2 73 2012/13, ale tylko dlatego, że wizualnie mi pasują. Jaka powinna być długość nart do 190 cm wzrostu? Ogólnie jakbyście mogli np. wskazać coś z tego sklepu http://www.nartywars...rski/narty.html to będę wdzięczny. Blisko mnie i widzę, że mają wypożyczalnie, więc może bym przetestował jeszcze przed zakupem. Model który podałem jest tutaj wlasnie za 1499 w promocji. 


  • 0

#10 airborn

airborn
  • Użytkownik
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:okolice Tarnowa
  • Narty:Tigershark 10 FT PS, REV85 PRO
  • Imię :Krzysiek

Napisano 15 grudzień 2014 - 19:20

Podłączę się, bo chyba nie ma sensu zakładać nowego tematu. Również szukam jakiś desek na start, najlepiej do 1500 zł. Myślałem o Atomic Cloud d2 73 2012/13, ale tylko dlatego, że wizualnie mi pasują. Jaka powinna być długość nart do 190 cm wzrostu? Ogólnie jakbyście mogli np. wskazać coś z tego sklepu http://www.nartywars...rski/narty.html to będę wdzięczny. Blisko mnie i widzę, że mają wypożyczalnie, więc może bym przetestował jeszcze przed zakupem. Model który podałem jest tutaj wlasnie za 1499 w promocji. 

Cześć. Atomic Cloud to narty damskie :)

Podaj mniej więcej swój poziom zaawansowania, wagę, czy lubisz wyskoczyć poza wyznaczone trasy, jak skręt (długi, krótki) preferujesz to może coś doradzimy...


  • 0

#11 marvello

marvello
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 16 grudzień 2014 - 07:41

Zupełnie początkujący, więc konkretnych preferencji jeszcze nie ma. 85 kg.


  • 0

#12 airborn

airborn
  • Użytkownik
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:okolice Tarnowa
  • Narty:Tigershark 10 FT PS, REV85 PRO
  • Imię :Krzysiek

Napisano 16 grudzień 2014 - 19:51

Zupełnie początkujący, więc konkretnych preferencji jeszcze nie ma. 85 kg.

Jak koniecznie chcesz wydać kasę i to we wskazanym sklepie - to proponuję te:

http://www.nartywars...07-2012-27.html

Jedyna długość (177cm) która jest aktualnie w sklepie będzie OK do Twojego wzrostu.

To dobre narty allround, mają drewniany rdzeń, będziesz mógł się na nich rozwijać.

 

Ja jednak na tym etapie pożyczałbym sprzęt lub kupiłbym używany w dobrym stanie, co nie jest niewykonalne. Pozdrawiam


  • 0

#13 marvello

marvello
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 18 grudzień 2014 - 13:41

Dzięki za sugestie. A znasz może jakiś serwis ze sprzętem używanym? Czy raczej tylko na allegro jest sens się rozglądać?


  • 0

#14 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3554 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 18 grudzień 2014 - 14:22

Dzięki za sugestie. A znasz może jakiś serwis ze sprzętem używanym? Czy raczej tylko na allegro jest sens się rozglądać?

Ciekawe, jak potencjalny klient ma sie poruszac w tym tlumie nalotu slownego, cytuje:

 

ROCKER. ZROBIONY DOBRZE.WYOBRAŹ SOBIE NARTY, KTÓRE SĄ DLA WSZYSTKICH , WSZĘDZIE.JEDNE DLA WSZYSTKICH, WSZYSTKO W JEDNYM. HEAD ERA 3.0 NIE JEST JEDNOWYMIAROWĄ TECHNOLOGIĄ W STYLU: „MASZ PROBLEM? NAPRAWIMY GO!”. ERA 3.0 TO KOMBINACJATECHNOLOGII, KSZTAŁTU I GEOMETRII. POMYŚL ROCKER, POMYŚL RADIUS, POMYŚL REBOUND. POMYŚL TRÓJWYMIAROWO

  • 7101.9aa0108b.jpg

    ALLRIDE ROCKER

    .ŁATWIEJSZE STEROWANIE ORAZ ZWIĘKSZONE UNOSZENIE W PUCHUW każdym modelu umieściliśmy dokładnie dobraną długość rockera tak aby zapewnić maksymalne osiągi na wszystkich poziomach umiejętności. Sterowanie nartami stało się łatwiejsze dla każdego oraz zwiększyła się uniwersalność w miękkim śniegu.

  • 7102.1f5157b7.jpg

    PROGRESSIVE RADIUS

    PŁYNNE SKRĘTY.Normalny rocker zmusza narciarzy do bardzo mocnego zakrawędziowania narty, aby uzyskać kontakt krawędzi ze śniegiem na całej długości. Progresywny promień skrętu pozwala na pełnykontakt krawędzi ze śniegiem przy mniejszym o 50% zakrawędziowaniu narty. Więcej krawędzi na śniegu = większe trzymanie krawędzi.

    7099.1d7a6ea1.jpg

    INTELLIRISE REBOUND.

    INTELIGENTNA STABILNOŚĆ.Przenieśliśmy legendarne piezoelektryczne włóknado przedniej części narty. Nieprzyjemne wibracje dziobu, które czuć w normalnych konstrukcjach rocker, tutaj nie występują. Te narty są po prostu za sprytne.

 

PowerRail System

Witamy na szybkim pasie ewolucji technologii wiązań.

PowerRail – następca systemu Railflex II

4555.0a1c51ba.jpg4554.26bf03fd.jpg4553.816ed252.jpg4552.fc1edd3f.jpg

SYSTEM MODUŁOWY

System PowerRail został zbudowany modułowo, aby sprostać potrzebom każdego narciarza. Zapewnia idealne dopasowanie do narty dzięki dwóm rodzajom płyt i tłumików w rożnych szerokościach: regular i pro.

PowerRail pasuje do butów o długości skorupy od 260mm do 380mm.

NATURALNA GIĘTKOŚĆ

Dla zapewnienia niezakłóconej, naturalnej giętkości narty, płyta PowerRail jest zamocowana na dwóch stałych i sześciu pływających śrubach. Dzięki temu płyta gładko adaptuje się do wyginającej się narty.

PODWÓJNA ELASTYCZNOŚĆ

Płyta PowerRail jest wyposażona w dodatkowe opaski freeflex łączące przednią i tylną część płyty z nartą, co zapewnia niezakłócone pływanie obu części płyty. Funkcja podwójny freeflex zapewnia wyjątkową swobodę, bezpieczeństwo i osiągi.

DŁUGOLETNIE OSIĄGI

Zarówno przednia jak i tylna prowadnica może być wymieniona i zamocowana niezależnie zapewniając przez to pełną funkcjonalność nawet po długoletnim użytkowaniu.

LEPSZY PRZEKAZ ENERGII

Płyty PowerRail są 7% szersze i 25% niższe niż płyty RailFlex II co poprawiło przekaz energii z buta na krawędź narty.

PODSTAWOWE KORZYŚCI

- łatwość obsługi
- maksymalna elastyczność
- perfekcyjna skuteczność wypięcia, a jednocześnie stabilność
- wytrzymałość


Użytkownik jan koval edytował ten post 18 grudzień 2014 - 14:22

  • 5
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#15 J@n

J@n
  • Administrator
  • 9837 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:black crows atris
  • Imię :Jan
  • Ulubiony stok:FIS w Szczyrku

Napisano 18 grudzień 2014 - 17:12

genialne :D

teraz wiem że narty potrafią być za sprytne :hysterical:


  • 2
Dołączona grafika
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc,  Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere

#16 ARN

ARN
  • Użytkownik
  • 245 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Atomic Redster x7
  • Imię :Marcin

Napisano 23 grudzień 2014 - 23:20

genialne :D

teraz wiem że narty potrafią być za sprytne :hysterical:

 

Faktycznie dobre :) "płyty", "tłumiki", "piezoelektryczne włókna"...? czuję się prawie jak na "elektroda.pl" :)

 

Z góry przepraszam autora wątku, ale moj post w ogóle nie będzie konstruktywny. Opis zamieszczony powyżej natknął mnie, by zwerbalizować od dawna skrywaną wątpliwość. Otóż, pytam całkowicie powaznie: czy gdyby bardzo wytrawnemu narciarzowi, a sądzę, że mamy tu na forum takich, bezwiednie założyć takie "kosmiczne" narty, to czy ten ktoś po kilku zjazdach (a może po pierwszym) faktycznie zorientowałby się, że ma na nogach jakąś - no właśnie - "kosmiczną" technologię? Czy to da się wyczuć? Te wszystkie niuanse, "rokery", "piezowłókna"itd., które dla mnie ciągle jeszcze są zagadką?

 

Porównuję to - choć nie wiem czy słusznie - do jazdy autem. Wsiadasz do nieznanego wozu nieznanej marki i czujesz: że auto ma moc, albo jej nie ma, że ma turbodziurę albo nie, że biera się z niskich obrotów albo nie, że ma wytłuczone zawieszenie albo nie... Czy tak samo można ocenić "jakość" nart? Czy w nich też jest jakaś "mechanika"? Pytam, bo osobiście jestem zdania, że w sprzęcie i nowych technologiach tkwi potencjał; że znawcy tematu są w stanie rozpoznać klasę i jakość towaru. Czy tak samo jest z nartami?


  • 0

#17 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5127 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 23 grudzień 2014 - 23:46

Cześć

Należy odróżnić bajery dla leszczy od rzeczywistych nowinek. Te jendka nie pojaiwają sie jak grzyby po deszczu. Takie niezlaezne testy i oceny ( tak w kwestii samochodów jak i nart) moge robic jedynie wytrawni zawodowi testerzy. My - rekreacyjni amatorzy - nie mamy o tym pojęcia.

Pozdro


  • 0

#18 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3554 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 24 grudzień 2014 - 05:32

Cześć

Należy odróżnić bajery dla leszczy od rzeczywistych nowinek. Te jendka nie pojaiwają sie jak grzyby po deszczu. Takie niezlaezne testy i oceny ( tak w kwestii samochodów jak i nart) moge robic jedynie wytrawni zawodowi testerzy. My - rekreacyjni amatorzy - nie mamy o tym pojęcia.

Pozdro

powiem prosto - ja to czuje.............. ale po kilku skretach narty musza robic to, co chce


  • 0
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#19 deczko inny

deczko inny
  • Użytkownik
  • 1861 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:czarna d...ziura

Napisano 24 grudzień 2014 - 10:50

teraz wiem że narty potrafią być za sprytne

 

Jeszcze nie są. Będą dopiero po przeprowadzeniu na nich serii zabiegów kosmetyczno-serwisowych typu siedemnastokrotne smarowanie pięcioma rodzajami smarów, że o stalkantach nie wspomnę, bo te narty które wychodzą z zakładów pracy nadają się tylko na płoty.

 

 

My - rekreacyjni amatorzy - nie mamy o tym pojęcia.

 

Mamy


Użytkownik deczko inny edytował ten post 24 grudzień 2014 - 10:53

  • 1

#20 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3554 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 03 styczeń 2015 - 22:24

 

teraz wiem że narty potrafią być za sprytne

 

Jeszcze nie są. Będą dopiero po przeprowadzeniu na nich serii zabiegów kosmetyczno-serwisowych typu siedemnastokrotne smarowanie pięcioma rodzajami smarów, że o stalkantach nie wspomnę, bo te narty które wychodzą z zakładów pracy nadają się tylko na płoty.

 

 

My - rekreacyjni amatorzy - nie mamy o tym pojęcia.

 

Mamy

 

to,ze  rocker w pewnych sytuacjach przeszkadza, doswiadczylem wczoraj - zamiast GS-ow "cywilnych" 185 Racetiger, wzialem The Code (ok 187-188cm) black z minimalnym przednim rocker, a raczej early riser. w sytuacji krytycznej, przy szybkosci ok 50 km/h musialem  wykonac gwaltowny skret i walnalem w  duza bryle lodu - prawa narta odleciala, na lewej pokrecilem troche piruetow, ale w koncu sie poddalem, zrobilem pare przewrotow do tylu, w ktoryms momencie lewa narta odleciala....

ktoras z tych choler waalnela mnie w lydke, tuz and butem. Ski stoper prawej narty sie zgial,ze po wpieciu jedna narta mi hamowala... poza tym spoko - dodatnia strona zdarzenia? 12 DIN z przodu i 11 z tylu sa doskonale dla mnie.

a czemu  "wina" the code??? bo na GS-ach bylbym w stanie te swinska bryle lodu ominac....

 

to tak troche na temat rockera


  • 0
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych