Skocz do zawartości


Zdjęcie

a co gdy trafimy na lód


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 skifan

skifan
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 28 listopad 2014 - 14:26

Warto poruszyć ten temat ponieważ często u niektórych wywołuje paniczny strach. Mimo najlepszych chęci właścicieli stoków są takie sytuacje. Z góry zastrzegam że nie mówię tu o całych trasach mocno zlodzonych. Najcześciej sytuacja wyglada w ten sposób że trafiamy kilkunastometrowe powierzchnie faktycznie zlodzone. Ja pokonuję takie specjalne odcinki następujaco : szerzej ustawiam narty

                                                                                                            - jazda na dwóch krawędziach

                                                                                                            - ostre krawędziowanie prawie

                                                                                                              tak jak w skręcie stop

                                                                                                            - starać się docisnąć narty

                                                                                                            - nie zwalniać nadmiernie.

A jeżeli już przytrafi się ześlizg nie panikujmy po chwili narta złapie krawędż i po strachu.

I jeszcze o nie oczekiwanych trudniejszych,pochyłych zjazdach.Często na progu takiego zjazdu stoi grupka niezdecydowanych.

Mój sposób a raczej to co przejąłem od starych wyjadaczy: podjechać trawersując zbocze z krawędzi przełomu ocenić sytuację i jazda bez zatrzymywania się.

Większość problemów tkwi w głowie-stojąc i patrząc w dół nie potrzebnie się nakręcamy.

Śmieszne są sytuacje gdy kilka osób domaga się zamknięcia "trasy" dotyczyło to sytuacji na Czarnej Górze i to trasa F1 i F2 dla tch którzy nie znają obiektu to powiem 370m i prawie zero spadku.

Jak powiedział Mitek narciarstwo nie jest sportem bezpiecznym i tą świadomość trzeba mieć.

Jak wy radzicie sobie na lodzie?

Pozdro dla wszystkich czekającch na otwarcie sezonu.


  • 1

#2 pytek45

pytek45
  • Użytkownik
  • 2358 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Texas Ranger
  • Ulubiony stok:21 Bardonecchia

Napisano 28 listopad 2014 - 15:53

Poczatkujacy:omijac za wszelka cene bo i tak panika wygra.Zaawansowani:przeciac lod najprostsza i najkrotsza linia w dol.


  • 2
So many angles,so many lines.
Dołączona grafika

#3 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 28 listopad 2014 - 16:25

Cześć

Po prostu mieć zawsze ostre narty i zadbać o technike jazdy.

Gdy któryś z tych elementów  nie jest spełniony wtedy:

- nauczyć się odrózniac rodzaje śniegu, lodu itd. nie kazdy lód jest twardy i nie każdy snieg jest miękki

- jadąc patrzeć przed siebie (a nie pod narty) i wybierac do jazdy miejsca bez lodu

- gdy nie mozna takich uniknąć przejeżdżać je na wprost wykorzystując do kontroli prędkości i hamowania miejsca pokryte śniegiem

- nie hamować nie zazębiać się na siłę jeżeli sie nie umie bo to najprostrza droga do upadku poprzez podcięcie nogi zewnetrznej (czy dolnej) wenętrzną (czy górną).

- zdecydowanie przeniść ciężar ciała na JEDNĄ DOLNĄ a gdy jesteśmy w skręcie (ZEWNĘTRZNĄ) nartę. gdy skoncentrujemy siłe na jednej narcie nacisk jednostkowy jest większy i szansa na wrycie się krawędzi w lód wieksze.

Pozdro


  • 2

#4 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 28 listopad 2014 - 19:33

Cześć

Po prostu mieć zawsze ostre narty i zadbać o technike jazdy.

Gdy któryś z tych elementów  nie jest spełniony wtedy:

- nauczyć się odrózniac rodzaje śniegu, lodu itd. nie kazdy lód jest twardy i nie każdy snieg jest miękki

- jadąc patrzeć przed siebie (a nie pod narty) i wybierac do jazdy miejsca bez lodu

- gdy nie mozna takich uniknąć przejeżdżać je na wprost wykorzystując do kontroli prędkości i hamowania miejsca pokryte śniegiem

- nie hamować nie zazębiać się na siłę jeżeli sie nie umie bo to najprostrza droga do upadku poprzez podcięcie nogi zewnetrznej (czy dolnej) wenętrzną (czy górną).

- zdecydowanie przeniść ciężar ciała na JEDNĄ DOLNĄ a gdy jesteśmy w skręcie (ZEWNĘTRZNĄ) nartę. gdy skoncentrujemy siłe na jednej narcie nacisk jednostkowy jest większy i szansa na wrycie się krawędzi w lód wieksze.

Pozdro

jedna niezgodność pomiędzy nami jeżeli chodzi o technikę zjazdu-mnie wpojono szerszy rozstaw i jazda na dwóch krawędziach.Czuję zdecydowanie że lepiej trzymią no i mam

wpływ na prędkość.Gdy opierałem cały ciężar na jednej najczęsciej dochodziło do ześlizgu i musiałem czekać az znowu złapie.

pozdro.


  • 1

#5 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 28 listopad 2014 - 22:57

 

Cześć

Po prostu mieć zawsze ostre narty i zadbać o technike jazdy.

Gdy któryś z tych elementów  nie jest spełniony wtedy:

- nauczyć się odrózniac rodzaje śniegu, lodu itd. nie kazdy lód jest twardy i nie każdy snieg jest miękki

- jadąc patrzeć przed siebie (a nie pod narty) i wybierac do jazdy miejsca bez lodu

- gdy nie mozna takich uniknąć przejeżdżać je na wprost wykorzystując do kontroli prędkości i hamowania miejsca pokryte śniegiem

- nie hamować nie zazębiać się na siłę jeżeli sie nie umie bo to najprostrza droga do upadku poprzez podcięcie nogi zewnetrznej (czy dolnej) wenętrzną (czy górną).

- zdecydowanie przeniść ciężar ciała na JEDNĄ DOLNĄ a gdy jesteśmy w skręcie (ZEWNĘTRZNĄ) nartę. gdy skoncentrujemy siłe na jednej narcie nacisk jednostkowy jest większy i szansa na wrycie się krawędzi w lód wieksze.

Pozdro

jedna niezgodność pomiędzy nami jeżeli chodzi o technikę zjazdu-mnie wpojono szerszy rozstaw i jazda na dwóch krawędziach.Czuję zdecydowanie że lepiej trzymią no i mam

wpływ na prędkość.Gdy opierałem cały ciężar na jednej najczęsciej dochodziło do ześlizgu i musiałem czekać az znowu złapie.

pozdro.

 

Cześć

A na zime jakie opony zakladasz?

Pozdro


  • 0

#6 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 29 listopad 2014 - 10:35

 

 

Cześć

Po prostu mieć zawsze ostre narty i zadbać o technike jazdy.

Gdy któryś z tych elementów  nie jest spełniony wtedy:

- nauczyć się odrózniac rodzaje śniegu, lodu itd. nie kazdy lód jest twardy i nie każdy snieg jest miękki

- jadąc patrzeć przed siebie (a nie pod narty) i wybierac do jazdy miejsca bez lodu

- gdy nie mozna takich uniknąć przejeżdżać je na wprost wykorzystując do kontroli prędkości i hamowania miejsca pokryte śniegiem

- nie hamować nie zazębiać się na siłę jeżeli sie nie umie bo to najprostrza droga do upadku poprzez podcięcie nogi zewnetrznej (czy dolnej) wenętrzną (czy górną).

- zdecydowanie przeniść ciężar ciała na JEDNĄ DOLNĄ a gdy jesteśmy w skręcie (ZEWNĘTRZNĄ) nartę. gdy skoncentrujemy siłe na jednej narcie nacisk jednostkowy jest większy i szansa na wrycie się krawędzi w lód wieksze.

Pozdro

jedna niezgodność pomiędzy nami jeżeli chodzi o technikę zjazdu-mnie wpojono szerszy rozstaw i jazda na dwóch krawędziach.Czuję zdecydowanie że lepiej trzymią no i mam

wpływ na prędkość.Gdy opierałem cały ciężar na jednej najczęsciej dochodziło do ześlizgu i musiałem czekać az znowu złapie.

pozdro.

 

Cześć

A na zime jakie opony zakladasz?

Pozdro

 

Czesć!

Pewnie że zimowe.Ale na szklance na niewiele się one przydają.Zimówka jest ok.na śnieg i błoto pośniegowe nie potrafi sę wgryżć w lód w odróżnieni od narty która w małym stopniu ale potrafi się wbić w lód zwłaszcza gdy jest ostra.

pozdro.


  • 1

#7 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3528 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 29 listopad 2014 - 16:05

kiedys juz pisalem o tym - jak sie pojawi lod na wiekszej polaci, nalezy CELOWO na niego wjezdzac i doskonalic technike jazdy - nie ma lepszego sposobu

 


 


  • 4
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#8 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 29 listopad 2014 - 17:17

 

kiedys juz pisalem o tym - jak sie pojawi lod na wiekszej polaci, nalezy CELOWO na niego wjezdzac i doskonalic technike jazdy - nie ma lepszego sposobu

 


 

 

i to jest to :houk: pozdro.


  • 1

#9 web

web
  • Użytkownik
  • 1378 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Krakow
  • Narty:RACETIGER SL speedwall 170, racetiger sc uvo
  • Imię :Majka
  • Właściciel:+

Napisano 08 grudzień 2014 - 09:13

technika może być różna, można "drzeć" krawędziami, można ślizgnąć się i zgubić wysokość. Wszystko zależy od rodzaju lodu, od umiejętności, od kondycji w danym momencie. Widoczny lód nie jest groźny, niebezpieczne są za to nagłe niespodzianki


  • 3

#10 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 08 grudzień 2014 - 09:35

 

Czesć!

Pewnie że zimowe.Ale na szklance na niewiele się one przydają.Zimówka jest ok.na śnieg i błoto pośniegowe nie potrafi sę wgryżć w lód w odróżnieni od narty która w małym stopniu ale potrafi się wbić w lód zwłaszcza gdy jest ostra.

pozdro.

 

Cześć

To, że zimowe to jest raczej oczywiste. Chodzi mi o rozmiar a konkretnie szerokość właśnie w perspektywie drogi  naprawdę śliskiej.
Pozdro


Użytkownik Mitek edytował ten post 08 grudzień 2014 - 09:36

  • 1

#11 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 08 grudzień 2014 - 16:06

 

 

Czesć!

Pewnie że zimowe.Ale na szklance na niewiele się one przydają.Zimówka jest ok.na śnieg i błoto pośniegowe nie potrafi sę wgryżć w lód w odróżnieni od narty która w małym stopniu ale potrafi się wbić w lód zwłaszcza gdy jest ostra.

pozdro.

 

Cześć

To, że zimowe to jest raczej oczywiste. Chodzi mi o rozmiar a konkretnie szerokość właśnie w perspektywie drogi  naprawdę śliskiej.
Pozdro

 

Cześć!

Tutaj się poddaję.Nie znam tematu na tyle by rzeczowo dyskutować. :(


  • 0

#12 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 08 grudzień 2014 - 17:47

 

 

 

Czesć!

Pewnie że zimowe.Ale na szklance na niewiele się one przydają.Zimówka jest ok.na śnieg i błoto pośniegowe nie potrafi sę wgryżć w lód w odróżnieni od narty która w małym stopniu ale potrafi się wbić w lód zwłaszcza gdy jest ostra.

pozdro.

 

Cześć

To, że zimowe to jest raczej oczywiste. Chodzi mi o rozmiar a konkretnie szerokość właśnie w perspektywie drogi  naprawdę śliskiej.
Pozdro

 

Cześć!

Tutaj się poddaję.Nie znam tematu na tyle by rzeczowo dyskutować. :(

 

Cześć

A toi sorry. Opony zimowe powinny byc jak najwęższe właśnie ze względu na nacisk jednostkowy. Dlas przykładu: na lato mam oponę 275/70\16 a na zimę 205 lub 215/ 75/16. Zerknij kiedyś na zdjęcia z rajdu Szwecji na przykład. Sportowe oponyb zimowe mają szerokości jak opona do malucha. Jasner mają kolce ale chodzi o to żeby siła była taka żeby kolec się wgryzł. Na szerokiej oponie jeździłoby sie jak na salowym walcu. Na wąskiej siła nacisku na jednostke powierzchni jest tak duża że kolec wbije się nawe w asfalt.

I o to chodzi te z na nartach.

Pozdro


  • 2

#13 J@n

J@n
  • Administrator
  • 9813 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:black crows atris
  • Imię :Jan
  • Ulubiony stok:FIS w Szczyrku

Napisano 10 grudzień 2014 - 08:42


na lato mam oponę 275/70\16 a na zimę 205 lub 215/ 75/16.

co to ma wspólnego z nartami ?

zadaniem narty jest zminimalizowanie tarcia a opony wręcz odwrotnie


  • 0
Dołączona grafika
pozdrawiam Jan narciarki i narciarzy, początkujących i zaawansowanych, a także ośrodki narciarskie: Szczyrk , Wisła , Istebna , Ustroń , Zwardoń , Koniaków , Korbielów , Zawoja , Rabka , Zakopane , Bukowina Tatrzańska , Krynica , Karpacz , Szklarska Poręba , Czarna Góra , Tatrzańska Łomnica , Szczyrbskie Jezioro , Stary Smokovec , Jasna , Winterberg, Willingen, Neuss, Zell am See , Saalbach , Hinterglemm , Mayrhofen , Tux , Hintertux , Stubai , Sölden , Obergurgl , Ischgl , Obertauern , St. Anton, Zürs, St. Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Valluga, St. Jakob, Venet, Fiss, Ladis, Serfaus, Zams, Hochsölden, Kühtai, Hochoetz, Livigno , Wolkenstein , Selva , Santa Christina , Sankt Ulrich , Arabba , Colfosco , Canazei , Pozza di Fassa, Belvedere, Marmolada, Alpe Lusia, Bellamonte, Passo San Pellegrino, Falcade, Latemar, Obereggen, Catinaccio, Pera, Moena, Cortina , Sulden , Gressoney , Cervinia , Kronplatz , Coumayeur , Sestriere , Alagna Valsesia, Macugnaga, Monterosa, Gressoney, Zermatt , Saas Fee , Saas Grund, Hohsaas, Grächen , Aletsch , Crans Montana , Verbier , Thyon 2000, Les Collons , Rosswald , Belalp , Leukerbad, Bettmeralp, Fiesch, Fiescheralp, Brig, Visp, Zinal, Grimentz, St. Luc,  Samnaun, Serre Chevalier, Vialattea, Val dIsere , La Mongie , Montgenevre , Alpe dHuez , Les Duex Alpes , Sybelles , Tignes , Val dIsere , Les Arcs , La Plagne , Val Cenis, Termignon, Val Frejus, Champagny , Courchevel , Meribel , Les Menuires , Val Thorens , Orelle, La Grave , Oz , Saint Sorlin , Chamonix , Megeve , Flaine , Morzine , Les Portes du Soleil, Galibier, Thabor, Valloire, Valmeiniere

#14 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 10 grudzień 2014 - 11:23

 


na lato mam oponę 275/70\16 a na zimę 205 lub 215/ 75/16.

co to ma wspólnego z nartami ?

zadaniem narty jest zminimalizowanie tarcia a opony wręcz odwrotnie

 

Cześć! Ja kompletnie się pogubiłem w tej dyskusji. Pojutrze wyjazd do Meuires i tylko mi w głowie ile faktycznie tam śniegu.Jak nie będzie śniegu jestem gotowy nawet na "szklankę" Ubezpieczony jestem ale mam nadzieję że nie będę korzystał z tego jak zwykle do tej pory bywało. Pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę 3m śniegu na stokach. :boogie:


  • 0

#15 skifan

skifan
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Kneissl RED STAR SC Salomon XDR 80Ti, FISCHER The CURV DTX
  • Ulubiony stok:Szczyrk/Kronplatz

Napisano 10 grudzień 2014 - 11:36

 

 


na lato mam oponę 275/70\16 a na zimę 205 lub 215/ 75/16.

co to ma wspólnego z nartami ?

zadaniem narty jest zminimalizowanie tarcia a opony wręcz odwrotnie

 

Cześć! Ja kompletnie się pogubiłem w tej dyskusji. Pojutrze wyjazd do Meuires i tylko mi w głowie ile faktycznie tam śniegu.Jak nie będzie śniegu jestem gotowy nawet na "szklankę" Ubezpieczony jestem ale mam nadzieję że nie będę korzystał z tego jak zwykle do tej pory bywało. Pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę 3m śniegu na stokach. :boogie:

 

A jak będze lód będę próbował na jednej i na dwóch nartach a w razie niepowodzenia spokojny zjazd na spodniach. :blush:


  • 0

#16 ALEX ALEX

ALEX ALEX
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Rossignol
  • Imię :Aleksy

Napisano 10 grudzień 2014 - 12:46


A jak będze lód będę próbował na jednej i na dwóch nartach a w razie niepowodzenia spokojny zjazd na spodniach.

 

I to jest chyba najlepsza technika, pozdr! :D 


  • 0

#17 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3528 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 10 grudzień 2014 - 14:19

 


na lato mam oponę 275/70\16 a na zimę 205 lub 215/ 75/16.

co to ma wspólnego z nartami ?

zadaniem narty jest zminimalizowanie tarcia a opony wręcz odwrotnie

 

nie ma

na lodzie najwazniejsza jest jakosc gumy (nie mowimy o kolcach)

to,czy kolce sie wbijaja czy nie nie zalezy od szerokosci opony

jakosc  tzw gripp na sniegu zalezy pw od agresywnosci bieznika - oczywiscie, gladkie, szerokie opony to tragedia - szerokie z dobrym bieznikiem - nie zapadaja sie w glebokim tak bardzo

(no, ale u mnie zdarzaja sie tylko opady do metra w czasie doby, wiec co ja tam wiem)


  • 0
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#18 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 11 grudzień 2014 - 12:36

 

 


na lato mam oponę 275/70\16 a na zimę 205 lub 215/ 75/16.

co to ma wspólnego z nartami ?

zadaniem narty jest zminimalizowanie tarcia a opony wręcz odwrotnie

 

nie ma

na lodzie najwazniejsza jest jakosc gumy (nie mowimy o kolcach)

to,czy kolce sie wbijaja czy nie nie zalezy od szerokosci opony

jakosc  tzw gripp na sniegu zalezy pw od agresywnosci bieznika - oczywiscie, gladkie, szerokie opony to tragedia - szerokie z dobrym bieznikiem - nie zapadaja sie w glebokim tak bardzo

(no, ale u mnie zdarzaja sie tylko opady do metra w czasie doby, wiec co ja tam wiem)

 

Bzdury Janie niestety co do szerokości opon.

Pozdro


Użytkownik Mitek edytował ten post 11 grudzień 2014 - 12:38

  • 0

#19 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3528 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 11 grudzień 2014 - 12:58

 

 

 


na lato mam oponę 275/70\16 a na zimę 205 lub 215/ 75/16.

co to ma wspólnego z nartami ?

zadaniem narty jest zminimalizowanie tarcia a opony wręcz odwrotnie

 

nie ma

na lodzie najwazniejsza jest jakosc gumy (nie mowimy o kolcach)

to,czy kolce sie wbijaja czy nie nie zalezy od szerokosci opony

jakosc  tzw gripp na sniegu zalezy pw od agresywnosci bieznika - oczywiscie, gladkie, szerokie opony to tragedia - szerokie z dobrym bieznikiem - nie zapadaja sie w glebokim tak bardzo

(no, ale u mnie zdarzaja sie tylko opady do metra w czasie doby, wiec co ja tam wiem)

 

Bzdury Janie niestety co do szerokości opon.

Pozdro

 

masz prawo do wlasnej opinii.....


  • 1
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#20 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 11 grudzień 2014 - 13:19

 

masz prawo do wlasnej opinii.....

 

Cześć

To co mówisz jest w sprzeczności z fizyką po prostu. Zresztą wystarczy zerknąć jak wygląda zimowa opona sportowa (szerokość).

Pozdro


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych