Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rockery i inne rozwazania sprzetowe,


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
62 odpowiedzi w tym temacie

#21 asiuta

asiuta

    asiuta

  • Użytkownik
  • 1098 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:WLKP Jarocin
  • Narty:Salomon Enduro RS800 Ti

Napisano 06 kwiecień 2014 - 00:28

Ja nie mam za duzego doświadczenia, ale jak pierwszy raz dostałam narty z rockerem to :wub: ... moze dlatego że... jeździły za mnie hehe :laughing:

Ciężko mi było znaleźć narty które mnie prawie pod każdym wzdlędem zadowoliły (oczywiście mówię o przygotowanych trasach) Salomony RXM800 były drugą nartą z rockerem jaką miałam okazję przetestować i okazały sie moim ideałem. 

Dla mnie narty z rockerem są wygodniejsze i może gdybym swoją przygodę z nartami zaczęła jakies  15 lat temu to odczułabym tą różnicę znacząco i może bym miała inne zdanie na ten temat, ale na dzien dzisiejszy każdemu bym poleciła rockera.

 

Wpadł mi kiedys taki oto wywiadzik z Andrzejem Osuchowskim, ktory własnie sie wypowiadał na temat Rockera http://www.narty.pl/...rciarstwie.html


  • 0

#22 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3525 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 06 kwiecień 2014 - 18:38

Ja nie mam za duzego doświadczenia, ale jak pierwszy raz dostałam narty z rockerem to :wub: ... moze dlatego że... jeździły za mnie hehe :laughing:

Ciężko mi było znaleźć narty które mnie prawie pod każdym wzdlędem zadowoliły (oczywiście mówię o przygotowanych trasach) Salomony RXM800 były drugą nartą z rockerem jaką miałam okazję przetestować i okazały sie moim ideałem. 

Dla mnie narty z rockerem są wygodniejsze i może gdybym swoją przygodę z nartami zaczęła jakies  15 lat temu to odczułabym tą różnicę znacząco i może bym miała inne zdanie na ten temat, ale na dzien dzisiejszy każdemu bym poleciła rockera.

 

Wpadł mi kiedys taki oto wywiadzik z Andrzejem Osuchowskim, ktory własnie sie wypowiadał na temat Rockera http://www.narty.pl/...rciarstwie.html

czytalem -  prawdopoodbnie umie jezdzic na nartach, ale  w nachalny sposob wtraca "mimochodem" nazwe  Salomon…..

 

poza tym NIGDY na nartach w glebokm sniegu NIE JEZDZILO sie w pozycji odchylonej…..to byl  idiotyczny mit a nie prawda

co do  rownowagi przod/tyl (takze w odniesieniu do odchylenia, ktorego nie polecam) wieksze znaczenie ma mocowanie  wiazan - czego w klasycznych nart sie nie zmienialo - mowie o  pozycji wiazan w stos do srodka narty (neutral - +Xcm , minus xcm)

poza tym, do f-my S mam uprzedzenie od czasu gdy zaczeli produkowac inne rzeczy , niz znakomite skadinad, wiazania….  ale to juz moja subiektywna opinia...


  • 1
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#23 pytek45

pytek45
  • Użytkownik
  • 2358 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Texas Ranger
  • Ulubiony stok:21 Bardonecchia

Napisano 06 kwiecień 2014 - 18:57


poza tym NIGDY na nartach w glebokm sniegu NIE JEZDZILO sie w pozycji odchylonej…..to byl  idiotyczny mit a nie prawda

Wiem,ze sie naraze ale zaryzykuje stwierdzenie,ze na tzw "backseat" to jezdzi sie do dzisiaj.


  • 0
So many angles,so many lines.
Dołączona grafika

#24 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 06 kwiecień 2014 - 19:10

Cześć

Żeby ocenić sensowność jakiegoś rozwiązania i to czy jest ono uprawnione w danych warunkach trzeba spojrzeć na nie z pewnej perspektywy. Michał fajnie zauważył, że pęd na carving było DO BANI. I jest to oczywiste jak się patrz z perspektywy ewolucji sprzętowej i techniki. Podobnie DO BANI jest rocker i pęd do nart szerokich forsowany jako uniwersalny pomysł na jazdę w każdych warunkach.

Każda ewolucja sprzętowa wiąże się z ułatwieniem jakiegoś elementu jazdy. Narta taliowana - ułatwia skręt cięty. Narta szeroka ułatwia jazdę w głębszych śniegach i po nierównym - choć tu kij ma dwa końce (nagła utrata wyporności). I tyle. Opisywanie takich modyfikacji jako rewolucje sprzętowe jest zwykłym marketingowym pieprzeniem i tyle.

Pozdrowienia


  • 2

#25 Wujot

Wujot
  • Użytkownik
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 06 kwiecień 2014 - 19:55

Cześć

Żeby ocenić sensowność jakiegoś rozwiązania i to czy jest ono uprawnione w danych warunkach trzeba spojrzeć na nie z pewnej perspektywy. Michał fajnie zauważył, że pęd na carving było DO BANI. I jest to oczywiste jak się patrz z perspektywy ewolucji sprzętowej i techniki. Podobnie DO BANI jest rocker i pęd do nart szerokich forsowany jako uniwersalny pomysł na jazdę w każdych warunkach.

Każda ewolucja sprzętowa wiąże się z ułatwieniem jakiegoś elementu jazdy. Narta taliowana - ułatwia skręt cięty. Narta szeroka ułatwia jazdę w głębszych śniegach i po nierównym - choć tu kij ma dwa końce (nagła utrata wyporności). I tyle. Opisywanie takich modyfikacji jako rewolucje sprzętowe jest zwykłym marketingowym pieprzeniem i tyle.

Pozdrowienia

 

Trudno się z tym nie zgodzić - zarówna narta taliowana jak i szeroka czy ta z rockerem to ułatwią one tylko  pewne aspekty określonego stylu jazdy. Można więc powiedzieć o ewolucji sprzętu narciarskiego (to z pewnością ma miejsce). Zauważalna jest też ma specjalizacja sprzętu narciarskiego i  w tym sensie współczesne wynalazki są chyba mniej uniwersalne jak te dawniejsze.

 

Nie zmienia to postaci rzeczy, że na off piste i na wiosnę wolę mieć narty szersze.

 

Pozdro

Wiesiek 


  • 1

#26 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3525 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 06 kwiecień 2014 - 20:44

 


poza tym NIGDY na nartach w glebokm sniegu NIE JEZDZILO sie w pozycji odchylonej…..to byl  idiotyczny mit a nie prawda

Wiem,ze sie naraze ale zaryzykuje stwierdzenie,ze na tzw "backseat" to jezdzi sie do dzisiaj.

 

to zle…..

ale jak chcesz, to dlaczego nie

 

DO BANI to jest ktos, kto nie umie  zebrac i wykorzystac POZYTYWNYCH  stron  danego zjawiska...

Twierdzenie, ze carving byl/jest do bani swiadczy o podobnym podejsciu, jak pieprzenie marketingowe - do niczego nie prowadzi, niczemu nie sluzy (to twierdzenie, oczywiscie)

 

Mnie carving nauczyl pewnych rzeczy, na ktore nie zwracal bym uwagi, gdyby carving nie zostal wylansowany.

oczywiscie, przegiecie  nastepuje  w pewnych  odslonach ewolucji carving'u i to juz inna bajka

narta szersza, rocker w roznych odmianach jak rowniez zmiana  design narty w rzucie z gory (np early taper)  umozliwily mi poznanie  wielu  innych aspektow zachowania sie narty, ktore, oczywiscie, byly by niedostepne, gdyby nie ta ewolucja.

 

I to nazywacie Do Bani????

 

ja to nazywam Totalnym Sceptycyzmem i  , w sumie,  pewna odpornoscia na wiedze…. ( jeszcze nie arogancja)

 

Nawet od wrogow mozna sie czegos nauczyc …..


Użytkownik jan koval edytował ten post 06 kwiecień 2014 - 20:45

  • 0
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#27 deczko inny

deczko inny
  • Użytkownik
  • 1860 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:czarna d...ziura

Napisano 10 marzec 2015 - 23:50

 

Choc Panie Deczko jak sie bujniesz na moich Rockerach 90 to zmienisz zdanie.Nawet na boisku.

 

Obiecanki cacanki...  Miały być 90, a były 108 :zeby:

Teraz fakty: długość 182 promień koło 19, szerokość jak w tytule. Z przodu roker tak na oko 30 cm. z tyłu (jak mnie poinformował uprzejmie Pan Prezes) może z 15 centli.

Według mądrych opisów, tutaj akurat pierwszego z brzegu Velkla:

 

Specjalnie adaptowana do nowego profilu geometria i konstrukcja narty pozwoliła na osiągnięcie niesamowitego efektu - łatwość skrętu narty krótkiej i stabilność, szczególnie przy dużych prędkościach, narty długiej.Wstępne wygięcie dzioba i piętki narty skraca efektywną długość krawędzi dzięki czemu zainicjowanie skrętu jest łatwe i nie wymaga użycia siły.

 

Mam pytanie: czy powyższe, wytłuszczone zdanie to prawda czy fałsz? Bardzo proszę wszystkich odważnych o odpowiedź zawierającą słowo TAK lub NIE

 

dalej piszą:

W miarę wzrostu prędkości, narty w skręcie są krawędziowane pod coraz większym kątem, dzięki czemu wydłuża się odcinek styku krawędzi ze śniegiem. Narta staje się stabilna i pewna w prowadzeniu...

 

Film nie jest długi więc da się go strawić. Proszę przełączyć na lepszą jakość i oglądać uważnie :)

 

 

Dziękuję za uwagę :zab:


  • 1

#28 hintertux

hintertux
  • Użytkownik
  • 1042 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Opole
  • Narty:Volkl Tigershark f.10, 168cm LUSTI PCT 165cm
  • Imię :Justyna

Napisano 11 marzec 2015 - 00:42

Pytkowi też tak kłapały? Może trzeba bardziej krawędziować? Tak to wyglądają jak te narty dla początkujących, tzw "wybaczające błędy"... :russian: ale kłapiących i z przodu i z tyłu jeszcze nie miałam :D To dopiero musi być FUN

:zeby:


  • 0

#29 web

web
  • Użytkownik
  • 1378 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Krakow
  • Narty:RACETIGER SL speedwall 170, racetiger sc uvo
  • Imię :Majka
  • Właściciel:+

Napisano 11 marzec 2015 - 08:55

to pęd je tak wyginał :D


  • 2

#30 bum

bum
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rybnik
  • Imię :Artur

Napisano 11 marzec 2015 - 08:58


W miarę wzrostu prędkości, narty w skręcie są krawędziowane pod coraz większym kątem, dzięki czemu wydłuża się odcinek styku krawędzi ze śniegiem. Narta staje się stabilna i pewna w prowadzeniu...

Przód i tył narty niie mają kontaktu z podłożem. Stabilność raczej niespecjalna - mam taką samą, gdy biorę snowblade 90 cm mojego syna i idę  powygłupiać się na miejską górkę. Przy dużej prędkości może być nieciekawie. Narta pewnie zachowuje się inaczej, gdy na przygotowany stok spadmie - powiedzmy - 30 cm świeżego. Mylę się?


  • 1

**********************************ŚNIEGU!


#31 Maciej S

Maciej S
  • Użytkownik
  • 393 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 11 marzec 2015 - 09:19


Specjalnie adaptowana do nowego profilu geometria i konstrukcja narty pozwoliła na osiągnięcie niesamowitego efektu - łatwość skrętu narty krótkiej i stabilność, szczególnie przy dużych prędkościach, narty długiej.Wstępne wygięcie dzioba i piętki narty skraca efektywną długość krawędzi dzięki czemu zainicjowanie skrętu jest łatwe i nie wymaga użycia siły.



Mam pytanie: czy powyższe, wytłuszczone zdanie to prawda czy fałsz? Bardzo proszę wszystkich odważnych o odpowiedź zawierającą słowo TAK lub NIE



dalej piszą:

W miarę wzrostu prędkości, narty w skręcie są krawędziowane pod coraz większym kątem, dzięki czemu wydłuża się odcinek styku krawędzi ze śniegiem. Narta staje się stabilna i pewna w prowadzeniu...

 

 

Pierwsze zdanie NIE

 

drugie zdanie TAK

 

PS takie narty na takie warunki to trochę bez sensu. Trzeba było zjechać z trasy.


Użytkownik Maciej S edytował ten post 11 marzec 2015 - 10:51

  • 1

 "ilość energii potrzebnej do obalenia bzdur jest o rząd wielkości większa niż do ich wyprodukowania"


#32 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 11 marzec 2015 - 09:32

Cześć

Jeżeli można. W niedzielę na Czarnym Groniu mieliśmy okazję z Kacperem pojeździć na nartach Majesty. Wiekszość to szerokie dość solidnie zrockerowane dechy niestety dość krótkie (przynajmniej takie mieli do testów). Na podstawie paru przejazdów w wiosennych waruneczkach pod koniec dnia mogę stwierdzić, że:

- na nartach tego typu jeździ się całkiem normalnie i - jeżeli tylko mają troszkę talii można wycinać piękne cięte skręty

- wpływ szerokości narty na jazdę w takich warunkach jest mitem stworzonym przez niedouczonych technicznej jazdy laików. W parównaniu z serwisową gigantką na każdej z nart czuło się każdy garbik nie mówiąc od większych odsypach. Prało po kolanach strasznie. Różnica w odczuciach i w pewności jazdy pomiędzy narta teoretycznie lepszą na takie warunki ( ponad 10 cm szerokości) a komórkowym Dynastarem (pod butem mniej niż 7 cm) jest przepaścią na korzyść Dynastara i nart tego typu.

Pozdrowienia


  • 3

#33 web

web
  • Użytkownik
  • 1378 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Krakow
  • Narty:RACETIGER SL speedwall 170, racetiger sc uvo
  • Imię :Majka
  • Właściciel:+

Napisano 11 marzec 2015 - 09:38

Mitku, przepraszam Cię, ale nie bardzo mogę się z Tobą zgodzić. Dla mnie, przy naprawdę ciężkich warunkach, mokry, zapadający się śnieg, muldy - bez porównania lepiej mi się jeździło na bbr'ach niż na racetiger'ach. :russian:


  • 2

#34 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 11 marzec 2015 - 10:57

Mitku, przepraszam Cię, ale nie bardzo mogę się z Tobą zgodzić. Dla mnie, przy naprawdę ciężkich warunkach, mokry, zapadający się śnieg, muldy - bez porównania lepiej mi się jeździło na bbr'ach niż na racetiger'ach. :russian:

Cześć

Napisałem o odczuciach moich i mojego syna. Może gdyby te narty były dłuższe - tak ze 190cm byłoby lepiej choć wątpię. Oczywiście, że zgadzać się nie musisz.

Zaznaczam, że na BBR nie jeździłem. Z nart podobnych fajny jest Dynastar Cham bo jest dość sztywny. Reszta taka sobie. BBR - wybacz ale to znowu moje odczucia - jest po prostu słaby.

 

Pozdrowienia


  • 1

#35 Maciej S

Maciej S
  • Użytkownik
  • 393 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 11 marzec 2015 - 11:10


Zaznaczam, że na BBR nie jeździłem. Z nart podobnych fajny jest Dynastar Cham bo jest dość sztywny. Reszta taka sobie. BBR - wybacz ale to znowu moje odczucia - jest po prostu słaby.


Jak powstały Twoje odczucia dotyczące BBR jeśli na nich nie jeździłeś???? Rozumiem wyobrażenia ale odczucia???


  • 1

 "ilość energii potrzebnej do obalenia bzdur jest o rząd wielkości większa niż do ich wyprodukowania"


#36 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 11 marzec 2015 - 12:43

 


Zaznaczam, że na BBR nie jeździłem. Z nart podobnych fajny jest Dynastar Cham bo jest dość sztywny. Reszta taka sobie. BBR - wybacz ale to znowu moje odczucia - jest po prostu słaby.

 

Jak powstały Twoje odczucia dotyczące BBR jeśli na nich nie jeździłeś???? Rozumiem wyobrażenia ale odczucia???

 

Cześć

Wystarczy, że widziałem BBR.

 

Pozdowienia

PS

I jeszcze odpowiedź na pytania Deczko:
NIE

NIE

Pozdrowienia


Użytkownik Mitek edytował ten post 11 marzec 2015 - 12:47

  • 2

#37 web

web
  • Użytkownik
  • 1378 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Krakow
  • Narty:RACETIGER SL speedwall 170, racetiger sc uvo
  • Imię :Majka
  • Właściciel:+

Napisano 11 marzec 2015 - 12:59


Wystarczy, że widziałem BBR.

 

:eek:  no niby fakt, z wyglądu to one na płetwy wyglądają :russian:


  • 3

#38 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3525 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 11 marzec 2015 - 14:29

Według mądrych opisów, tutaj akurat pierwszego z brzegu Velkla:

 

Specjalnie adaptowana do nowego profilu geometria i konstrukcja narty pozwoliła na osiągnięcie niesamowitego efektu - łatwość skrętu narty krótkiej i stabilność, szczególnie przy dużych prędkościach, narty długiej.Wstępne wygięcie dzioba i piętki narty skraca efektywną długość krawędzi dzięki czemu zainicjowanie skrętu jest łatwe i nie wymaga użycia siły.

 

Mam pytanie: czy powyższe, wytłuszczone zdanie to prawda czy fałsz? Bardzo proszę wszystkich odważnych o odpowiedź zawierającą słowo TAK lub NIE

 

dalej piszą:

W miarę wzrostu prędkości, narty w skręcie są krawędziowane pod coraz większym kątem, dzięki czemu wydłuża się odcinek styku krawędzi ze śniegiem. Narta staje się stabilna i pewna w prowadzeniu...

 

AD 1

Tak - z uwagami

1/ cytujesz V, co nie musi byc  zupelnie prawda w odn do S

2/ skraca, ulatwia ale tez wymaga sily.Przyczym ta latwosc nie jest wylacznie efektem miski, ale tez  odmiennej geometrii  w rzucie z gory

 

Jedyne pytanie, na ktore Jurek-Harpia usilowal mi odpowiedziec - pozostaje - mianowicie - skoro skreca sie latwiej, to czemu podobne narty z i bez rockera sa opisane jako majace praktycznie  takie same promienie - jak to moze byc?

 

AD 2

 

Tak - ale bardziej to zalezy od stopnia zakrawedziowania niz predkosci - mozliwosc wykorzystania tego zjawiska jest  dostepna tylko dla dobrych i bdb  narciarzy, bo inni nie potrafia tej narty wlozyc w skret pod odpowiednim katem.

 

PS moje odpowiedzi sa  oparte na  osobistych dosw z nartami o roznych rocker'ach, wlaczajac pierwsze modele Katana, ktore  byly pierwsza narta f-my V na drodze rockerowej - byly plaskie, bez camber


  • 2
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#39 hintertux

hintertux
  • Użytkownik
  • 1042 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Opole
  • Narty:Volkl Tigershark f.10, 168cm LUSTI PCT 165cm
  • Imię :Justyna

Napisano 11 marzec 2015 - 15:05

To ja jestem ciekawa, co ma Pytek do napisania na temat jego doświadczeń na tych nartach.

Patrząc na filmik, tak wyglądało, żeby jeszcze bardziej je postawić na krawędzie, ale na to chyba by trzeba większej stromizny, albo większej wagi narciarza, w efekcie i chyba większej prędkości...

Albo jeździć po min. 30cm odsypach, toby te krawędzie z przodu miały co łapać?


  • 0

#40 Maciej S

Maciej S
  • Użytkownik
  • 393 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 11 marzec 2015 - 16:43


.Wstępne wygięcie dzioba i piętki narty skraca efektywną długość krawędzi dzięki czemu zainicjowanie skrętu jest łatwe i nie wymaga użycia siły.


AD 1

Tak - z uwagami

1/ cytujesz V, co nie musi byc zupelnie prawda w odn do S

2/ skraca, ulatwia ale tez wymaga sily.Przyczym ta latwosc nie jest wylacznie efektem miski, ale tez odmiennej geometrii w rzucie z gory

 

Ja tego nie rozumiem: jesli mówimy o inicjowaniu skrętu przy pomocy krawędzi to to wymaga techniki a nie siły. Reakcja narty zależy od promienia ( większy kąt prowadzący po naciśnięciu na krawędz)  a samo podnisienie dzioba tę siłę rakcji raczej osłabi( będzie pracować krawędz bliżej buta i reakcja na nacisk tej części krawędzi dać może mniejszy moment obracający narciarza)  tak jak przytępienie krawędzi na przodach w mocno taliowanej narcie. Podniesienie dzioba pozwala raczej na zmniejszenie myszkowania narty przy jeździe na płaskich nartach.


Użytkownik Maciej S edytował ten post 11 marzec 2015 - 16:44

  • 1

 "ilość energii potrzebnej do obalenia bzdur jest o rząd wielkości większa niż do ich wyprodukowania"





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych