Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nastawianie siły wypięcia wiązań narciarskich a ISO 11088


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#21 skiman6

skiman6
  • Użytkownik
  • 619 postów
  • Imię :adam

Napisano 29 październik 2009 - 17:42

chciałem sprawdzić swoje nastawy jednak niestety w/w link nie działa :thumbsup:

Pomoże ktoś??


Witam
...jeśli chcesz sprawdzić,bo coś Ci nie pasuje, a jeździsz dynamicznie, brawurowo, to skorzystaj z serwisu, który ma maszynę do badania tej siły/dobre serwisy mają/, bo sprężyny wiązań w czasie użytkowania/zwłaszcza intensywnego/ ulegają odkształceniom i wskaźnik siły wypięcia może mylić, zwłaszcza po "zdecydowanych" walnięciach, chociaż przy tych ostatnich, nawet przeskalowane ustawienia wiązań też wypną...a poza tym w serwisie ustawią Ci wiązania w oparciu o Twoje preferencje i umiejętności i ...długość buta, bo tu często popełniamy błędy/przy nowoczesnych wiązaniach na szynie, a Twoje Voelkle ją mają/...
Powinno sprawdzać się faktyczną siłę wypięcia przynajmniej raz w roku lub po mocnej demolce...
Pozdrawiam
  • 1
Dołączona grafika

#22 kiedar

kiedar

    ..i..

  • Użytkownik
  • 1771 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 29 październik 2009 - 19:15

chciałem sprawdzić swoje nastawy jednak niestety w/w link nie działa :thumbsup:

Pomoże ktoś??


Witam
...jeśli chcesz sprawdzić,bo coś Ci nie pasuje, a jeździsz dynamicznie, brawurowo, to skorzystaj z serwisu, który ma maszynę do badania tej siły/dobre serwisy mają/, bo sprężyny wiązań w czasie użytkowania/zwłaszcza intensywnego/ ulegają odkształceniom i wskaźnik siły wypięcia może mylić, zwłaszcza po "zdecydowanych" walnięciach, chociaż przy tych ostatnich, nawet przeskalowane ustawienia wiązań też wypną...a poza tym w serwisie ustawią Ci wiązania w oparciu o Twoje preferencje i umiejętności i ...długość buta, bo tu często popełniamy błędy/przy nowoczesnych wiązaniach na szynie, a Twoje Voelkle ją mają/...
Powinno sprawdzać się faktyczną siłę wypięcia przynajmniej raz w roku lub po mocnej demolce...
Pozdrawiam



Dzziękuje za te cenne uwagi>
Pytałem bo swoje narty i całej rodzinki dałem już do serwisu i są ustawione na ten sezon, tylko chciałem poprostu sprawdzić czy ich nastawy są porównywalne do tych z w/w linku. Moje Volki są niemal nowe ;) bo kupione początkiem marcz tego roku więc wogóle niewiele jeżdżone - na serwisie facet pytał po co przynosze nowe narty hehe. Ale za Twoje cenne uwagi dziękuję bo przydadzą mi się na przyszłość.
Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie
  • 0

#23 fan

fan

    TOEG

  • Użytkownik
  • 454 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 29 październik 2009 - 22:04

nie wiem czy znacie tą stronkę...już ją przetłumaczyłem z ruskiego na nasz ;) http://translate.goo...history_state0=
wpisujesz wszystkie dane:długość skorupy buta,wagę swoją i wzrost..tzn przesuwasz kursorkiem i trzeba zaznaczyć styl jazdy klikając na narciarza...są 3 tryby...niebieski,czerwony i czarny tak jak trasy,odpowiadające stopniu zaawansowania,choć to jest przecież sprawa umowna...chociaż ja porównałem to do moich wiązań i pokrywa sie z serwisem :thumbsup:
  • 1

#24 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5127 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 30 październik 2009 - 01:07

Cześć

nie wiem czy znacie tą stronkę...już ją przetłumaczyłem z ruskiego na nasz ;) http://translate.goo...history_state0=
wpisujesz wszystkie dane:długość skorupy buta,wagę swoją i wzrost..tzn przesuwasz kursorkiem i trzeba zaznaczyć styl jazdy klikając na narciarza...są 3 tryby...niebieski,czerwony i czarny tak jak trasy,odpowiadające stopniu zaawansowania,choć to jest przecież sprawa umowna...chociaż ja porównałem to do moich wiązań i pokrywa sie z serwisem :thumbsup:

Fun.... . Tobie sie pokryje a innemu nie. Powyżej 7 - schematy nie działają.
Po prostu trzeba się znać. Na wiązaniach na technice itd.
Narty - sport rodzinny dla tych co naprawdę chcą - nie dla wszystkich.
Pozdro
  • 1

#25 fan

fan

    TOEG

  • Użytkownik
  • 454 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 30 październik 2009 - 09:22

Mitku wszystko się zgadza,ja nigdzie nie napisałem że ma sie wszystkim zgadzać i napisałem że te 3 tryby są rzeczą bardzo umowną...natomiast mi sie pokrywa z ustawieniami serwisu z którego korzystam juz od jakiegoś czasu i to tylko utwierdza mnie w tym że takie tabele internetowe mogą wskazać jakiś kierunek,dać ogólne pojęcie o temacie,a nie kurczowo wierzyć w fachowców,którzy również nie zawsze są rzetelni i profesjonalni...no chyba z tym się zgodzisz :thumbsup: ....oczywiście ja jeżdzę rekreacyjnie i ustawienia będą inne jak przy jeżdzie sportowej,ale nie zmienia to faktu że cyfra jest cyfrą...ja mam bardzo proste wiązania Marker IPT 11 to naprawdę opcji za wiele nie mają.....

serwis o którym mówię to ten na ul.Ogrodowej...to chyba nie jest zły....

powyżej 7...to siła w DIN czy skala umiejętności...pytam poważnie....

Użytkownik funcarving edytował ten post 30 październik 2009 - 09:24

  • 1

#26 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5127 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 30 październik 2009 - 10:32

Cześć

Mitku wszystko się zgadza,ja nigdzie nie napisałem że ma sie wszystkim zgadzać i napisałem że te 3 tryby są rzeczą bardzo umowną...natomiast mi sie pokrywa z ustawieniami serwisu z którego korzystam juz od jakiegoś czasu i to tylko utwierdza mnie w tym że takie tabele internetowe mogą wskazać jakiś kierunek,dać ogólne pojęcie o temacie,a nie kurczowo wierzyć w fachowców,którzy również nie zawsze są rzetelni i profesjonalni...no chyba z tym się zgodzisz :thumbsup: ....oczywiście ja jeżdzę rekreacyjnie i ustawienia będą inne jak przy jeżdzie sportowej,ale nie zmienia to faktu że cyfra jest cyfrą...ja mam bardzo proste wiązania Marker IPT 11 to naprawdę opcji za wiele nie mają.....

serwis o którym mówię to ten na ul.Ogrodowej...to chyba nie jest zły....

powyżej 7...to siła w DIN czy skala umiejętności...pytam poważnie....

Tak rozumiem. Chodziło Mi o umiejętności. Na sąsiednim forum własnie trwa dyskusja na ten temat i stąd Moja uwaga. Myslę, że duzo zalezy od stylu jazdy - bardziej techniczny czy bardziej siłowy, dynamiki zawodnika - jazda płynna lub szarpana itd. Mozna byc swietnym technicznie tak 8 lub więcej ale jeździć tylko po przygotowanych trasach spokojnym skretem a można czas spędzać na muldzistych stokach gdzie przeciązenia ęda duzo większe iwiązanie musi więcej znieść - nie może puścić w czasie jazdy, nawet przy błędzie technicznym, który jadący jest w satnie opanowac bez wywrotki.
Duzo zalezy tez od typu wiązania. Mam taka Tyrolie gdzie nastaw jest 11 (ja ważę kwintal :flowers: )i jestem w stanie wypiąć narte odpowiednio uderzają nią o snieg nawet niepsecjalnie mocno. w jeździe wiążanie dział bez zarzutu.
Z kolei w Roosignolu na przyklad nasaw mam jeszcze mniejszy, wiązanie jest tak elastyczne że czasami - mam wrażenie że wypadam z nart i tez działa idealnie.
Ja jeżdżę na dośc małych nastawach bo chyba mam dośc miękki styl jazdy ale mam kolegów którzy dowalaja 14 przy wadze rzędu 90 kg i są zadowoleni.
Tez jestem zresztą zwolennikiem poglądu że dobry narciarz powinien jeździć na takich nastawach aby zminimalizować mozliwośc odpiecia się narty w jeździe bo się z natury rzeczy nie wywraca a jak juz się wywróci to i tak mogiła i tak. ;)
POzdro
  • 1

#27 fan

fan

    TOEG

  • Użytkownik
  • 454 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 30 październik 2009 - 10:51

oczywiście że wiele zależy od stylu jazdy,warunków,umiejętności,techniki itp...tylko mi chodzi i pewien schemat żeby wogóle wiedzieć o co chodzi i nie stać w kącie jak ciemna tabaka ;) moje preferencje to narciarz czerwony :thumbsup: i tak miałem w Fischerach Tyrolia i w Volklach Marker i mam nastaw na 6,5 przy 178cm wzrostu 84 kg wagi i skorupa 325 mm....
  • 1

#28 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5127 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 30 październik 2009 - 10:54

Cześć

...tylko mi chodzi i pewien schemat żeby wogóle wiedzieć o co chodzi i nie stać w kącie jak ciemna tabaka ...

Własnie, racja racja.
Pozdro
  • 0

#29 gajowy01

gajowy01
  • Użytkownik
  • 181 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię :Krzysztof
  • Ulubiony stok:...alpejski ;)
  • Właściciel:+
  • Instruktor:+

Napisano 02 listopad 2009 - 03:27

Dorzuce tylko swoje 3 grosze - moze banalne :)

- grosz 1 - narciarz dobry (szybki?) - lepiej ustawic wiazania ciut za duzo niz za malo, poczatkujacy - odwrotnie

- grosz 2 - dluzsza narta - troche mocniej wiazania

- grosz 3 - punktem wyjscia moze byc test "organoleptyczny" - tzn. zawsze mozna sprawdzic nastaw teoretyczny na stoku:
- przy jakiejs asekuracji kolegi mocnym szarpnieciem do przodu powinno dac sie wypiac tyl (na ogol ladujac na pysku :) )
a juz samodzielnie przod - przez ostre walniecie dziobem w snieg.
Moim zdaniem to dziala - kiedys robilo sie to standardowo - jest to jakis odnosnik przy jezdzie amatorskiej/rekreacyjnej.
Oczywiscie to tez trzeba umiec zrobic - miec odwage, nie wszystkim wychodzi zwlaszcza na poczatku :)
  • 1

#30 Osetia

Osetia

    "Królowa Trolka"

  • Użytkownik
  • 1987 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:SO
  • Imię :Trolka

Napisano 02 listopad 2009 - 13:42

Cześć,

mam pytanie czytając to, co powyżej... czy powinnam zgłębiać tajniki nastawiania siły wiązań, czy jak do tej pory ślepo ufać Panu serwisantowi z intersporu? Pytam, bo nie mam o tym zielonego pojęcia,a jest może tak, że powinnam przemierzyć, to co mam wpisać w ten magiczny wzór i sprawdzić czy jest ok? W końcu chodzi tu moje bezpieczeństwo... i innych chyba też...


Pozdrawiam, Ola
  • 1

#31 JarekS

JarekS

    bezczelny dyletant

  • Użytkownik
  • 922 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Police (Zachodniopomorskie)
  • Narty:Fischer RC4 Race SC

Napisano 02 listopad 2009 - 14:07

Ufaj i sprawdzaj, jak mawiał klasyk.
  • 0
pozdrawiam
Jarek

#32 marecki

marecki
  • Użytkownik
  • 1055 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię :Marecki
  • Ulubiony stok:Blisko Domu

Napisano 04 listopad 2009 - 10:49

Ufaj i sprawdzaj, jak mawiał klasyk.


Olu, z dużym naciskiem na SPRAWDZAJ ;) zaufanie, zaufaniem ale Zdrówko Nasze :thumbsup:

Pozdrawiam
  • 0

#33 filinator

filinator
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 04 listopad 2009 - 18:37

Najlepszą metodą sprawdzenia nastawu wiązań wg. pewnego Guru jest kopnięcie nartą o śnieg!!MirekN-pamiętasz takiego speca?!
  • 0

#34 Gość_MirekN_*

Gość_MirekN_*
  • Gość

Napisano 05 listopad 2009 - 07:50

Najlepszą metodą sprawdzenia nastawu wiązań wg. pewnego Guru jest kopnięcie nartą o śnieg!!MirekN-pamiętasz takiego speca?!

Pamiętam :thumbsup: Ja tam po maszynie nie sprawdzam.
  • 0

#35 yukisan

yukisan
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:rossi x-fight4

Napisano 07 listopad 2009 - 10:40

Serwisy ustawiają wiązania jednakowo ( przód=tył ).
Spotkałem się jedna z modyfikacjami. Kolega ustawia tył -1, ja z kolei przód -1.
Każdy z nas ma swoje uzasadnienie. Obaj mamy nogi całe :thumbsup:
Czy jeszcze ktoś się tym bawi ?
  • 1

#36 Pazur

Pazur

    TOEG

  • Użytkownik
  • 422 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2009 - 10:43

Serwisy ustawiają wiązania jednakowo ( przód=tył ).
Spotkałem się jedna z modyfikacjami. Kolega ustawia tył -1, ja z kolei przód -1.
Każdy z nas ma swoje uzasadnienie. Obaj mamy nogi całe :thumbsup:
Czy jeszcze ktoś się tym bawi ?


witam,

dlaczego tak ustawiasz? Możesz uzasadnić?

Pozdrawiam
  • 0

#37 yukisan

yukisan
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:rossi x-fight4

Napisano 07 listopad 2009 - 10:59

witam,

dlaczego tak ustawiasz? Możesz uzasadnić?

Pozdrawiam
[/quote]

Przód wiązania wypina but również przy skręcie nogi. Tył jest sztywny. Wobec tego przy nadmiernym skręceniu buta dzioby puszczają. Dzięki temu ta siła nie zdąży przenieść się na staw kolanowy lub biodrowy.
Co wy na to?

Użytkownik yukisan edytował ten post 07 listopad 2009 - 11:00

  • 1

#38 Pazur

Pazur

    TOEG

  • Użytkownik
  • 422 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2009 - 11:06

Witam,
w sumie sensowne, a dlaczego kolega robi to odwrotnie? Jaką ma teorię?

Pozdrawiam
  • 0

#39 yukisan

yukisan
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:rossi x-fight4

Napisano 07 listopad 2009 - 11:23

Cytat z wypowiedzi kolegi :
"moze to wynikac z indywidualnej budowy narciarza, rozkladu miesni (wszyscy znaja przyklady facetow z lydkami jak gnomy, oraz wrecz przeciwnie - smuklymi). np w pierwszym przypadku widze potrzebe nastawienia wiecej z tylu niz z przodu. w moim przypadku jest odwrotnie, wiec sobie wymyslilem, ze z tylu bede ustawial -1. dla mnie sie to sprawdza. moze to jest tylko "w glowie"???. a moze po prostu roznica o 1 nie jest na tyle znaczaca, zeby byla istotna???

podejrzewam, ze argumenty mozna przytoczyc roznorakie na jedna i druga opcje; u mnie zaczelo sie w ten sposob, ze dawno temu zwiekszalem stopniowo nastawy i zauwazylem, ze nadal jeszcze moge wykopac przod wiazania, natomiast z tylem nie bylo tak latwo. wiec od tegp czasu ustawiam tyl -1."

W sumie takie różnice nie spędzają mi snu z powiek, ale chciałbym poznać wypowiedzi szerszego grona doświadczonych narciarzy.

Pozdrawiam
  • 1

#40 Pazur

Pazur

    TOEG

  • Użytkownik
  • 422 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2009 - 11:43

Dzięki za informacje.
Będę musiał w tym sezonie trochę pokombinować z wiązaniami.
W moim przypadku zauważyłem, że przy zaliczaniu gleby częściej wypinała się lewa deska, choć wiązania ustawione tak samo.
Nie jestem specjalistą w dziedzinie wiązań, ale pójdę za Twoim przykładem i będę obniżał siłę w prawej desce.
Jeszcze raz dziękuję za info.

Pozdrawiam
Pazur

Użytkownik Pazur edytował ten post 07 listopad 2009 - 11:43

  • 1




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych