Skocz do zawarto¶ci


Zdjęcie

Nowa technika jazdy w P¦ ?


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedĽ
71 odpowiedzi w tym temacie

#21 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4204 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2011 - 10:27

Adrian, wez kup ksiazke Ron LeMaster "Narciarz Doskonaly". Tam to wszystko jest w przystepny sposob wytlumaczone i zgodne z tym co pisze ... Deczko. :) Poczytaj np. o poczatkowym kącie sterujacym, bo to klucz do zrozumienia dlaczego w dobie karwingu, jezdzacy stosuja zeslizg, odciazenia a nawet obroty nart w powietrzu. Troche uwag napisalem tu: http://www.kochamnar...6-lemaster-ron/
  • 2

#22 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5127 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Sk±d:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 07 grudzień 2011 - 10:43

Cześć

O i takiego Cię lubię. Trafnie i na temat.

Nie napiszę językiem narciarskim bo go nie znam .Wykazywanie że jestem niedouczony nic Ci nie da. :icon_ziew:

Ci trzej młodzi zawodnicy byli tak opisani przez komentatora ES. (jako młodzi) :)

Mitku nie wydaje mi się :

jest szarpana przez koniecznośc utrzymania się w koleinach nie widzę tam specjanie nic nowego.


Moim zdaniem jest to celowy manewr powtarzany wielokrotnie w tym samym rytmie.

ps. dziękuję za udział w moim temacie :) i zapraszam do dalszej dyskusji.

Czy trafnie na temat samej jazdy nie wiem. Reszta napewno trafnie - na 100%.
Co do jazdy to polecam skorzystać z rady Andrzeja i przeczytać spokojnie posty Deczka.
Tak jak jazda amatorska po wprowadzniu narty taliowanej i upowszechnieniu skrętu cietego zmieniła się bardzop tak jazda wyczynowa nie zmieniała się aż tak ze wzgledu na inną mechnikę. Ktoś przeciwstawiający carving klasyce czy jazdę techniką cięta i slizgowa tego po rpostu nie zrozumie.
Pisanie, że ześlizg w wykonaiu dzisiajszych mistrzów giganta jest " powrotem do techniki lat 70" jest absolutną nieprawdą.
Pozdrawiam
  • 1

#23 deczko inny

deczko inny
  • Użytkownik
  • 1861 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Sk±d:czarna d...ziura

Napisano 07 grudzień 2011 - 10:45



Wrzucenie w zeslizg, co prawda nie z powodu stromizny, ale raczej braków technicznych.
Jesli człowiek z filmu przy widocznych felerach w technice jazdy, ale i ekwilibrystycznych umiejętnosciach panowania nad nartami wyeliminował by owe braki ładował by drugiemu na mecie po sekundzie lub dwóch.
  • 2

#24 rossignol

rossignol
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1996 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię :Leszek

Napisano 07 grudzień 2011 - 11:29

Cześć
Pisanie, że ześlizg w wykonaiu dzisiajszych mistrzów giganta jest " powrotem do techniki lat 70" jest absolutną nieprawdą.
Pozdrawiam


Ja tego nie napisałem i na pewno tak nie jest.

Jazda "slidem" bo tak nazywają tą technikę zawodnicy też się rozwija i unowocześnia.

I to jest tematem mojego postu.

ps. dziękuję za miłą dyskusję bo takiego Cię lubię :)
  • 0

pozdrawiam serdecznie Leszek.


#25 rossignol

rossignol
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1996 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię :Leszek

Napisano 07 grudzień 2011 - 11:35

http://www.youtube.com/watch?v=qfHMvG49Hrg


Andrzeju na filmie narciarz nie jedzie tak jak wczoraj to widziałem. To są zwykłe "uślizgi". Znajdę dobry film i wstawię go na forum klatkami.

ps. dziękuję za pomoc i zapraszam :)
  • 0

pozdrawiam serdecznie Leszek.


#26 deczko inny

deczko inny
  • Użytkownik
  • 1861 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Sk±d:czarna d...ziura

Napisano 07 grudzień 2011 - 12:05

na filmie narciarz nie jedzie tak jak wczoraj to widziałem. To są zwykłe "uślizgi".


Zapowiada się, że już niedługo w tym temacie doczekamy się posta nr 8739 :zab: Mili dyskutanci! Apeluję o spokój i rozwagę w formułowaniu :fak: wszelkich odpowiedzi :hysterical:
  • 1

#27 rossignol

rossignol
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1996 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię :Leszek

Napisano 07 grudzień 2011 - 12:20

Witam ponownie i proszę o po¶więcenie w wolnej chwili trochę czasu na analizę.

Dla porównania wstawiam dwa filmy z Teddym. Pierwszy z pocz±tku roku (nr1) drugi z końca roku(nr2)

Jak dla mnie to dwie różne techniki.

Na filmie nr2 widzę że:

- narciarz daje narty w ze¶lizg wyżej nad bramk±,
- kończy ze¶lizg nad bramk±
- w chwilę póĽniej dzioby nart wykonuj± nieznaczny ruch w dół, co¶ jak korektę toru jazdy.

widać to w około 70% zakrętów i na płaskim też

Na filmie nr1

- narciarz daje narty w ze¶lizg nad bramk±, (ale o wiele niżej)
- kończy ze¶lizg równo lub pod bramk±

nr1
http://www.youtube.com/watch?v=0TUOCA63MGs

nr2
http://www.youtube.com/watch?v=w3Wo-2NOwew&feature=related
  • 0

pozdrawiam serdecznie Leszek.


#28 marecki

marecki
  • Użytkownik
  • 1055 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię :Marecki
  • Ulubiony stok:Blisko Domu

Napisano 07 grudzień 2011 - 12:55

Adrian - po oglądnięciu tych kilku załączonych filmów i jeszcze kilku na You Tube nasuwa mi się takie stwierdzenie - w zależności od konfiguracji terenu i sposobu ustawienia bramek zawodnicy pokonują je jednym lub drugim przez Ciebie opisanym skrętem. I to wszystko chyba :)

PS. nie dotyczy filmu załączonego przez D_I - wstydź się taki "chaos" załączać :paluszek:

Pozdrawiam
  • 1

#29 deczko inny

deczko inny
  • Użytkownik
  • 1861 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Sk±d:czarna d...ziura

Napisano 07 grudzień 2011 - 13:13

Jak dla mnie to dwie różne techniki.


a ja (z całą powagą) widzę tego samego kierowcę dostosowującego styl prowadzenia do rodzaju drogi i aktualnie panujących na niej warunków i co chwalebne wszystko przy zachowaniu wymaganej trzeźwosci ;) :hi:
  • 1

#30 web

web
  • Użytkownik
  • 1378 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Sk±d:Krakow
  • Narty:RACETIGER SL speedwall 170, racetiger sc uvo
  • Imię :Majka
  • Wła¶ciciel:+

Napisano 07 grudzień 2011 - 13:17

Adrian, wygrywa ten, kto uzyska najniższy czas przejazdu. Aby tego dokonać należy skrócić trasę lub nabrać większej prędkości. Przy bramkach otwartych jedzie się jak najkrótsza trasą, czyli wali się na wprost w tyczkę, mocno przechodząc na krawędź na wysokości bramki, Przy stromym stoku i bramkach podkręconych taka technika skończyłaby się wypadnięciem z trasy lub w najlepszym razie spóźnianiem każdego skrętu. Tutaj należy "wdrapać" się jak najwyżej, aby po minięciu bramki znaleźć się dokładnie pod nią i mieć więcej miejsca i czasu na skręt w kolejną. Przy okazji zawodnik nabiera przyśpieszenia. W chwili jak zawodnik znajdzie się na odpowiedniej wysokości nad bramką rzuca narty w skręt i stąd widzisz ten pseudo ześlizg. Korekta następuję wtedy jak widzi, że zamiast pod bramką wjedzie prostą w nią.
Mam nadzieję, że jasno wytłumaczyłam, brakuje mi gestykulacji :russian:
  • 2

#31 marecki

marecki
  • Użytkownik
  • 1055 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię :Marecki
  • Ulubiony stok:Blisko Domu

Napisano 07 grudzień 2011 - 13:19

D_I i web - czyli doszliśmy do consensusu i możemy temat zamknąć :cheers: tylko nie wiem co na to Adrian ;)

Użytkownik marecki edytował ten post 07 grudzień 2011 - 13:21

  • 2

#32 mig

mig
  • Użytkownik
  • 876 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Sk±d:Rybnik
  • Ulubiony stok:bliski
  • Serwisant:w piwnicy
  • Pracownik:U siebie

Napisano 07 grudzień 2011 - 13:26

wszystko byście tu zamykali..... :o
  • 1

#33 web

web
  • Użytkownik
  • 1378 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Sk±d:Krakow
  • Narty:RACETIGER SL speedwall 170, racetiger sc uvo
  • Imię :Majka
  • Wła¶ciciel:+

Napisano 07 grudzień 2011 - 13:30

wszystko byście tu zamykali..... :o


a kto będzie pilnował, jak My pójdziemy opić ten consensus? :alegosc:
  • 1

#34 Mitek

Mitek

    zwykły narciarz

  • Użytkownik
  • 5127 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Sk±d:Warszawa
  • Imię :Mitek

Napisano 07 grudzień 2011 - 14:05

Cześć
Juz w poście 19 napisałem:
"...Wszystko to naturalne zachowania zawodników wynikające z reakcji na teren...."
później pisał Andrzej, Marecki, Web, że o kilku postach Deczka z ponizszym na czele nie wspomnę:


Jak dla mnie to dwie różne techniki.


a ja (z całą powagą) widzę tego samego kierowcę dostosowującego styl prowadzenia do rodzaju drogi i aktualnie panujących na niej warunków i co chwalebne wszystko przy zachowaniu wymaganej trzeźwosci ;) :hi:

Dotego dodam posty Pytka z poczatku tematu a Ty Adrianie swoje.
Dla mnie temat do zamknięcia bo więcej bez lania wody o niczym sie napisać po prostu nie da.
Pozdrawiam serdecznie
  • 1

#35 rossignol

rossignol
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1996 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię :Leszek

Napisano 07 grudzień 2011 - 14:07

Web Korekta następuję wtedy jak widzi, że zamiast pod bramką wjedzie prostą w nią.
Mam nadzieję, że jasno wytłumaczyłam, brakuje mi gestykulacji :russian:


Zgodził bym się z Tobą. Tylko chyba (z naciskiem na chyba) niemożliwe jest by Tedy w 20 bramek źle wjechał.

Jak chcecie to możemy zamknąć temat ale nie widzę tu kłótni a temat jak najbardziej narciarski a nie o reklamach.
Może jeszcze ktoś będzie miał jakieś uwagi.
  • 0

pozdrawiam serdecznie Leszek.


#36 rossignol

rossignol
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1996 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię :Leszek

Napisano 07 grudzień 2011 - 14:11

Mitek dobra jak chcecie to zamykajmy temat. Co ja tam wiem? Proszę zamknąć temat.

Wszystkim dziękuję za miłe wypowiedzi i poświęcony czas.
  • 0

pozdrawiam serdecznie Leszek.


#37 Pit

Pit
  • Administrator
  • 5366 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Sk±d:ZPY
  • Narty:Dynastar Course 178
  • Imię :Piotr
  • Ulubiony stok:Szczyrk

Napisano 07 grudzień 2011 - 14:38

Adrianie, nie będzie w tym temacie nic zamykane. Nie martw się i pisz.
  • 1

"Trzeba wiele zmienić, by wszystko zostało po staremu"

forum narciarskie, narty, narciarstwo, narciarskie,carving, ski, narty, narty forum, ski-forum, forum narty, dobór nart, ośrodki narciarskie, narciarstwo klasyczne, kaski, freeride, forum narciarskie, artykuły górskie, fotki z gór, gogle narciarskie, urazy, lodowce alpejskie, porady, Tatry, kijki narciarskie, wyjazdy na narty, opinie, stoki narciarskie, Dolomity, skoki narciarskie, orczyki, race, bielizna termiczna, muldy. Porady ekspertów i instruktorów szkół narciarskich. Skala umiejętności narciarskich, kurtki narciarskie, Adam Małysz, buty, zawody, freestyle, dziecko na stoku, zawody Pucharu Świata alpejskiego., wiatr, foki, porady w doborze nart, okulary z filtrem, Beskidy, nauka jazdy na nartach, Podhale, wyciągi, relacje, wiązania narciarskie, rękawiczki narciarskie, kamery, dekalog FIS, śnieg, Sudety, Alpy, górskie wyprawy, Kamil Stoch, portal narciarski, skocznie narciarskie, skipass, wspinaczka, dyskusje narciarskie, kontuzje, opady śniegu, Karkonosze, gondole, ubezpieczenia narciarskie, narty,


#38 web

web
  • Użytkownik
  • 1378 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Sk±d:Krakow
  • Narty:RACETIGER SL speedwall 170, racetiger sc uvo
  • Imię :Majka
  • Wła¶ciciel:+

Napisano 07 grudzień 2011 - 14:51

Web Korekta następuję wtedy jak widzi, że zamiast pod bramką wjedzie prostą w nią.
Mam nadzieję, że jasno wytłumaczyłam, brakuje mi gestykulacji :russian:


Zgodził bym się z Tobą. Tylko chyba (z naciskiem na chyba) niemożliwe jest by Tedy w 20 bramek źle wjechał.

Jak chcecie to możemy zamknąć temat ale nie widzę tu kłótni a temat jak najbardziej narciarski a nie o reklamach.
Może jeszcze ktoś będzie miał jakieś uwagi.

Web Korekta następuję wtedy jak widzi, że zamiast pod bramką wjedzie prostą w nią.
Mam nadzieję, że jasno wytłumaczyłam, brakuje mi gestykulacji :russian:


Zgodził bym się z Tobą. Tylko chyba (z naciskiem na chyba) niemożliwe jest by Tedy w 20 bramek źle wjechał.


to nie jest tak, że źle wjechał. Pewnie wiesz, że slalom się ogląda zjeżdżając po nim ześlizgiem, ale nie ćwiczy się na nim 30 razy, aby dopracować perfekcyjny przejazd każdej bramki. W końcu wygrywa ten, który popełnił najmniej błędów. Przy nartach karwingowych, które natychmiast wchodzą na krawędź i w skręt, korekta zdarza się częściej właśnie na stromym, twardym stoku i przy podkręconych bramkach.
Znajdź filmik na którym zawodnicy robią to samo na otwartych bramkach i "płaskim" kawałku trasy
  • 1

#39 rossignol

rossignol
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1996 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię :Leszek

Napisano 07 grudzień 2011 - 15:07

Web szukam intensywnie ale zobaczyłem ten szczegół dopiero teraz na SG w Birwer Crick. Jak tylko coś znajdę to wstawię.


ps. Dziękuję :) :)

ps2 nie upieram się że mam rację

ps3 tak mnie to zaintrygowało bo jestem wzrokowcem

Użytkownik Adrian edytował ten post 07 grudzień 2011 - 15:08

  • 0

pozdrawiam serdecznie Leszek.


#40 o_andrzej

o_andrzej
  • Użytkownik
  • 4204 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2011 - 15:34

Adrian, naprawde radze Ci poczytac Ron Lemastera lub Stanislawskiego "Narty2". Stanislawski pisze to samo co LeMaster, do tego lepiej tlumaczy unikajac lapsusow typu "przeciwrotacja". Prawdopodobnie zrodlo jest to samo. Jak dla mnie nie ma sensu dyskusja o technikach jazdy, zwlaszcza zawodniczych, bez przeczytania i zrozumienia! elementow ww. ksiazek. Sam zobaczysz. Przed lektura tez meczyly mnie rozne szczegoly dotyczace techniki jazdy, dyskutowalem na kilku forach, ba, nawet sie wyklocalem o to i owo. Studiowalem filmiki z youcanski, analizowalem. Teraz nie musze, bo wydaje mi sie, ze wszystko juz rozumiem. W duzym stopniu dzieki owym ksiazkom. Przy czym nie wystarczy je przeczytac. Trzeba poszczegolne tresci dobrze przemyslec, niektore nie sa wcale oczywiste.

Dobra, dopuszcze sie przestepstwa i wrzuce kilka fragmentow ze Stanislawskiego lub LeMastera, ale dopiero z domu. Przy okazji sprawde jak dziala makro w mojej nowej lustrzance. :)

Użytkownik o_andrzej edytował ten post 07 grudzień 2011 - 15:39

  • 1




Użytkownicy przegl±daj±cy ten temat: 0

0 użytkowników, 0 go¶ci, 0 anonimowych