Jaka struktura?
#21
Napisano 28 październik 2011 - 19:19
Czemu ma służyć struktura jeśli narta ma być smarowana. Po cyklinowaniu jest gładziusieńka.
Inni w zakończeniu procesu smarowania wykonują rysy wzdłużne szczotką drucianną, inni polerują miękką szczotką powierzchnię ślizgu.
Po co mi więc struktura.
Gdyby miała slużyć lepszemu ułożeniu smaru , to rozumię.
Ukryciu rys , które w jeżdzie łapiemy, rozumiem.
Ale porównywanie do bieżnika opon to gruba przesada!
A tak na serio. Jadąc karwingiem (na krawędziach) jaki wpływ ma struktura?
Decydujący wplyw na opór "materii" ma gładkośc ostrość i równośc krawędzi.
Jakże aktualne jest powiedzenie "zlej baletnicy.....".
Minimalny błąd (utrata równowagi, brak czucia ślizgu, krawędzi,podloża) ma zdecydowanie większy wpływ aniżeli jakaś tam struktura.
Z techniki smarowania wiadomo mi ,że najpierw cyklinujemy z brudu, następnie szczotką ciągnąc ją wzdłuż narty usuwamy resztki brudu i smarujemy.
No, ale jak ktoś tego nie umie ,musi płacić za wymyślone FINEZJE. W tym wszystkim chodzi TYLKO o wyciągnięcie pieniędzy.
To jest tylko moje zdanie.
Dla mnie zawsze najważniejszym jest stan krawędzi i smarowanie. Reszta zależy od moich umiejętności.
#22
Napisano 29 październik 2011 - 16:22
w jezdzie zawdoniczej, gdzie liczy sie kazdy ulamek sec. struktura mam znaczenie, zwlaszcza w kategoriach "poslizgowych", gdzie duze fragmenty jedzie sie na slizgach a nie krawedziach (zjazd).Czegoś tu nie rozumiem. Narty do jazdy muszą być przygotowane (ostrzenie krawędzi, smarowanie slizgów).
Czemu ma służyć struktura jeśli narta ma być smarowana. Po cyklinowaniu jest gładziusieńka.
Inni w zakończeniu procesu smarowania wykonują rysy wzdłużne szczotką drucianną, inni polerują miękką szczotką powierzchnię ślizgu.
Po co mi więc struktura.
Gdyby miała slużyć lepszemu ułożeniu smaru , to rozumię.
Ukryciu rys , które w jeżdzie łapiemy, rozumiem.
Ale porównywanie do bieżnika opon to gruba przesada!
A tak na serio. Jadąc karwingiem (na krawędziach) jaki wpływ ma struktura?
Decydujący wplyw na opór "materii" ma gładkośc ostrość i równośc krawędzi.
Jakże aktualne jest powiedzenie "zlej baletnicy.....".
Minimalny błąd (utrata równowagi, brak czucia ślizgu, krawędzi,podloża) ma zdecydowanie większy wpływ aniżeli jakaś tam struktura.
Z techniki smarowania wiadomo mi ,że najpierw cyklinujemy z brudu, następnie szczotką ciągnąc ją wzdłuż narty usuwamy resztki brudu i smarujemy.
No, ale jak ktoś tego nie umie ,musi płacić za wymyślone FINEZJE. W tym wszystkim chodzi TYLKO o wyciągnięcie pieniędzy.
To jest tylko moje zdanie.
Dla mnie zawsze najważniejszym jest stan krawędzi i smarowanie. Reszta zależy od moich umiejętności.
mniejszy oppor, lepsze i szybsze przyspieszenie to zaleta struktury
smarujemy wtedy na gladko, ale ostatecznym manewrem jest zeszczotkowanie sligu w celu wlasnie odsloniecia NASMAROWANEJ struktury slizgu….
#23
Napisano 29 październik 2011 - 17:59
Dla mnie zawsze najważniejszym jest stan krawędzi i smarowanie. Reszta zależy od moich umiejętności.
OK, tu zgoda w 100% ...może w 80, bo na miękkim super krawędzie można odpuścić, a na twardym smarowanie ... w sumie też :)
Pomijam jakieś przypadki nart "nie robionych" od lat - myślę o serwisowaniu na bieżąco, czyli dla niektórych co parę dni, dla innych co parę godzin ;)
...ale reszty, całej zabawy z tuningiem, ze strukturami nie odrzucam w całości, struktura może miećjakiś wpływ na charakter narty - choć pewnie dla 99% nie ma to znaczenia i oczywiście nie będzie najważniejsza :)
...ale łatwiej by się gadało, gdybyś zmienił nicka na takiego jakiego masz na innych forach, ...o ile dobrze zgaduję, Niko? ;) :)
Użytkownik gajowy01 edytował ten post 29 październik 2011 - 18:01
...carve diem
• skibus.com.pl na FB • Dekalog FIS video • regularne wyjazdy ze szkoleniem do Tyrolu 13/14
#24
Napisano 04 listopad 2011 - 23:28
Jacek
#25
Napisano 05 listopad 2011 - 00:14
.......kaja45a struktura na ślizgu ma również za zadanie odprowadzić wodę, która powstaje podczas tarcia śniegu o ślizg, bo jak jest jej za dużo to woda działa jak klej
Tak jest . Tylko nie wskutek tarcia a cisnienia (łyżwy na lodzie). Kiedyś , chyba w narcie Blitzarda zastosowano slizgi napyloną warstwą grafitu.
Dołączano instrukcję aby używać cykliny plastikowej . Użycie metalowej niszczyło tą powłokę.
Innym rodzajem były slizgi ciśnieniowe (twarde). Pojęcie struktury wiązało się z budową wewnętrzną włókien slizgu (zoli).
.....jan koval.struktura mam znaczenie, zwlaszcza w kategoriach "poslizgowych", gdzie duze fragmenty jedzie sie na slizgach a nie krawedziach (zjazd).
Oj malo tej jazdy na płaskich slizgach, ale JEST. Łuki dlugie ,ale wyjezdzane na krawędziach. Nie da się ukryć ,że wszelkie płaskie odcinki, zeskoki, zmiany gatunku sniegu (słonce, cień) mają wpływ.
......gajowy01ale łatwiej by się gadało, gdybyś zmienił nicka na takiego jakiego masz na innych forach,
.
#26
Napisano 05 listopad 2011 - 00:28
Jestem w każdej chwili skłonny zrobić prosty eksperyment: dwie pary nart, jedna ze strukturą druga bez, kawałek górki i próba które narty z różnych wysokości, przy różnych prędkościach obciążone tym samym narciarzem zajadą dalej, a jeśli dalej to o ile?
Widzę natomiast, że sporo narciarzy, którzy zamiast kombinować co robić, żeby poprawić swoją nie zawsze doskonałą jazdę skupia się na pierdołach typu 86 czy 88 stopni, gruba czy cienka struktura, 0,5 czy 1 stopień z przodu, czy z tyłu, a jeśli ich wsadzić na narty naostrzone na 90 stopni bez zrobionego dołu krawędzi z zupełnie nie trafioną strukturą mówiąc, że wszystko jest przygotowane jak z pucharu świata będą cmokać z zachwytu i jestem tego pewny bo to już przerabiałem wiele razy.
Narty powinny być przygotowane do jazdy, ale bez rąbania z działa do muchy.
#27
Napisano 05 listopad 2011 - 01:31
Ależ oczywiście Kaja, masz 100% racji. Problem tkwi jednak w tym, że struktura zaczyna urastać wśród różnych dyskutantów do czegoś magiczno-nadprzyrodzonego bez czego wyjazd na narty traci sens.
Jestem w każdej chwili skłonny zrobić prosty eksperyment: dwie pary nart, jedna ze strukturą druga bez, kawałek górki i próba które narty z różnych wysokości, przy różnych prędkościach obciążone tym samym narciarzem zajadą dalej, a jeśli dalej to o ile?
Widzę natomiast, że sporo narciarzy, którzy zamiast kombinować co robić, żeby poprawić swoją nie zawsze doskonałą jazdę skupia się na pierdołach typu 86 czy 88 stopni, gruba czy cienka struktura, 0,5 czy 1 stopień z przodu, czy z tyłu, a jeśli ich wsadzić na narty naostrzone na 90 stopni bez zrobionego dołu krawędzi z zupełnie nie trafioną strukturą mówiąc, że wszystko jest przygotowane jak z pucharu świata będą cmokać z zachwytu i jestem tego pewny bo to już przerabiałem wiele razy.
Narty powinny być przygotowane do jazdy, ale bez rąbania z działa do muchy.
powiem wiecej
z wachlarza zmiennych
-UMIEJETNOSCI
-konstrukcja narty
-stan slizgow (ogolnie)
- katy krawedzi
-stan krawedzi
-struktura
to ostatnie ma najmniejszy wplyw na narty i przyjemnosc z nich wyplywajaca….
Podobne tematy
-
Jaką torbę czy plecak na buty narciarskie wybrać?
Napisany przez Lexi, 21 sie 2022 w Sprzęt narciarski → Pozostały sprzęt narciarski / forum narciarskie → Odzież narciarska, inny sprzęt narciarski torba, na buty- 9 odpowiedzi
- 2862 Wyświetleń
- Lexi
- 22 sie 2022
-
Z jaką prędkością jeździmy na nartach?
Napisany przez AdamSlask, 31 sty 2010 w Forum główne → Narty - moja miłość, moja słabość / forum narciarskie- Gorący 289 odpowiedzi
- 126667 Wyświetleń
- J@n
- 19 mar 2019
-
Jakie rękawiczki Kupić, jaką firmę polecacie, jakie wy macie
Napisany przez Misza, 19 gru 2011 w Sprzęt narciarski → Pozostały sprzęt narciarski / forum narciarskie → Odzież narciarska, inny sprzęt narciarski Jakie rękawiczki Kupić- Gorący 38 odpowiedzi
- 45087 Wyświetleń
- Mitek
- 20 gru 2017
-
Jaka membrana w spodniach ?
Napisany przez ross1, 19 gru 2012 w Sprzęt narciarski → Pozostały sprzęt narciarski / forum narciarskie → Odzież narciarska, inny sprzęt narciarski- 12 odpowiedzi
- 10600 Wyświetleń
- jan koval
- 20 gru 2012
-
Ankieta [ Porada ] Jaką choinkę kupić? ;-)
Napisany przez rossignol, 17 gru 2011 w Pozostałe → Góry nie tylko dla narciarzy / forum narciarskie → Rozmowy w stoku- Gorący 20 odpowiedzi
- 9590 Wyświetleń
- o_andrzej
- 28 gru 2011
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych