Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaka struktura?


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dziaber

Dziaber
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Narty:K2 Charger+Elan Speedster GT
  • Ulubiony stok:Kitzsteinhorn

Napisano 23 październik 2011 - 02:24

Hej!
Pytanie może i głupie,ale dopiero teraz robię "świadomy" serwis.Wcześniej oddawałem narty standardowo na zwykłe przygotowanie do sezonu i w sumie poprzednie deski nie były warte jakiś specjalnych zabiegów.


Nakreślę trochę sytuację.Chcę przygotować nowe narty.Oczywiście zdzieranie ABS'u,podwinięcie krawędzi,ostrzenie,smarowanie i struktura...
No i ze strukturą jest problem.Teoretycznie jest kilka sposobów robienia struktury i pojawia się pytanie jaką robić?
Chętnie poczytam jeśli ktoś podlinkowałby temat bo sam informacji znalazłem prawie tyle co nic.

Pozdrawiam!
  • 0

#2 pytek45

pytek45
  • Użytkownik
  • 2358 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Texas Ranger
  • Ulubiony stok:21 Bardonecchia

Napisano 23 październik 2011 - 07:33

Rozumiem,ze chcesz Chargery tuningowac?Jesli kupiles je nowe to nic z nimi nie rob najpierw sie na nich przejedz.
  • 0
So many angles,so many lines.
Dołączona grafika

#3 Dziaber

Dziaber
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Narty:K2 Charger+Elan Speedster GT
  • Ulubiony stok:Kitzsteinhorn

Napisano 23 październik 2011 - 12:56

Tak,tak,Chargery.Jednak podstawę i tak muszę zrobić.Nie wyskoczę na świeżych deskach na stok bo się po prostu do tego nie nadają.

Robienie struktury odpuścić?
  • 0

#4 pytek45

pytek45
  • Użytkownik
  • 2358 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Texas Ranger
  • Ulubiony stok:21 Bardonecchia

Napisano 23 październik 2011 - 15:19

Mialem podobny dylemat po zakupie Lordow w poprzednim sezonie.Nie wiedzialem czy cos robic z nimi(jechalismy w kwietnie na lodowiec wiec spodziewac sie moznabylo kazdych warunkow).Deczko Inny powiedzial coby sie nie martwic bo smar do nart bedzie jakby cos,podreczna ostrzalke tez sie znajdzie.Rezultat:przez tydzien nie pomyslalem nawet zeby cos z nimi robic.
  • 0
So many angles,so many lines.
Dołączona grafika

#5 Dziaber

Dziaber
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Narty:K2 Charger+Elan Speedster GT
  • Ulubiony stok:Kitzsteinhorn

Napisano 23 październik 2011 - 15:41

Możliwe ,że coś już z nimi robił sprzedawca.Ja nie wyobrażam sobie jazdy na smarze zabezpieczającym i bez zrobienia krawędzi.
No i chciałbym wyciągnąć jak najwięcej z narty.

Przy okazji ,wiesz może jak to się sprawdza:
http://snowsport.pl/...=detail&id=5438

Zastanawiam się nad kupnem ,żeby chociaż móc podostrzyć krawędzie na wyjeździe.
  • 0

#6 pytek45

pytek45
  • Użytkownik
  • 2358 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Texas Ranger
  • Ulubiony stok:21 Bardonecchia

Napisano 23 październik 2011 - 16:02

Uzywam podobnej ale tylko do podostrzenia gdy krawedzie tego wymagaja.Jako glowne narzedzie tuningowe polecam... sprawdzony serwis.
  • 0
So many angles,so many lines.
Dołączona grafika

#7 Dziaber

Dziaber
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Narty:K2 Charger+Elan Speedster GT
  • Ulubiony stok:Kitzsteinhorn

Napisano 23 październik 2011 - 16:26

O to mi chodzi.Żeby zabrać na wyjazd i móc sobie po dniu zjazdowym podostrzyć krawędzie.Na pewno będą wtedy w lepszej kondycji niż bez tego zabiegu.A główne ostrzenie zostawiam serwisowi.
  • 0

#8 pytek45

pytek45
  • Użytkownik
  • 2358 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Texas Ranger
  • Ulubiony stok:21 Bardonecchia

Napisano 23 październik 2011 - 17:38

No to do tego bedzie jak znalazl ta ostrzalka.
  • 0
So many angles,so many lines.
Dołączona grafika

#9 deczko inny

deczko inny
  • Użytkownik
  • 1860 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:czarna d...ziura

Napisano 23 październik 2011 - 21:07

Czołem Dziaber.
Wydaje mi się, że bardzo lubisz jeździć na nartach i nie możesz już się doczekać kiedy wypróbujesz swoje nowe K2. Jednocześnie odnoszę wrażenie, że naczytałeś się w internecie różnych dziwactw o przygotowaniu nart (tuning :eek:). Tuning to chyba ulepszenie, ewentualnie poprawienie osiągów, czyli ma to raczej sens w przypadku samochodu, a czy zmiana kąta zaostrzenia krawędzi lub zmiana kształtu rowków w plastiku od spodu poprawia osiągi? Hmmm...
Nasmaruj narty, bo świeży śnieg lubi przykleić się do nienasmarowanych, a i pojadą wtedy łatwiej i łatwiej będzie nimi sterować, potem czekaj na śnieg i wio na dół. Narty ostrz jak się stępią. Tępią się w trakcie jazdy, a nie fabryce nart, gdzie je produkują i przy okazji ostrzą.
Po prostu szkoda poprawiać to co dobrze zrobione w fabryce, bo to para w gwizdek.
  • 2

#10 Dziaber

Dziaber
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Narty:K2 Charger+Elan Speedster GT
  • Ulubiony stok:Kitzsteinhorn

Napisano 24 październik 2011 - 00:38

Trafione z tym,że nie mogę doczekać się sezonu.Ale bez przesady,nie jestem nakręconym wariatem ,który wymyśla to i owo:).Załatwiam wszystko teraz póki mam czas i przy okazji ceny są jakie są.
Tamten sezon miałem naprawdę kiepski,a ten ma być intensywny i wypełniony po brzegi.Dlatego nie chce ,żeby coś było nie tak i kierując się doświadczeniem z poprzednich lat planuję sobie pewne rzeczy(przy okazji unikając tych ,które mi przeszkadzały).
Jeżeli jest to uciążliwe to ok,na forum nie muszę się wypowiadać i ewentualnie podpytywać :).

Co do przygotowania nowych nart to wcześniej sklepowe narty też przygotowywałem.Niekoniecznie świadomie,a warto się czegoś dowiedzieć chociażby dla siebie.Tak samo wartościową wiedzą dla mnie jest to co robi z nartami nasz serwisant.Daje mi to chociażby możliwość wstępnej oceny serwisu poprzez rozmowę z serwisantem.

Każdy ma prawo mieć swoje zdanie,wzbogacać je,dyskutować bo w końcu na tym polega forum:).Póki co ja na razie się zamykam bo widzę ,że moja monotematyczność bije po oczach.

Pozdrawiam:)
  • 0

#11 pytek45

pytek45
  • Użytkownik
  • 2358 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Texas Ranger
  • Ulubiony stok:21 Bardonecchia

Napisano 24 październik 2011 - 09:18

Nie bardzo rozumiem Twoje wzburzenie.Zadales pytanie pare osob odpowiedzialo a Tobie te odpowiedzi sie nie spodobaly bo oczekiwales innych.Jesli moje doswiadczenie w serwisowaniu nart jest na stopniu poczatkujacego to na pewno nie mozna tego doswiadczenia odmowic Deczko Innemu wiec albo na upartego zrobisz po swojemu albo posluchasz rady starego(sorry DI ;-)) wyjadacza.
  • 1
So many angles,so many lines.
Dołączona grafika

#12 Dziaber

Dziaber
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Narty:K2 Charger+Elan Speedster GT
  • Ulubiony stok:Kitzsteinhorn

Napisano 24 październik 2011 - 15:27

Nie wzburzyłem się,wręcz przeciwnie :).Tak jak mówiłem,forum jest od wyrażania swojej opinii dlatego głupio byłoby oczekiwać,że każda będzie taka sama.
Przeczytaj jeszcze raz mojego poprzedniego posta,ja tam wzburzenia nie widzę;)
  • 0

#13 pytek45

pytek45
  • Użytkownik
  • 2358 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:Texas Ranger
  • Ulubiony stok:21 Bardonecchia

Napisano 24 październik 2011 - 16:17

Nie wzburzyłem się,wręcz przeciwnie :).Tak jak mówiłem,forum jest od wyrażania swojej opinii dlatego głupio byłoby oczekiwać,że każda będzie taka sama.
Przeczytaj jeszcze raz mojego poprzedniego posta,ja tam wzburzenia nie widzę ;)

Moze masz racje.Czytalem posta na przerwie w pracy to i frustracja sie udzielila.
  • 0
So many angles,so many lines.
Dołączona grafika

#14 Dziaber

Dziaber
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Narty:K2 Charger+Elan Speedster GT
  • Ulubiony stok:Kitzsteinhorn

Napisano 24 październik 2011 - 16:36


Nie wzburzyłem się,wręcz przeciwnie :).Tak jak mówiłem,forum jest od wyrażania swojej opinii dlatego głupio byłoby oczekiwać,że każda będzie taka sama.
Przeczytaj jeszcze raz mojego poprzedniego posta,ja tam wzburzenia nie widzę ;)

Moze masz racje.Czytalem posta na przerwie w pracy to i frustracja sie udzielila.


To tylko pokazuje ,że praca źle wpływa na jakość konwersacji :zeby:
  • 0

#15 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3528 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 24 październik 2011 - 19:49

Nie wzburzyłem się,wręcz przeciwnie :).Tak jak mówiłem,forum jest od wyrażania swojej opinii dlatego głupio byłoby oczekiwać,że każda będzie taka sama.
Przeczytaj jeszcze raz mojego poprzedniego posta,ja tam wzburzenia nie widzę ;)

Dziaber
struktura liczy sie tam, gdzie licza sie ulamki secundy. reszta to BS. natomiast krawedzie, jako czesc tunning'u, jak najbardziej licza sie w swiecie realnym....
  • 0
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

#16 Dziaber

Dziaber
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Narty:K2 Charger+Elan Speedster GT
  • Ulubiony stok:Kitzsteinhorn

Napisano 25 październik 2011 - 00:52

Hmm,czyli robienie struktury nie ma sensu?Jeżeli mam tego nie odczuć w normalnej jeździe to bawić mi się w to nie chce.
  • 0

#17 gajowy01

gajowy01
  • Użytkownik
  • 181 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię :Krzysztof
  • Ulubiony stok:...alpejski ;)
  • Właściciel:+
  • Instruktor:+

Napisano 25 październik 2011 - 03:14

Hmm,czyli robienie struktury nie ma sensu?Jeżeli mam tego nie odczuć w normalnej jeździe to bawić mi się w to nie chce.

Strukturę na nowych nartach już masz - i zostaw to tak.
Jak jest u ciebie z krawędziami - nie wiem, u mnie dotąd nigdy nie czułem potrzeby poprawiania fabrycznego tuningu, choć słyszałem, że różnie z tym bywa u różnych producentów. Niektórzy lubią mieć dopieszczone w serwisie ale wydaje mi się to raczej fanaberią (?).
Ostatnio zażyczyłem sobie wstępne smarowanie w nowych - ot, tak, żeby było lepiej :)

Jedyną sytuacją gdzie trzeba zrobić pełny tuning nart - to zakup tzw. komórek (RD itp.), czyli nart zawodniczych, klubowych, czy jak tam zwał. Niektóre z nich z fabryki wychodzą surowe, wymagają założenia kątów, struktury, smarowania czy nawet wygrzewania.... i oczywiście montażu płyty i wiązań ;)


Co do struktur (skoro taki jest temat) - wiedza moja w tym zakresie jest mierna więc tylko z grubsza:
- struktury płytkie - na twarde śniegi, mróz
- struktury głębsze - na wiosnę, na wyższe temperatury

Wzorów struktur jest pewnie wiele: inne do ścigania - jakieś krzyżowe i in. (?), inne dla amatorów do codziennej jazdy (linearne), ale to trochę "mniemanologia stosowana" - teorii jest pewnie wiele. Choć ja nawet uważam, że struktura może mieć zasadniczy wpływ na zachowanie narty - wpływ odczuwalny przez większość, ale bez jaj... dla amatorów, na co dzień to jest zupełnie nieistotne - tak sądzę. Masz jakąś tam uniwersalną fabryczną i się tego trzymaj - w końcu nie będziesz zmienial struktur w trakcie sezonu do tego, żeby sobie po prostu pojeździć :)
...ale jeśli już zapragniesz to gadaj w jakimś naprawdę dobrym serwisie jakie mają możliwości - bo to zależy od urządzeń: strukturatorów, kamieni, maszyn itp.

Ogólnie rzecz biorąc to ze strukturami jest trochę jak z bieżnikiem opon samochodowych - analogii pewnie jest wiele :)

...a jak jesteśmy przy tuningu - to trochę więcej sensu ma ew. ustalenie i ustawienie kątów krawędzi, tu było:
http://www.kochamnar...2314#entry32314
  • 1

#18 Dziaber

Dziaber
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Narty:K2 Charger+Elan Speedster GT
  • Ulubiony stok:Kitzsteinhorn

Napisano 25 październik 2011 - 16:15

I na taką odpowiedź liczyłem;).Z tego co na szybko pogadałem z serwisantem to robią struktury maszynowo(sportowe,uniwersalne itd),razem z ostrzeniem ręcznym i smarowaniem koszt wyniósłby 40 zł.
Pogadam sobie jeszcze z serwisantami od tak z ciekawości i dla powiększenia swojej wiedzy.Z Waszej opinii wynika ,że robienie struktury nie ma sensu więc pozostaje mi teraz przemyśleć Wasze wypowiedzi.Co do nawiązania do bieżników to ja z kolei spotkałem się z opinią ,że narta bez struktury jest jak opona bez bieżnika;).To tak offtopując;)
  • 0

#19 deczko inny

deczko inny
  • Użytkownik
  • 1860 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:czarna d...ziura

Napisano 25 październik 2011 - 21:00

ze strukturami jest trochę jak z bieżnikiem opon samochodowych - analogii pewnie jest wiele :)


ICo do nawiązania do bieżników to ja z kolei spotkałem się z opinią ,że narta bez struktury jest jak opona bez bieżnika;)


No właśnie :thumbsup: Jak będziecie mieli kiedyś, przez przypadek okazję porozmawiać z opiniotwórcą owym lub podobnym poproście żeby skończył zdanie: narta bez krawędzi jest jak opona ..... , jak nie zakuma to zaproponujcie żeby wpisał w goglu słowo bieżnik.
  • 0

#20 jan koval

jan koval
  • Użytkownik
  • 3528 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:p-n
  • Narty:volkl
  • Imię :kuba
  • Ulubiony stok:jackson hole, fernie, chugach

Napisano 26 październik 2011 - 00:31

I na taką odpowiedź liczyłem;).Z tego co na szybko pogadałem z serwisantem to robią struktury maszynowo(sportowe,uniwersalne itd),razem z ostrzeniem ręcznym i smarowaniem koszt wyniósłby 40 zł.
Pogadam sobie jeszcze z serwisantami od tak z ciekawości i dla powiększenia swojej wiedzy.Z Waszej opinii wynika ,że robienie struktury nie ma sensu więc pozostaje mi teraz przemyśleć Wasze wypowiedzi.Co do nawiązania do bieżników to ja z kolei spotkałem się z opinią ,że narta bez struktury jest jak opona bez bieżnika;).To tak offtopując;)

to oczywista bzdura
raczej powiedzial bym, ze narta nienaostrzona to jak opona bez bieznika
i zostaw strukture fabryczna - oni wiedza jaka zakladac strukture w danej narcie
co innego z katami - kazdy ma ulubione
  • 0
"...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych