Skocz do zawartości


Zdjęcie

WYCIĄGI - NOSTALGIA


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
79 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mostostal

Mostostal
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Narty:ELAN MBX
  • Ulubiony stok:Szczyrk

Napisano 11 marzec 2011 - 02:02

Witam Wszystkich.

Jestem podobnie jak Wy zakochany w górach, jeżdżę na nartach od 37 lat i od podobnego czasu również pasjonuję się wyciągami narciarskimi. Od zawsze "kolekcjonowałem" co się da. Jako, że mieszkam w Gdańsku nie jest to łatwe, ale możliwe... A to kawałek sznurka, a to połamany drewniany orczyk, a to znów jakieś bilety itd.. potem zdjęcia.. ale cóż, w czasach peerelu jedynie na orwo więc nie wiele ich przetrwało. Mam sporo slajdów, które robił jeszcze mój ojciec, ale skanowanie ich wymaga czasu i środków. Dziś, mam w domu kilka starych kompletnych orczyków, oczywiście tych które występowały w Polsce. Kilka ze Szczyrku jeden z Wisły, jeden z Wieżycy. Wśród nich rarytasik a mianowicie kompletny bęben z jednego z pierwszych wyciągów zbudowanych w Szczyrku czyli tzw. "krótkiego górnika" czechosłowackiej firmy Transporta Chrudim. Dziś ten wyciąg pracuje w Huzelach koło Leska.
Aktywnie uczestniczę w podobnych forach np. Alpinforum, czy Lanovky.cz skąd czytając je nabrałem niezłomnego przeświadczenia, że wcale nie jesteśmy skansenem narciarskim co często i gęsto można przeczytać w sieci.
Buduję też modele wyciągów w skali 1:30, kiedyś je zaprezentuję.

Temat ten wywołuję testowo, w nadziei, że znajdą się ludzie o podobnych zainteresowaniach. Tak więc jeśli macie zdjęcia, materiały itd dotyczące, np. Szcyrku z lat 60 i 70 oraz innych narciarskich ośrodków z PRLu to zapraszam. Wklejajcie... i piszcie!

Pozdrawiam

Paweł Taraszkiewicz >>> MOSTOSTAL / GDAŃSK

Na zdjęciu ja w towarzystwie mojego ulubionego wyciągu Hondraskiego w Szczyrku. Został zlikwidowany latem 2010r. RIP

Załączone pliki


Użytkownik Mostostal edytował ten post 11 marzec 2011 - 02:20

  • 4

#2 J@n