Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ustawianie nart


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 mgr

mgr
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nieszawa(Kuj-Pom)
  • Narty:Salomon Streetracer 600

Napisano 10 grudzień 2010 - 21:30

Witam, chciałbym się dowiedzieć jak ustawić narty(a dokładniej to wiązania :ukryty:) . Wiem, że powinienem na 6 din, tylko moje pytanie czy przód i tył wiązań tak rozkręcić ?
Pytanie numer dwa brzmi tak : Mam wiąznia rentalowe, i jest tam skala rozmiaru skorupy. I przykładowo - jest ona podwójna np. góra skali czerwona - dół pomaranczowy. Jak to odczytywac ?

Czy skorupa buta wchodzi tylko w idealnie ustawiony rozmiar na wiązaniach ? Gdy będzie o jeden w przód lub w tył to wejdzie ?

Czy ustawiając wiązania rentalowe - cofamy tylko tyły a przód bez zmian prawda ? :)

Pozdrawiam i proszę o pomoc bo w Niedzielę planuję wyjazd na kilka godzinek :)

Użytkownik mgr edytował ten post 10 grudzień 2010 - 22:19

  • 0
Dołączona grafika
_________________Bez kurtki cieplej :D____________________________________________

#2 Gość_pytek 23_*

Gość_pytek 23_*
  • Gość

Napisano 10 grudzień 2010 - 22:21

Ja bym podarowal sobie wlasne majsterkowanie i zanioslbym sprzet do serwisu.Ale jak hcesz sam to prosze bardzo.Jezeli juz sobie obliczyles, ze ma byc 6din to ustaw tak zarowno przody jak i tyly.Bedziesz w stanie wpiac buta nawet przy nastawie ciut wiekszym niz tskorupa buta.Kolorkami sie nie przejmuj zobacz jaki masz rozmiar skorupy buta i taki wybierz na wiazaniu,sprawdz czy but nie wpina sie zbyt "ciasno" lub czy nie ma zbednego luzu.
  • 1

#3 mgr

mgr
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nieszawa(Kuj-Pom)
  • Narty:Salomon Streetracer 600

Napisano 10 grudzień 2010 - 22:54

długość skorupy 339mm
A na wiązaniach mam tylko 340 - najblizej... tak mam ustawione i wpinaja - wypinaja sie dobrze
  • 0
Dołączona grafika
_________________Bez kurtki cieplej :D____________________________________________

#4 Gość_pytek 23_*

Gość_pytek 23_*
  • Gość

Napisano 10 grudzień 2010 - 22:56

No i gra.
  • 0

#5 mgr

mgr
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nieszawa(Kuj-Pom)
  • Narty:Salomon Streetracer 600

Napisano 10 grudzień 2010 - 23:28

A czy to normalne, że gdy zapnę buta i poruszam dość mocno nogą pchając ją w kolanie w dół i w górę, że przody leciutko pracują ? (nie tak, że mają luzy)

Zapodaje fotki bo muszę mieć pewność, że w 100% jest dobrze. Przody ustawiłem na przedział fioletowy(odpowiednio dobrany przedział liczbowy) do liczby i koloru z tyłu :)

Ustawione na 340 (trochę krzywo widać, bo kont pod jakim robiłem zdjęcie był z boku)

Załączone pliki


Użytkownik mgr edytował ten post 10 grudzień 2010 - 23:36

  • 0
Dołączona grafika
_________________Bez kurtki cieplej :D____________________________________________

#6 Gość_pytek 23_*

Gość_pytek 23_*
  • Gość

Napisano 10 grudzień 2010 - 23:38

Nie powinno byc luzu pomiedzy wiazaniem a butem.Najlepiej jakby ktos kto sie zna to zobaczyl.
  • 0

#7 mgr

mgr
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nieszawa(Kuj-Pom)
  • Narty:Salomon Streetracer 600

Napisano 10 grudzień 2010 - 23:43

Ależ przecież niema luzu. Chodzi mi o to, czy jak poruszam butem to np. milimetr czy dwa przód tak pracuje.
To znaczy, że nie stoi jak ze stali tylko pracuje. No nie wiem jak to opisać.
Tak jak wędka ze stali - nie zegnie się.
A z tworzywa pracuje.
Tak mój przód bardzo leciutko pracuje - to chyba normalka prawda ?
  • 0
Dołączona grafika
_________________Bez kurtki cieplej :D____________________________________________

#8 Gość_pytek 23_*

Gość_pytek 23_*
  • Gość

Napisano 11 grudzień 2010 - 06:35

Tak
  • 0

#9 Pazur

Pazur

    TOEG

  • Użytkownik
  • 422 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 11 grudzień 2010 - 08:31

Jeśli ktoś będzie potrzebował ustawić siłę wypięcia wiązań, to poniżej przydatny link:

http://theloginovs.w...bidings/iso.htm

Oczywiście stok skoryguje czy ewentualnie popuścić czy też podkręcić sprężyny.

Użytkownik Pazur edytował ten post 11 grudzień 2010 - 08:31

  • 3

#10 deczko inny

deczko inny
  • Użytkownik
  • 1861 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:czarna d...ziura

Napisano 11 grudzień 2010 - 14:16

Oczywiście stok skoryguje czy ewentualnie popuścić czy też podkręcić sprężyny.


Ta rosyjska miarka jest bardzo dobra, ponieważ ustala skalę na wartości minimalne. Stara harcerska zasada mówi, że lepiej gdy siła wypięcia jest ustawiona za nisko
niż za wysoko. Trudno teraz dawać mi jakieś konkretne przykłady, więc mogę oprzeć się na własnych doświadczeniach.
Ważę gdzieś tak 75-77 kilo i przy nie zawsze subtelnej jeździe wiązania mam ustawione na max 7. Zdarzało mi się jeździć na ustawieniach 5,5-6 i nigdy nie zgubiłem narty w trakcie jazdy.
Inną sprawą jest jaka siła zadziała w razie wywrotki. Niestety na nartach taliowanych łatwo popełnić taki błąd którego wiązania nie wykryją, bo siła skrętna działa wyżej, czyli w okolicach kolana (brrrr....)

Natomiast co do ustawienia rozstawu wiązań rentalowych:
Przód ustawiasz na konkretny kolor z wymiarem od-do.
Tył dostosowujesz w przedziale danego przedniego koloru.
Wiązań nie trzeba ustawiać "nasztywno" tzn. skorupa 323, wiązanie 323. Wiązania maja pewien kilkumilimetrowy zakres tolerancji.
Trochę trudno opisać to zdalnie, choć filozofii żadnej w ustawieniu nie ma.
  • 0

#11 scyzor

scyzor
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Narty:ELAN Stealth

Napisano 16 grudzień 2010 - 10:24

Pewnie lepiej za nisko z siłą niż za wysoko, ale ja kiedyś zaliczyłem parę gleb (na łatwym stoku) zanim zorientowałem się, że trzeba podciągnąć sprężyny... :zeby:
Bardzo niefajnie jak narta wypina się w czasie szybkiego zakrętu... :aaaaa:
  • 0

#12 Łysy

Łysy
  • Zbanowany
  • 806 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię :Roman-Alojzy-Ferdynand ..... do wyboru

Napisano 16 grudzień 2010 - 13:05

Pewnie lepiej za nisko z siłą niż za wysoko, ale ja kiedyś zaliczyłem parę gleb (na łatwym stoku) zanim zorientowałem się, że trzeba podciągnąć sprężyny... :zeby:
Bardzo niefajnie jak narta wypina się w czasie szybkiego zakrętu... :aaaaa:


Zapewne zdarzyło Ci się to w momencie niskiego zejścia na krawędzi , w tedy wystarczy mała chopka czy większa gruda lodu by bezpiecznik puścił , miałem kilka takich samych przypadków , do puki jezdziłem w miarę normalnie przy nastawie 7 było wszystko ok , ale jak zachciało mi się poeksperymentować i spróbować jazdy carvingowej(której nie umiem w ząb) zdarzało mi się przy podbiciu narty , że wypinało , to chyba taki urok mocnego ciśnięcia na krawędz .

Pozdrawiam .

Użytkownik Łysy edytował ten post 16 grudzień 2010 - 13:06

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych